Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Izazovi timskih pregovora

Autor: Ozren Podnar
25. studeni 2009. u 22:00
Podijeli članak —

U pregovorima se nekad više treba bojati suradnika nego druge strane

Prevodite tim na pregovorima s važnim klijentom oko proširenja poslovne suradnje. Dobro ste se pripremili, znate što želite i čini vam se da dobro napredujete, kad se članu vašeg pregovaračkog tima odjednom omakne: “Recite nam jednostavno što trebamo učiniti da biste nam povjerili više posla”. U tom trenutku postajete svjesni da ste izgubili inicijativu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ovakve pogreške u koracima često se događaju među poslovnim ljudima, pa je osim lukavstva suprotne strane potrebno čuvati se i nespretnosti u vlastitim redovima. Istraživanja pokazuju da članovi ekipe i nehotice podrivaju zajedničke interese i strategiju. “Veći je izazov držati svoje ljude pod nadzorom nego osujećivati moguća podmetanja sa suprotne strane stola”, kaže njemački komunikolog Klaus Nielsen. Na temelju podataka prikupljenih od timova iz brojnih branši utvrđeno je da su dvije kritične točke usklađivanje sukobljenih interesa na vlastitoj strani te osiguravanje discipline među članovima svog tima. “Nije neobično da u pregovaračkoj ekipi postoje konflikti, jer članovi tima često dolaze iz raznih odjela poduzeća. Iako su svi sudionici na papiru na istoj strani, imaju malo drukčije prioritete”, napominje Nielsen. Predstavnici odjela razvoja žele čim prije zaključiti posao, financijaši se brinu oko troškova, pravnici su usredotočeni na licencije, autorska prava i druge zakonske pojmove. Izaslanici iz svakog odjela vuku na svoju stranu i onemogućuju sklapanje optimalnog ugovora. Prije prelaska na pregovore potrebno je prvo odraditi pregovore unutar kuće i uskladiti koji odjel eventualno mora pristati na manje od idealnog da bi poduzeće u cjelini profitiralo.

Prevodite tim na pregovorima s važnim klijentom oko proširenja poslovne suradnje. Dobro ste se pripremili, znate što želite i čini vam se da dobro napredujete, kad se članu vašeg pregovaračkog tima odjednom omakne: “Recite nam jednostavno što trebamo učiniti da biste nam povjerili više posla”. U tom trenutku postajete svjesni da ste izgubili inicijativu.

Ovakve pogreške u koracima često se događaju među poslovnim ljudima, pa je osim lukavstva suprotne strane potrebno čuvati se i nespretnosti u vlastitim redovima. Istraživanja pokazuju da članovi ekipe i nehotice podrivaju zajedničke interese i strategiju. “Veći je izazov držati svoje ljude pod nadzorom nego osujećivati moguća podmetanja sa suprotne strane stola”, kaže njemački komunikolog Klaus Nielsen. Na temelju podataka prikupljenih od timova iz brojnih branši utvrđeno je da su dvije kritične točke usklađivanje sukobljenih interesa na vlastitoj strani te osiguravanje discipline među članovima svog tima. “Nije neobično da u pregovaračkoj ekipi postoje konflikti, jer članovi tima često dolaze iz raznih odjela poduzeća. Iako su svi sudionici na papiru na istoj strani, imaju malo drukčije prioritete”, napominje Nielsen. Predstavnici odjela razvoja žele čim prije zaključiti posao, financijaši se brinu oko troškova, pravnici su usredotočeni na licencije, autorska prava i druge zakonske pojmove. Izaslanici iz svakog odjela vuku na svoju stranu i onemogućuju sklapanje optimalnog ugovora. Prije prelaska na pregovore potrebno je prvo odraditi pregovore unutar kuće i uskladiti koji odjel eventualno mora pristati na manje od idealnog da bi poduzeće u cjelini profitiralo.

1. Podjela uloga
Svaki član ekipe igra ulogu. Kad otkrijete tko će predstavljati suprotnu stranu, nastojte uravnotežiti svoj sastav dovodeći stručnjake koji se mogu mjeriti s članovima ekipe s druge strane stola. Ako suprotna strana dovodi visoko-rangirane dužnosnike, povoljno je da i u vašem timu sudjeluju njima ravni.

2. Granice ovlasti
Kad je tim ustrojen, svaki član mora znati u kojim će granicama nastupati i koje su mu ovlasti. Stoga je nužno uključiti svakog pregovarača u proces planiranja tako da nikome ne promaknu odluke o strategijama koje će biti korištene, o okvirima u kojima će se kretati cijene te oko kojih stavki neće biti pogađanja.

3. Dojam arogancije
Ne treba pretjerati s veličinom tima. Prevelik tim stvara dojam arogancije. Znate li koliko će ljudi dovesti suprotna strana, nastojte ih ne nadmašiti brojčano za više od jedan.

4. Neprijateljski ton
Razmještaj članova tima treba biti pametno određen. Ako okolnosti dopuštaju, nemojte rasporediti sve svoje ljude nasuprot drugoj strani, jer bi to otpočetka postavilo neprijateljski ton. Drugo, ako svi vaši ljudi sjede u istom redu, nećete ih dobro vidjeti pa će vaša komunikacija biti oslabljena.

5. Uspješni tajni signali
Potrebno je dogovoriti signalizaciju bolju od lupanja laktom ili nogom. Dovoljno je uvesti nekoliko jednostavnih i diskretnih signala od kojih će jedan značiti “šuti”, drugi “privedi izlaganje kraju i ne načinji temu” i treći “prebaci raspravu na mene”. Za signalizaciju neka služi položaj olovke ili dlanovnika.

Autor: Ozren Podnar
25. studeni 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close