Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Izabrana riječ godine na engleskom i njemačkom jeziku: Svima nam je dobro poznata

Autor: Poslovni.hr/Hina
07. prosinac 2020. u 10:20
Podijeli članak —
foto: pixabay

U Njemačkoj je stručni sud jezikoslovaca analizirao koje su riječi i pojmovi najviše oblikovali politički, društveni i ekonomski život u zemlji ove godine, piše dpa. 

Američka izdavačka kuća Merriam-Webster, posebno poznata po rječnicima engleskog jezika, i Savez za njemački jezik (GfdS) odvojeno su pandemiju izabrali za riječ godine na svojim jezicima.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U godini u kojoj je više od milijuna i pol ljudi u svijetu umrlo od covida-19, pandemija je bila najčešće tražena riječ u našim rječnicima, priopćili su iz Merriam-Webstera.

Američka izdavačka kuća Merriam-Webster, posebno poznata po rječnicima engleskog jezika, i Savez za njemački jezik (GfdS) odvojeno su pandemiju izabrali za riječ godine na svojim jezicima.

U godini u kojoj je više od milijuna i pol ljudi u svijetu umrlo od covida-19, pandemija je bila najčešće tražena riječ u našim rječnicima, priopćili su iz Merriam-Webstera.

Pandemija se definira kao “pojava bolesti na širokom geografskom području (više zemalja ili kontinenata) koja zahvaća znatan dio populacije”, navodi se na stranici Merriam-Webster.com.

Korijeni riječi su grčki – “pan” (svi) i “demos” (narod).

Potraga za značenjem riječi neslućeno je narasla nakon 11. ožujka kad je Svjetska zdravstvena organizacija proglasila pandemiju. Skok je bio čak 115 tisuća posto u odnosu na isti dan 2019. godine, prenosi Reuters.

U Njemačkoj je stručni sud jezikoslovaca analizirao koje su riječi i pojmovi najviše oblikovali politički, društveni i ekonomski život u zemlji ove godine, piše dpa.

Nakon očekivanog svrstavanja pandemije na prvo mjesto, na drugo su izabrali anglizam ‘lockdown’ (zatvaranje).

Na trećem im je mjestu kovanica verschwörungserzählung (teorija zavjere), na četvrtom engleski pojam Black Lives Matter (Crnački životi su važni), a na petom akronim AHA (abstand, hygiene, alltagsmaske – razmak, higijena, maske za lice), česta poruka njemačkoj javnosti u vrijeme pandemije.

Autor: Poslovni.hr/Hina
07. prosinac 2020. u 10:20
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close