Internet nam je sada postao radno mjesto, terapeut, škola, zabava i hranidbeni lanac

Autor: Lucija Špiljak , 14. svibanj 2020. u 22:00
Marian Salzman

Marian Salzman, viša potpredsjednica globalnih komunikacija u Philip Morrisu International, o ‘moći’ pandemije na sve nas.

Svijetu je trebalo resetiranje. Još sam prošle godine govorila o čistom zraku kao jednom od novih trendova u budućnosti, što je došlo višeslojno i brže nego što smo mislili. S druge strane ovo je vrijeme kada se možemo vratiti pravim vrijednostima, shvatiti da ponekad moramo pasti i izgubiti kako bismo pobijedili.

Ovo je vrijeme za akciju”, riječi su Marian Salzman, jedne od najboljih PR stručnjakinja u svijetu i višoj potpredsjednica globalnih komunikacija Philip Morris Internationala. Sa Salzman smo razgovorali prošli tjedan kada se održala specijalno izdanje Dana komunikacija, u sklopu kojef je stručnjakinja podijelila svoje znanje te vizionarskim pristupom agencijama, brendovima i ostalima zainteresiranima dala odgovore i savjete iz nove perspektive.

Nova vrsta resetiranja

Salzman je na početku prezentacije istaknula da trenutačno živimo u neobičnim vremenima i u doba krize koja nas je sve iznenadila, dok istovremeno strahujemo kakva nam budućnost predstoji.

“Nemamo kontrolu kao što je to bilo prije, a u zraku se osjeća da ništa neće biti isto. Ni ja nisam očekivala da neću moći putovati gdje god želim. Sada se svelo na život tijekom pandemije i nakon pandemije”, rekla je PR stručnjakinja. S druge strane pak, kaže, moramo očekivati neočekivano i biti zahvalni na vremenu provedenom s obiteljima i bližnjima.

“Više je suosjećanja među ljudima, utjehe, brige o zdravlju. Napokon kao zajednica shvaćamo koliko je empatija važna i što ona uopće znači”, naglasila je.

Salzman smatra da će pandemija donijeti i pozitivne stvari te da će ljudi nakon pandemije više dijeliti, da će porasti popularnost P2P komunikacije unutar računalne mreže, da će biti manje mržnje i više tolerancije, kao i da ćemo više prepoznati vrijednost onih radnika koji su slabo plaćeni, a u ovom trenutku nazivamo ih nužnima. “Unatoč devastaciji, ova globalna pandemija mogla bi poslužiti kao neka vrsta resetiranja u novoj eri i koja će se istaknuti kroz četiri segmenta: suosjećanje, prijateljstvo, uljudnost i zajednica”, kazala je PR stručnjakinja.

Istaknula je i početni izraz “socijalna distanca” koji se pokazao izrazito socijalnim, dok je virtualno, kaže, postalo vitalno.

“Aplikacija za video chat Houseparty je sredinom travnja skinuta 24.795 puta, a do 25. ožujka broj skidanja porastao je do 651.694, prema podacima stranice Apptopia. Nalazimo se putem videa na obiteljskim proslavama, kušanju vina, igramo igre… Internet je postao naše radno mjesto, škola, naš terapeut, ordinacija, zabava, hranidbeni lanac”, tumači Salzman.

Navela je i da u karanteni konzumiramo sve što medijski sadržaji nude, pogotovo one vezane uz video, filmove i serije, što su primijetili i slavni, a Salzman je podsjetila na projekt Global Citizen Concert 2020 koji je okupio brojne slavne osobe i glazbenike iz cijelog svijeta koji su iz svojih domova odaslali poruke podrške.

Osim toga, slavni sada iz svojih domova (slobodnije) komuniciraju sa svojim pratiteljima putem YouTubea i drugih platformi, pokazujući svoje talente i hobije. Salzman je navela kako je Netflix u prvom kvartalu u ovoj godini zabilježio 15 milijuna pretplatnika više, no pritom su svoje ulagače upozorili da će s prestankom karantene uslijediti pad.

Upravo je to Salzman navela kao važno pitanje – kada se naviknemo na novo normalno, hoće li uslijediti strmi pad?

S druge strane, kaže da na ljubaznost više nećemo gledati iznenađeni te da će se susjedi zbližiti, dijeliti potrepštine, organizirati rođendane i godišnjice, do izražaja u ovom trenutku dolaze domaći OPG-ovi, proizvođači i poduzetnici, a tvrtke se mobiliziraju kako bi pomogle svojim radnicima i olakšale izolaciju. Tvrtkama i brendovima poručila je da iskorače, te da će se tijekom pandemije istaknuti brigom o zaposlenicima, kupcima i zajednici, pogotovo zbog gospodarske krize koja slijedi. “

Moramo znati da shvaćate situaciju i da želite biti dio rješenja. Brendovi moraju razmišljati o kreativnim i personaliziranim načinima kako pridonijeti situaciji, primjerice podržavanjem malih poduzetnika i nezaposlenih, podizanjem morala ljudi i davanjem nade, pomaganjem potrebitima. Moramo pomoći i mladima koji su završili fakultet ili trebali završiti fakultet jer ulaze na tržište rada koje će biti potpuno drugačije. Otkazani su im razgovori za posao, istovremeno industrije za koje su se pripremali u ovom trenutku doživljavaju krah. Moramo im dati do znanja da u ovom trenutku ne rade dugoročne planove jer je situacija neizvjesna, ali svakako im pomoći jer nas u ovom trenutku trebaju”, naglasila je.

Lideri u ovo doba

Brendovima je pak poručila da zaštite i podrže zaposlenike i kupce, a iz perspektive svoje tvrtke rekla je da traže partnere koji na prvo mjesto stavljaju ljude, provode mjere, omogućavaju rad na daljinu i potiču poštivanje razmaka.

“Želimo znati da tvrtke rade sve što mogu kako bi sačuvali poslove i plaće zaposlenika tijekom i nakon krize”, naglasila je Salzman i dodala da je važno u ovom trenutku da tvrtke budu korisne zajednici, pogotovo rizičnim skupinama.

Osvrnula se i na vođe u doba pandemije na primjeru svoje tvrtke Philip Morris. Naime, otkad je krenula pandemija koronavirusa u svijetu, tvrtka je organizirala i pokrenula nekoliko inicijativa u više od 60 zemalja u kojima rade i žive njihovi zaposlenici. “Mimo svojih inicijativa u zajednici, PMI je uspostavio skup vodećih načela kako bi osigurao zaposlenike”, istaknula je.

Također smatra da je ključno u ovom trenutku zapitati se koja je naša svrha ovdje.

“Ovo je odlično razdoblje za brendove koji mogu pokazati što su sve napravili i kako su pridonijeli većem dobru. Dakle, djela umjesto riječi, ljudi umjesto kratkoročnog profita i vizija umjesto osobnih interesa”, zaključila je PR stručnjakinja Marian Salzman.

Komentirajte prvi

New Report

Close