Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Do sportskog vrha lakše je stići uz sponzorski automobil

Autor: Stanko Borić
26. studeni 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Automobilski sektor je najpogođeniji recesijom, ali nisu svi odustali od sponzorstava sportašima i kulturnjacima

Iako je automobilski sektor među najpogođenijima krizom, neke domaće autokuće nisu odustale od davanja sponzorskih automobila. Među njima se posebno izdvaja Citroën koji ima najveći broj sponzorskih ugovora. Tako će pjevačica Nina Badrić godinu dana voziti model C-Crosser Exclusive 2.2 HDi. Nina se u Crosseru, koji se inače odlično prodaje, vozi od lipnja. “Ovo je početak lijepe suradnje. Uvjerena sam da će C-Crosser bit moj vjeran i siguran partner na brojnim putovanjima. Sigurna sam da ćemo skupa ostvariti nove glazbene i poslovne uspjehe”, rekla je Nina Badrić prilikom preuzimanja vozila. Citroën vozi i Miss Hrvatske Ivana Vasilj, a u njezinu slučaju riječ je o C3 Picasso Spacebox. Doduše, Ivana je automobil dobila kao nagradu na izboru za Miss Hrvatske, na kojem je osvojila i titulu najsimpatičnije djevojke.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Hokej je O. K.
Među najpopularnije sportske družine u Hrvatskoj u posljednje vrijeme probio se zagrebački klub hokeja na ledu Medveščak, a njihovu vrijednost prepoznao je i Citroën i s klubom sklopio ugovor o suradnji na sportskim, promotivnim, edukativnim i ostalim vrstama događanja. Ugovor u trajanju od 8 mjeseci potpisali su Arnaud Leclerc, glavni direktor Citroëna Hrvatska, i Damir Gojanović, predsjednik Medveščaka. Tako su “medvjedi” dobili osam vozila C3 Picasso i jedan Citroën C5. Riječ je o bogato opremljenim modelima C3 Picasso koji će putovanja medvjeda na europskim gostovanjima učiniti ugodnijim, dok će luksuznu limuzinu Citroën C5 voziti članovi Uprave. Još jedan vrstan “zimski” sportaš vozi Citroën; riječ je o mladom i perspektivnom biatloncu Jakovu Faku, koji vozi C4 Visio+. Točnije, ugovor su potpisali Citroën i Hrvatski biatlonski savez, a Fak će koristiti bogato opremljen automobil godinu dana. Sponzorska vozila vezana uz sport i estradu ima i Ford, koji ima ugovor s Hrvatskim nogometnim savezom. “Važnost sporta uopće, a posebice nogometa nije potrebno isticati. Uostalom, nogomet je najvažnija sporedna stvar na svijetu, čime smisao promocije proizvoda kroz nogomet postaje sasvim jasan. Na europskoj razini već dugi niz godina postoji veza između Uefine Lige prvaka i Forda koji je bio među prvim sponzorima i ostao je to do danas. Time i naša veza s nogometom u Hrvatskoj postaje još prirodnija. Stavivši svoje automobile u sportski kontekst, dodatno želimo istaknuti dinamična vozna svojstva i sportski duh koji prožima cijelu gamu naših automobila i odgovara stilu života ljudi kojima je sport i posao i život. Tako se u njihovom voznom parku sada nalaze među ostalim Ford Mondeo, Ford S-MAX, a i Ford Kuga”, poručila je Maja Juras iz Forda. S druge pak strane u potrazi za zvijezdom i osobom koja bi se mogla na nešto drukčiji način uskladiti s novom filozofijom i novim izgledom Fordovih automobila mlada i uspješna pjevačica Lana Jurčević bila je logičan izbor za novu Fiestu. U Fordu nisu otkrivali detalje razdoblja i uvjeta na koje daju automobile, ali napominju da korisnici tih vozila imaju obvezu promicati brend. “To su naši ambasadori, čije mišljenje vrednujemo, i mi i široka publika”, kažu u Fordu. Tvrtka Euroline, zastupnik Mercedesa, Chyrslera i Dodgea, za svoje ambasadore ima pjevače, književnike i automobilste. Doduše, ovdje je riječ o ponešto drukčijim ugovorima jer su Vanna, Julijana Matanović, Tedi Spalato, Oliver Dragojević i Niko Pulić zapravo kupci automobila, ali im je omogućeno da se koriste i ostalim vozilima. Inače, Vanna ima Mercedes GLK 350 CDI, Julijana Matanović vozi Chrysler PT Cruiser, Tedi Spalato Dodge Nitro, Dragojević Mercedes ML 320 CDI, dok Pulić cestama juri u E-klasi 350 CDI.

Iako je automobilski sektor među najpogođenijima krizom, neke domaće autokuće nisu odustale od davanja sponzorskih automobila. Među njima se posebno izdvaja Citroën koji ima najveći broj sponzorskih ugovora. Tako će pjevačica Nina Badrić godinu dana voziti model C-Crosser Exclusive 2.2 HDi. Nina se u Crosseru, koji se inače odlično prodaje, vozi od lipnja. “Ovo je početak lijepe suradnje. Uvjerena sam da će C-Crosser bit moj vjeran i siguran partner na brojnim putovanjima. Sigurna sam da ćemo skupa ostvariti nove glazbene i poslovne uspjehe”, rekla je Nina Badrić prilikom preuzimanja vozila. Citroën vozi i Miss Hrvatske Ivana Vasilj, a u njezinu slučaju riječ je o C3 Picasso Spacebox. Doduše, Ivana je automobil dobila kao nagradu na izboru za Miss Hrvatske, na kojem je osvojila i titulu najsimpatičnije djevojke.

Hokej je O. K.
Među najpopularnije sportske družine u Hrvatskoj u posljednje vrijeme probio se zagrebački klub hokeja na ledu Medveščak, a njihovu vrijednost prepoznao je i Citroën i s klubom sklopio ugovor o suradnji na sportskim, promotivnim, edukativnim i ostalim vrstama događanja. Ugovor u trajanju od 8 mjeseci potpisali su Arnaud Leclerc, glavni direktor Citroëna Hrvatska, i Damir Gojanović, predsjednik Medveščaka. Tako su “medvjedi” dobili osam vozila C3 Picasso i jedan Citroën C5. Riječ je o bogato opremljenim modelima C3 Picasso koji će putovanja medvjeda na europskim gostovanjima učiniti ugodnijim, dok će luksuznu limuzinu Citroën C5 voziti članovi Uprave. Još jedan vrstan “zimski” sportaš vozi Citroën; riječ je o mladom i perspektivnom biatloncu Jakovu Faku, koji vozi C4 Visio+. Točnije, ugovor su potpisali Citroën i Hrvatski biatlonski savez, a Fak će koristiti bogato opremljen automobil godinu dana. Sponzorska vozila vezana uz sport i estradu ima i Ford, koji ima ugovor s Hrvatskim nogometnim savezom. “Važnost sporta uopće, a posebice nogometa nije potrebno isticati. Uostalom, nogomet je najvažnija sporedna stvar na svijetu, čime smisao promocije proizvoda kroz nogomet postaje sasvim jasan. Na europskoj razini već dugi niz godina postoji veza između Uefine Lige prvaka i Forda koji je bio među prvim sponzorima i ostao je to do danas. Time i naša veza s nogometom u Hrvatskoj postaje još prirodnija. Stavivši svoje automobile u sportski kontekst, dodatno želimo istaknuti dinamična vozna svojstva i sportski duh koji prožima cijelu gamu naših automobila i odgovara stilu života ljudi kojima je sport i posao i život. Tako se u njihovom voznom parku sada nalaze među ostalim Ford Mondeo, Ford S-MAX, a i Ford Kuga”, poručila je Maja Juras iz Forda. S druge pak strane u potrazi za zvijezdom i osobom koja bi se mogla na nešto drukčiji način uskladiti s novom filozofijom i novim izgledom Fordovih automobila mlada i uspješna pjevačica Lana Jurčević bila je logičan izbor za novu Fiestu. U Fordu nisu otkrivali detalje razdoblja i uvjeta na koje daju automobile, ali napominju da korisnici tih vozila imaju obvezu promicati brend. “To su naši ambasadori, čije mišljenje vrednujemo, i mi i široka publika”, kažu u Fordu. Tvrtka Euroline, zastupnik Mercedesa, Chyrslera i Dodgea, za svoje ambasadore ima pjevače, književnike i automobilste. Doduše, ovdje je riječ o ponešto drukčijim ugovorima jer su Vanna, Julijana Matanović, Tedi Spalato, Oliver Dragojević i Niko Pulić zapravo kupci automobila, ali im je omogućeno da se koriste i ostalim vozilima. Inače, Vanna ima Mercedes GLK 350 CDI, Julijana Matanović vozi Chrysler PT Cruiser, Tedi Spalato Dodge Nitro, Dragojević Mercedes ML 320 CDI, dok Pulić cestama juri u E-klasi 350 CDI.

Mazde idu kulturnjacima
Toyota se opredijelila za sponzorstvo u dvije kategorije, sportu i kulturi, a među korisnicima su osim fizičkih osoba i neke institucije. Tako Toyotu koriste Tony Cetinski, Hrvatski rukometni savez, Rukometni klub Zagreb, Zagrebačka filharmonija, ATP Umag (na tom je turniru Toyota službeno vozilo), Američka trgovačka komora u Hrvatskoj te Sportske igre mladih. Što se tiče razdoblja i uvjeta korištenja, Marko Benvin iz Toyote odgovara: “Ti uvjeti ovise kako s kojim subjektom smo dogovorili ugovor, recimo, Rukometni savez i RK Zagreb imaju dvogodišnji ugovor. Mi im ustupamo vozila, a troškovi goriva su njihovi, a troškovi održavanja naši.” Benvin kaže da su obveze korisnika preciznije definirane pojedinim ugovorom, a gdje god se pojavljuju u medijima, promoviraju vizualno našu marku (npr. u press-centrima, na dresovima, brendirani – oblijepljeni auti.). Mazda nema sponzorskih vozila za poznate osobe, ali ima za projekte okrenute kulturi i nevladinim neprofitnim udrugama. Tako je Mazda već pet godina sponzorski automobil Dubrovačkih ljetnih igara, a ove jeseni su na korištenje Mazdu 3 dali udruzi Civitas Zagreb.

“Auti su oblijepljeni s prikladnim naljepnicama, a na internetskim stranicama udruga može se naći link na naše stranice i obavijest o suradnji. Osim toga te udruge nemaju posebne obveze glede promoviranja. Troškove goriva pokrivaju same udruge, a mi redovne servise”, kazala je Ivana Mudrovčić iz Mazde. Ona kaže da Mazda od takvih sponzorstava dobije tekstove u novinama, no mišljenja su da je puno bitnije pomoći udrugama poput Civitas Zagreb ili podupirati kulturne manifestacije poput Dubrovačkih ljetnih igara. Vodeći se istim principom Mazda je od prošle godine i jedan od partnera SOS – Dječjeg sela Hrvatska. General Motors, pod čijom je kapom i njemački Opel, kao promotora ima Lejlu Filipović, koja koristi Opel Zafiru. “Već dugi niz godina imamo tradiciju davanja sponzorskih vozila sportašima, glumcima, pjevačima i drugim javnim osobama. Svaki naš ovlašteni trgovac pojedinačno donosi odluku o tome kome će i do kada dati vozilo na korištenje. Biraju poznate osobe za koje smatraju da će najbolje prenijeti poruku brenda”, kazala je Jasna Stilinović iz GM-a. Napominje da izbor katkad ovisi o regiji kojoj pripada ovlašteni trgovac. Tako u slučaju sponzoriranja sportskih klubova ovlašteni partner najčešće se odlučuje za klub iz grada u kojem ima prodajni salon. “Poznate osobe koje voze naše automobile pozvane su na sva događanja vezana uz kompaniju, a većina ih u njima aktivno sudjeluje.”

Autor: Stanko Borić
26. studeni 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close