‘Best buy’ titulu nemoguće mu je preoteti

Autor: Marina Biluš , 03. svibanj 2021. u 15:13
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Vozili smo Dacia Duster s plinskom instalacijom, koji stoji 128.750 kuna.

Kad su se na europskom trgovačkom tržištu pojavili diskonteri koji su u svojim, uglavnom neuglednim trgovinama robu prodavali po znatno, nekad i drastično nižim cijenama od onih u “ušminkanim” prodajnim centrima svojih rivala, konkurencija se podsmjehivala odmahujući rukom.

No strategija da kupcima pod vlastitim iako posve nepoznatim brendovima ponude kud i kamo povoljniju kupnju, ciljajući na zaradu od rasta volumena prodaje, kroz godine se pokazala mudrom.

Diskontni trgovci godinama “grabe” ozbiljne tržišne udjele i uzdižu svoj profit. I malo se tko više usudi s njima zbijati šale.

Tko se zadnji smije

I na automobilskom tržištu kroz povijest su se smišljali vicevi o određenim proizvođačima i modelima, a najčešće im je zajednički nazivnik bilo izrugivanje na račun “jeftinoće”. Takva su izrugivanja preživjela do danas jer masa ljudi još smatra da je niska cijena sinonim za bezvrijednost.

Pa se nerijetko smiju kupcima koji su kod izbora automobila pobornici diskonterske strategije. Ali kada takav kupac nov automobil kupi po cijeni po kojoj neki plaćaju tek jači paket opreme, a onda još cijeli rezervoar plati barem upola jeftinije, pitanje je tko će se zadnji i najslađe smijati.

Puni plinski ‘tank’ ovog Dustera (oko 33 l) stoji između 148 i 160 kuna/DACIA

Upravo je takva priča o testnom Dusteru, modelu koji je inače apsolutna perjanica rumunjske Dacije te nerijetko jedan od najprodavanijih SUV-ova na brojnim europskim tržištima. Daciju se može promatrati kao najupornijeg, a vjerojatno i najuspješnijeg diskontera automotive svijeta koja prkosi “vicevima” i na tržište neprestano izbacuje modele kojima ruši pretpostavke da danas više ne postoje jeftini automobili.

Poznajem puno kupaca Dustera. I ne sjećam se jesam li ikad od njih čula da se žale. Ni vicevi ih, čini se, ne diraju pretjerano. A i zašto bi. Jer, kada se naviknete na asketsku filozofiju u konstruiranju i opremanju ovog modela i na umu imate najvažniju činjenicu – da vozite SUV čija je cijena u rangu onih za malo opremljenije, minijaturne modele B segmenta “standardnih” proizvođača, ostaje vam odbaciti predrasude i prihvatiti realnost da je Duster itekako solidan automobil.

Prtljažnik ne briljira s raspoloživih 445 litara u jednoj razini, ali je ipak pogodan za putovanja/Jurica Galoić/PIXSELL

A kada se tome pridoda podatak da je testni model Duster Tce 100 ECO-G Prestige tvornički opremljen plinskim instalacijom koja drastično smanjuje troškove na benzinskoj postaji, teško je pomisliti da bi Dusteru itko mogao preoteti “best buy” titulu.

 

I tu se odmah moraju navesti najsnažniji argumenti: Sa svim opcijama i davanjima testni model stoji 128.750,00 kuna! A cijena litre autoplina kreće se trenutno od 4,5 do 4,9 kuna, ovisno o prodajnom mjestu.

Dakle, puni plinski “tank” ovog Dustera (oko 33 l) stoji između 148 i 160 kuna. Ubaci li se u računicu podatak da testni Duster troši oko između 7 i 8 litara plina na 100 kilometara, sve je kristalno jasno.

Nije najstabilniji SUV na koji ćete naići, ali dobro podnosi nesavršenosti asfalta, rupe ili ležeće policajce pa je i sama vožnja ugodnija/ J. GALOIĆ/PIXSELL

Ima ovaj model i drugih vrlina. Prije svega, prostran je, izdržljiv i dopadljiv. Dug je 434, a širok 180 centimetara uz osovinski razmak od 267 cm. Prtljažnik ne briljira s raspoloživih 445 litara u jednoj razini, a po meni najveća je mana činjenica da se “plinski” Duster ne može isporučiti s pogonom na sve kotače, koji bi mu itekako dobro došao za bildanje voznih karakteristika.

Jer, Duster nije najstabilniji SUV na koji ćete naići. Zna na trenutke “zaplesati” i nagnuti se pa s njim u zavojima treba biti na oprezu, a ti će nedostaci do izražaja možda ponajviše doći do izražaja pri velikim brzinama za vrlo vjetrovitog vremena.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

S druge strane, ovaj model prilično dobro podnosi nesavršenosti asfalta, rupe ili ležeće policajce pa je i sama vožnja ugodnija. Odziv na volanu je jako dobar što pozitivno utječe na ukupni dojam.

Jurnjavu zaboravite

Važno je biti svjestan da ova izvedba nije za ljubitelje poletnosti i brzine. Razlog je “mali” turbobenzinac od svega 1000 kubika i 100 konjskih snaga od kojeg se ni ne može očekivati da SUV-ovske gabarite potjeraju agilno koliko biste to vjerojatno željeli.

Ovom automobilu naprosto treba vremena da dohvati željenu brzinu, ali kada to napokon uspije održava je solidno pa ga se može svrstati u kategoriju dobrih suputnika. Ipak, zbog oslabljenog ubrzanja ne treba nagliti s planiranjem izazovnijih manevara što jasno ocrtava i podatak da mu za dosezanje brzine od 100 kilometara na sat treba gotovo 14 sekundi.

No zato je u gradskoj vožnji testni Duster vrlo dobar, prilično okretan i nezahtjevan, a ni ručni mjenjač tu ne stvara probleme jer dosta “školski” funkcionira. Nedostatak šeste brzine na gradskim prometnicama nije toliko izražen koliko na autocesti.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Sve u svemu, što se vožnje tiče, na ovaj se Dacijin model isprva treba naviknuti, no kada odradite taj proces automobil zapravo postaje vrlo dopadljiv, pa ne treba čuditi što se vlasnici Dustera nerijetko jako vežu za njih.

I za kraj treba napomenuti kako je, kada je interijer u pitanju, Duster svom “ogooljenom” izgledu unatoč prilično udoban automobil. prostora ima dovoljno i sve je na svom mjestu. Materijali su u odnosu na prethodnu generaciju daleko bolji, kao i završna obrada. No high tech opremu koja je danas postala must have u automobilskom svijetu – zaboravite. Duster naprosto nije auto za “šminku”.

Komentari (1)
Pogledajte sve

I da naglasimo ono najvaznije, ima 3 zvijezdice na Euro NCAP crash testu,  i Smart je sigurniji od ovoga.

New Report

Close