Barbara Slade Jagodić zna kako stvarati sadržaj koji žele oni koji guglaju za rješenjem

Autor: Lucija Špiljak , 12. ožujak 2022. u 09:34
Barbara Slade Jagodić/IGOR KRALJ/PIXSELL

Stručnjakinja je za SEO, metodu vrlo učinkovitu za prihod na webu.

Sedmo izdanje međunarodne multidisciplinarne konferencije LEAP Summit ove će se godine održati uživo 12. i 13. svibnja u Zagrebu u Branimir Mingle Mallu, a okupit će više od 2500 sudionika iz više od 30 zemalja te više od 60 domaćih i stranih predavača iz vrha poslovnog svijeta.

Među njima je i Barbara Slade Jagodić, vlasnica tvrtke za SEO i content marketing Slade s više od 20 godina iskustva u novinarstvu i marketingu, s kojom smo razgovarali uoči događanja o temama o kojima će govoriti, ali i što online komunikacija danas nosi.

“Ako znamo da 68 posto online iskustava počinje na tražilici, a Google drži više od 90 posto ukupnog udjela u tome, želite da vas potencijalni kupci pronađu kada guglaju za rješenjem. Optimizacija za tražilice ili SEO (Search engine optimization – SEO) je sve više tražena usluga jer je iznimno učinkovita u ostvarivanju prometa i prihoda putem web stranica, stoga ću govoriti o tome kako uz SEO sadržaj možete privući kupce.

U prijevodu, kako stvarati sadržaj koji odgovara na potrebe korisnika koji guglaju u potrazi za rješenjem. I sama tako zarađujem. Nemali broj puta sam slušajući nekog predavača imala onaj ‘aha’ moment kad bih shvatila što mi je činiti, dobila bih ideju ili vrlo koristan savjet koji bih primijenila i napredovala. Osim toga, druženje s onima koje zanimaju iste stvari poput tebe otvara ti vrata za nove kontakte, suradnje i razmjene razmišljanja”, kaže Slade Jagodić.

Zabava je cool, ali i korist je bitna
Smatra da je pravilno komuniciranje danas imperativ jer tvrtke uglavnom komuniciraju o onome što su oni napravili, što oni znaju i što oni imaju, a što s vremenom postane zamorno.

“Zamislite da idete na dejt s nekim i taj samo govori o sebi i svojim uspjesima. Dosadno je. Brendovi trebaju pokazati zanimanje za ono što korisnicima treba. Umjesto da pišemo pretpostavljajući što bi se ljudima moglo svidjeti i pokušavamo biti suludo kreativni, ajmo istražiti što oni doista traže, što ih zanima i pisati korisne stvari.

Zabava je cool, ali korisnost ne smije biti sekundarna. SEO počiva upravo na tome – istraživanju što ljudi žele. Tako možete ponuditi sadržaj za koji unaprijed znate da ga ljudi žele”, ističe.

No što točno danas znači loša komunikacija? Naša sugovornica jasno kaže – svega je previše i svi pričaju a da ne slušaju.

“Mahnito otvaraju profile i stranice na svim društvenim mrežama, a to je nepotrebno. Pišu sadržaj koji nitko ne čita jer su čuli da je content marketing bitan. Ahrefs, poznati SEO alat, napravio je istraživanje koje je pokazalo da 91 posto svog napisanog sadržaja nikad neće dobiti klik korisnika kojeg niste platili.

60

domaćih i stranih predavača iz vrha poslovnog svijeta, među kojima i Barbara Slade Jagodić, nastupa u svibnju na 7. LEAP Summitu u Zagrebu

No, posebno plaši tzv. echo chamber koji se događa. Platforme prate naše ponašanje, što nam se sviđa i na što reagiramo te nam nude takav sadržaj, dok pritom sve manje čujemo neku drugu stranu. Tako živimo u vlastitim uvjerenjima misleći da ih dijele svi. Ne razgovaramo, samo ‘tupimo’ po svom”, ističe Slade Jagodić.

Barbara Slade Jagodić / Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Po zvanju je profesorica engleskog i talijanskog jezika i književnosti, no rano se počela baviti novinarstvom i digitalnim marketingom, i to u vrijeme kada nije bilo formalnog obrazovanja već se učilo u hodu.

“Danas postoji mnogo učilišta i fakulteta koji nude formalno obrazovanje, no ja se uvijek pitam, s obzirom na tromost sustava i volatilnost digitalnog svijeta, koliko ima smisla učiti o nečem što se stalno mijenja kroz knjige i ispite. Pa samo ako radite SEO imate promjene svakih par mjeseci. Po meni je praksa puno važnija od papira u ovom slučaju.

S tim da ja cijenim školovanje i smatram da nam ono nudi širinu znanja. Za nekog koga zanimaju komunikacije čak mislim da je studij psihologije bolji od klasičnog studija novinarstva jer je poznavanje čovjekova ponašanja i razmišljanja izuzetno bitno u oblikovanju poruke. Što nas to pali, što nas navodi da nešto kliknemo i kupimo?” navodi Slade Jagodić.

Smatra da je pandemija napravila veliku uslugu eCommerceu, ali i prihvaćanju online svijeta kao nove stvarnosti, s obzirom na sve češću online kupovinu, online sastanke i učenje online. Tako je rasla i potražnja za izradama web stranica i SEO uslugama jer su mnoge tvrtke i industrije svoje poslovanje “preselile” online, bez puno alternativnih opcija.

“I sama sam prvi put održala edukaciju online u pandemiji jer više nije bilo moguće ili jednostavno okupiti ljude na fizičkoj lokaciji, posebno predavati s maskom jer nedostaje mimika lica koja uz riječi prenosi cjelovitu poruku onima koji slušaju. One tvrtke koje su do pandemije izbjegavale digitalno iskustvo sad shvaćaju da bez toga teško više mogu. Potraga za izradama web stranica i SEO uslugama je ogromna”, kaže SEO stručnjakinja.

Važna je u komunikaciji i odgovorna uloga medija koji kreiraju javno mnijenje, no Slade Jagodić smatra da neki mediji, osim što danas ovise o oglašivačima, podilaze i niskim strastima čitatelja.

“Većina sadržaja je površna i brza. Zovem to nekad i fast-food sadržajem, koji nas nahrani, i to loše. Mediji nas nabrijavaju jer onda još više klikamo, komentiramo, a njima su brojke način preživljavanja. Sve dok su mediji usko vezani za oglašavanje ne možemo govoriti o kvaliteti.

Srećom, postoje mediji koji su se uspjeli odmaknuti od toga, naplaćuju sadržaj korisnicima koji žele čitati kvalitetan sadržaj. Plaćam nekoliko pretplata na online medije, nažalost sve su strani portali u pitanju jer kod nas nisam pronašla dovoljno kvalitetan sadržaj koji bih redovito plaćala.

Ima u nas divnih novinara i pravih tema, no borimo se da budemo konzistentni u kvaliteti. Ipak, i dalje kupujem novine svaki dan i brdo časopisa mjesečno, želim podržati medije jer su oni ipak neki društveni korektiv”, navodi.

‘Korisna, pozitivna i motivirajuća’
Barbara Slade Jagodić procjenjuje da će rasti sve društvene mreže koje nude video sadržaj, a što je već očito prema TikToku koji je danas jači od YouTubea, i Instagramu koji je korisnicima ponudio Reels. Kaže da ju je kod nas i vani iznenadila rastuća popularnost LinkedIna, koji se profilirao kao vodeća poslovna društvena mreža, a koju Slade Jagodić i sama koristi već godinu jer je “korisna, pozitivna i motivirajuća”.

Rad na daljinu vidi kao trend koji će ostati dugoročno.

“Mislim da je uživanje u životu ponovo dobilo na cijeni. Planiram sa suprugom i djetetom barem dvaput godišnje po mjesec dana provesti negdje izvan trenutačnog boravišta. Na umu su nam Kanari zimi, a kasnije i dalje destinacije ako se ovaj eksperiment pokaže dobrim. I suprug i ja možemo raditi na daljinu, srećom se bavimo takvim poslovima. On radi web stranice, ja ih optimiziram, stvaram sadržaj i vodim edukacije.

Želja mi je i da napišem knjigu. Puno čitam, od beletristike do publicistike, vidim se u tom društvu jer mi je glava puna ideja. Ali, nije mi sad glavni cilj ove godine da moram napisati knjigu. Ne forsiram stvari”, zaključuje Barbara Slade Jagodić.

Komentirajte prvi

New Report

Close