Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Agresivni oglašivači: Kako reagirati kada vam ovakve poruke stignu na Facebook?

Autor: Tomislav Hrastovčak
12. srpanj 2013. u 10:36
Podijeli članak —
Privatna poruka koja je putem Facebooka stigla kolegici iz naše redakcije

‘Oglašivači’ su korisnicima Facebooka počeli slati privatne poruke.

"Predstavljamo vam E – cigarete! Povodom proširenja posla nudimo vam posebni popust na naše proizvode od 50 posto!!!…", počinje tako privatna poruka koja je putem Facebooka stigla kolegici iz naše redakcije, a u koju je bio uključen i link na Facebook stranicu pod nazivom 'Najjeftinije E-cigare'. Poruka je, dakako, imala i osobnu notu – 'tvrtka' je korisnicu Facebooka nazvala imenom.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Iza poruke stoji subjekt naziva Koncept Opm, koji očito nije svjestan da je prekršio nekoliko pravila na Facebooku. Naime, Koncept Opm je poruku poslao putem Facebook profila, a pravila na najvećoj društvenoj mreži nalažu kako poslovni subjekti, kompanije i organizacije mogu jedino koristiti stranice (Pages) za svoju prezentaciju, dok su profili namijenjeni isključivo fizičkim osobama.

"Predstavljamo vam E – cigarete! Povodom proširenja posla nudimo vam posebni popust na naše proizvode od 50 posto!!!…", počinje tako privatna poruka koja je putem Facebooka stigla kolegici iz naše redakcije, a u koju je bio uključen i link na Facebook stranicu pod nazivom 'Najjeftinije E-cigare'. Poruka je, dakako, imala i osobnu notu – 'tvrtka' je korisnicu Facebooka nazvala imenom.

Iza poruke stoji subjekt naziva Koncept Opm, koji očito nije svjestan da je prekršio nekoliko pravila na Facebooku. Naime, Koncept Opm je poruku poslao putem Facebook profila, a pravila na najvećoj društvenoj mreži nalažu kako poslovni subjekti, kompanije i organizacije mogu jedino koristiti stranice (Pages) za svoju prezentaciju, dok su profili namijenjeni isključivo fizičkim osobama.

Međutim, u Zagrebu postoji tvrtka vrlo sličnog imena (O.P.M. Koncept d.o.o.), koja ima regularnu stranicu na Facebooku i zapravo se bavi energetikom, tj. solarnim elektranama i toplinskim sustavima. Kako se u oba slučaja pojavljuje isti logotip, obratili smo im se s upitom te zajedno s njima otkrili kako zapravo netko neovlašteno koristi njihov vizualni identitet. "Tvrtka O.P.M. KONCEPT d.o.o. nema nikakve veze s navedenim profilom", poručili su iz kompanije, dodavši kako će se odmah obratiti vlasniku profila i obavijestiti ga o neovlaštenom korištenju logotipa i kršenju pravila na Facebooku.

'Tvrtki' Koncept Opm, koja na profilu ima navedenu tek e-mail adresu, također smo poslali upit, no s te adrese nismo uspjeli dobiti odgovor do zaključenja teksta.

Premda je nepoznato stoji li uopće neka pravna osoba iza spornog profila, cijeli slučaj sugerira kako u Hrvatskoj još uvijek postoje organizacije i poslovnih subjekti koji nisu educirani niti upoznati s pravilima nastupa na Facebooku.

Ilija Brajković, suosnivač Akcije, domaće tvrtke za društvene mreže, potvrdio nam je kako su na primjeru Koncept Opm-a prekršena pravila Facebooka samim time što se za "poslovne" potrebe koristi profil, a ne stranica, te ističe kako bi korisnici trebali sporni profil prijaviti Facebooku.

Spam poruke

Kaže i kako Facebook može nepovratno izbrisati ovaj profil, čime se gube i njegovi 'prijatelji'. "Zbog toga stalno educiramo tržište i pokušavamo sve naučiti da se moraju prilagoditi pravilima platforme na kojoj se oglašavaju", ističe Brajković dodajući kako je Facebook stranica jedini način na koji tvrtka može nastupiti na vodećoj društvenoj mreži.

Međutim, Brajković nije siguran postoji li u hrvatskom zakonu nešto što bi moglo regulirati način oglašavanja opisan na početku teksta, odnosno slanje privatnih poruka korisnicima. "Eventualno bi se ovo moglo okarakterizirati kao spam (jer korisnica nije dala dopuštenje za primanje poruka), samo je pitanje kako će zakonodavac prepoznati ovakve poruke. Njima je poznat pojam e-mail spama, ali nisam siguran bi li znali što uraditi s ovakvim primjerom", zaključuje Brajković.

Korisnik se mora prvi obratiti

I kad imaju regularnu korporativnu stranicu na Facebooku, sukladno pravilima, tvrtke ne smiju slati poruke svojim fanovima, odnosno ne smiju s njima započinjati privatnu konverzaciju. Drugim riječima, administratori stranice mogu (i trebaju) putem poruka odgovarati na upite, ali korisnici im se moraju prvi obratiti. U protivnom Facebook može staviti određene sankcije i ograničenja stranici koja šalje neželjene poruke ili na bilo koji drugi način krši pravila oglašavanja i organizacije nagradnih igra, što u konačnici može rezultirati zatvaranjem stranice i gubitkom svih fanova.  

Autor: Tomislav Hrastovčak
12. srpanj 2013. u 10:36
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close