Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

A pobjednik je: Imagova lutrija

Autor: Poslovni.hr
28. ožujak 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Reklamnom kampanjom Hrvatske lutrije “Za sve koji se vole igrati” osim odlične reklame, prema mišljenju branše, imago je napravio i ogroman pomak za klijenta. hvaljen je i viral agencije euro rscg za ledo “u sladoledu je spas” u kojem rene bitorajac parodira kuhara stephana macchija

Srđan Gulić, Digitel
Glavni kreativni direktor Digitel komunikacija Srđan Gulić smatra kako su prošlogodišnje reklamne kampanje u hrvatskom oglasnom prostoru pokazale da domaće reklamne agencije i njihovi klijenti pažljivo osluškuju recentne svjetske trendove. Gulić smatra da je globalna ekonomska recesija, osim nužne revizije ‘gospodarenja’ budžetima, ujedno otvorila vrata pozitivnim promjenama u načinu razmišljanja o stvarnoj učinkovitosti oglašivačkih kanala. “Tragajući za što učinkovitijim poligonima komunikacije prema sve detaljnije segmentiranim ciljanim skupinama, komunikacijski stratezi su odmah uočili da im nadohvat ruke stoji golemo i jeftino područje koje se posljednjih godina globalno širi upravo proporcionalno recesiji, a to je virtualni prostor”, pojašnjava. Kako ističe, agencijski kreativci prvi su put, nakon pionirskog vremena Mad Mena, dobili novu priliku unovčiti “ono što im se stvarno sviđa”. “Onog trenutka kad su agencije izašle pred svoje klijente s kvalitetnim ‘paketima’ integriranih komunikacija koji su radikalno promijenili preživjele ‘hijerarhijske vrijednosti’ medija i oglašivačkih kanala, reklamna industrija je globalno i lokalno dobila novi zamah. Kreativnost je postala nužnost. Stara podjela na ‘kreativce’ i ‘ostale’ jednostavno je morala nestati jer je kreativnost, kako u agencijama, tako i kod njihovih klijenata, u ‘novom svijetu’ postala uvjet opstanka. Cijeli svijet misli da je Steve Jobs genijalac. Ja bih rekao da je čovjek jednostavno kreativan”, kaže Gulić. Među domaćim reklamnim kampanjama koje potvrđuju da je ‘globalni kreativni vjetar’ zapuhao i u Hrvatskoj, Gulić izdvaja kampanju agencije EURO RSCG za Ledo nagradnu igru ‘U sladoledu je spas’, odnosno njezin YouTube viral u kojem Rene Bitorajac ‘glumi’ kuhara Stephana Macchija. “Lokalno je relevantna, autentična, duhovita i produkcijski savršena, a jasno i glasno prenosi poruku ciljanoj skupini, i to njezinim jezikom, na njezinom kanalu. Oglašivačka kreativnost par excellence”, smatra kreativni direktor Digitela. Od Digitelovih kampanja izdvaja onu za lansiranje novog mobilnog brenda Bonbon. “Ova kampanja je školski primjer nove integrirane kreativnosti i pravi je ogledni case study za svakog tko još uvijek misli da se može uspješno reklamirati samo 30-sekundnim TV spotovima. Stvoren je ‘kreativni konglomerat’ koji je proizveo vjerojatno najširu reklamnu kampanju za lansiranje jednog proizvoda u hrvatskoj povijesti”, zaključuje Gulić.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Igor Mladinović, Mccann Erickson Hrvatska
Kreativnog direktora grupacije McCann Erickson Hrvatska Igora Mladinovića od prošlogodišnjih kampanja najviše se dojmila kampanja agencije Imago za Hrvatsku lutriju “Za sve koji se vole igrati”. “Odličan casting i super scenarij. U svakom slučaju osvježenje. I to osvježenje bez prizemnog narodskog humora”, ističe Mladinović, dok među kampanjama u produkciji McCann Ericksona izdvaja reklamu ‘’Madrac’’, za štednju Hrvatske poštanske banke, s glumicom Jadrankom Đokić u svim ulogama. “To je odličan primjer kako serija reklama biva sve bolja i bolja iz nastavka u nastavak. Jedva čekam da snimimo sljedeću”, otkriva Mladinović. No, kada je u pitanju razina kvalitete domaćih kampanja, Mladinović ne dijeli oduševljenje Srđana Gulića iz Digitela. Smatra, naime, da Hrvatska kaska za svjetskim trendovima. “Ali, kad bi oglašavanje bilo jedina stvar u kojoj kaskamo, gdje bi nam bio kraj”, kaže Mladinović.

Srđan Gulić, Digitel
Glavni kreativni direktor Digitel komunikacija Srđan Gulić smatra kako su prošlogodišnje reklamne kampanje u hrvatskom oglasnom prostoru pokazale da domaće reklamne agencije i njihovi klijenti pažljivo osluškuju recentne svjetske trendove. Gulić smatra da je globalna ekonomska recesija, osim nužne revizije ‘gospodarenja’ budžetima, ujedno otvorila vrata pozitivnim promjenama u načinu razmišljanja o stvarnoj učinkovitosti oglašivačkih kanala. “Tragajući za što učinkovitijim poligonima komunikacije prema sve detaljnije segmentiranim ciljanim skupinama, komunikacijski stratezi su odmah uočili da im nadohvat ruke stoji golemo i jeftino područje koje se posljednjih godina globalno širi upravo proporcionalno recesiji, a to je virtualni prostor”, pojašnjava. Kako ističe, agencijski kreativci prvi su put, nakon pionirskog vremena Mad Mena, dobili novu priliku unovčiti “ono što im se stvarno sviđa”. “Onog trenutka kad su agencije izašle pred svoje klijente s kvalitetnim ‘paketima’ integriranih komunikacija koji su radikalno promijenili preživjele ‘hijerarhijske vrijednosti’ medija i oglašivačkih kanala, reklamna industrija je globalno i lokalno dobila novi zamah. Kreativnost je postala nužnost. Stara podjela na ‘kreativce’ i ‘ostale’ jednostavno je morala nestati jer je kreativnost, kako u agencijama, tako i kod njihovih klijenata, u ‘novom svijetu’ postala uvjet opstanka. Cijeli svijet misli da je Steve Jobs genijalac. Ja bih rekao da je čovjek jednostavno kreativan”, kaže Gulić. Među domaćim reklamnim kampanjama koje potvrđuju da je ‘globalni kreativni vjetar’ zapuhao i u Hrvatskoj, Gulić izdvaja kampanju agencije EURO RSCG za Ledo nagradnu igru ‘U sladoledu je spas’, odnosno njezin YouTube viral u kojem Rene Bitorajac ‘glumi’ kuhara Stephana Macchija. “Lokalno je relevantna, autentična, duhovita i produkcijski savršena, a jasno i glasno prenosi poruku ciljanoj skupini, i to njezinim jezikom, na njezinom kanalu. Oglašivačka kreativnost par excellence”, smatra kreativni direktor Digitela. Od Digitelovih kampanja izdvaja onu za lansiranje novog mobilnog brenda Bonbon. “Ova kampanja je školski primjer nove integrirane kreativnosti i pravi je ogledni case study za svakog tko još uvijek misli da se može uspješno reklamirati samo 30-sekundnim TV spotovima. Stvoren je ‘kreativni konglomerat’ koji je proizveo vjerojatno najširu reklamnu kampanju za lansiranje jednog proizvoda u hrvatskoj povijesti”, zaključuje Gulić.

Igor Mladinović, Mccann Erickson Hrvatska
Kreativnog direktora grupacije McCann Erickson Hrvatska Igora Mladinovića od prošlogodišnjih kampanja najviše se dojmila kampanja agencije Imago za Hrvatsku lutriju “Za sve koji se vole igrati”. “Odličan casting i super scenarij. U svakom slučaju osvježenje. I to osvježenje bez prizemnog narodskog humora”, ističe Mladinović, dok među kampanjama u produkciji McCann Ericksona izdvaja reklamu ‘’Madrac’’, za štednju Hrvatske poštanske banke, s glumicom Jadrankom Đokić u svim ulogama. “To je odličan primjer kako serija reklama biva sve bolja i bolja iz nastavka u nastavak. Jedva čekam da snimimo sljedeću”, otkriva Mladinović. No, kada je u pitanju razina kvalitete domaćih kampanja, Mladinović ne dijeli oduševljenje Srđana Gulića iz Digitela. Smatra, naime, da Hrvatska kaska za svjetskim trendovima. “Ali, kad bi oglašavanje bilo jedina stvar u kojoj kaskamo, gdje bi nam bio kraj”, kaže Mladinović.

Boris Mišović, Laboratorium 360°
Da je kampanja za Hrvatsku lutriju najbolji prošlogodišnji marketinški uradak, osim Mladinovića misli i direktor agencije Laboratorium 360° Boris Mišović. “Mislim da su kolege iz Imaga napravile sjajan posao. Svi smo navikli na, neka se Hrvatska lutrija ne uvrijedi, dosadne i uvijek iste reklame sa kuglicama, ad hoc intervjuima na cesti ili ogromnim animiranim ciframa koje, ako igrate, teoretski možete osvojiti, a onda najednom vidite obitelj sa super simpatičnim djedom i shvatite da se i na inteligentniji način mogu objasniti usluge Hrvatske lutrije”, kaže Mišović. Kada netko napravi tako ogroman pomak za klijenta, dodaje, treba mu odati priznanje. No, kada treba izdvojiti najbolju kampanju iz vlastite produkcije, Mišović se ne može odlučiti. “To je kao da pitate oca koje mu je dijete najdraže. Bilo je dobrih radova, neki su dobili i nagrade, ali nijedan rad ne bi izdvajali jer ima puno nama dragih”, rezerviran je Mišović.

Iva Kaligarić, Imago
Prema riječima Ive Kaligarić iz agencije Imago, uspjeh kampanje procjenjuje se temeljem konkretnih prodajnih i marketinških rezultata. Iz tog razloga, kaže Kaligarić, nije moguće ocjeniti uspješnosti tuđih prošlogodišnjih kampanja. Ipak, izdvojila bih kampanju “Majstor” za HAK, agencije BBDO. “Kampanja je na iznimno jasan, jednostavan način, bliskim humorom i jezikom prenijela osnovnu poruku. Poigravanje stereotipima, zadržano do samog zaključka televizijskog spota u kojem i sam punac posustaje, dodatno je naglasilo nazaobilaznu ulogu HAK-ovih usluga”, pojašnjava Kaligarić. Kada su pak u pitanju kampanje iz radionice Imaga, Kaligarić najboljom smatra onu Hrvatske lutrije, “Za sve koji se vole igrati”.

Krešimir Purgar, Publicis
Na pitanja o najboljim kampanjama nerado odgovara i kreativni direktor agencije Publicis Krešimir Purgar, pojašnjavajući da je pitanje kriterija gotovo nerješivo. “Kvaliteta ideje, visina budžeta, atraktivnost proizvoda, originalnost društveno-vizualne komunikacije i tržišni kontekst – kako ćemo sve to objediniti u ocjeni najbolji? U novim smjernicama HURA-e mislim da čak više ne postoji pojam ”najbolje kampanje“, nego se kvaliteta uradaka segmentira prema pojedinim elementima, kao što su strategija, ideja, originalnost”, kaže Purgar. Ipak, želi skrenuti pozornost na oglašivače, pogotovo one koji već niz godina vode računa o svojim brendovima i o konzistentnosti vizualne i društvene komunikacije. “Ne ulazeći u vrijednost pojedinih kampanja, mislim da je danas najzanimljivije raditi za velike oglašivače koji imaju razvijenu komunikaciju s potrošačima na svim razinama. Agencijama više nije važno imati cool klijente, nego one koji imaju povjerenja u svoju agenciju, te stvarno žele i moraju komunicirati”, govori Purgar.

Kamilo Antolović, KK Promotion
Direktor marketinške agencije KK promotion Kamilo Antolović najboljom kampanjom na hrvatskom tržištu u 2010. godini smatra kampanju Hrvatske lutrije. Izdvaja je, kaže, zbog posebno dobrog targetiranja, ali i primjene motiva humora u kreaciji kampanje i poruke. Od vlastite produkcije Antolović ističe kampanju za Nacionalni program sigurnosti na cestama. Naglašava kako treba valorizirati njenu nenametljivost, ali i izvanredni doprinos smanjenju broja stradalih u prometu.

Marina Bolanča Radunović, Unex
Od kampanja iz prošle godine koje su privukle pažnju u Unexu izdvajaju kampanju za Raiffeisen banku koja je, kako naglašavaju, uz dozu humora, na vrlo originalan i tehnički zahtjevan način, ali dobro odrađen TV spot prikazala inače prilično ozbiljnu product kampanju financijske institucije. “Euro RSCG Zagreb, članica Unex Grupe prošle je godine kreirala brojne cjelovite kampanje, a izdvajamo kampanju koja je pratila tradicionalnu Ledo nagradnu igru. U njoj smo zadržali tradiciju komunikacije Ledovih nagradnih igara kroz parodiranje nekih aktualnih TV formata. Komunikacijska platforma već godinama izvrsno funkcionira i kao viralna kampanja. Pogledamo li brojke gledanja serijala zadnjih godina i to samo na Youtube-u, možemo vidjeti da se radi o stotinama tisuća gledatelja za koje nije potrošena niti jedna kuna iz medijskog budžeta”, kaže Marina Bolanča Radunović.

Nikola Žinić, Bruketa&Žinić
Prema mišljenju kreativnog direktora agencije Bruketa&Žinić Nikole Žinića, najbolja kampanja konkurentskih agencija je Tomato, s likovima Ante i Darinke. “Dobro je postavljena u lokalni kontekst i to uspješno koristi za duhovitu komunikaciju s ciljanom publikom”, govori Žinić. Najboljim uratkom svoje agencije u 2010. smatra pak kampanju Karlo za Karlovačku pivovaru. Kako ističe, učinkovita je, a osim toga uspješno je integrirala više medija koji su se međusobno nadograđivali i omogućili izravnu komunikaciju potrošača s brendom.

Marija Tomić, Ictinus Grupa
Kampanje “Gladni kazališta” agencije Luminus, “U sladoledu je spas” Unex grupe i “Kol’ko ljudi, tol’ko gemišta” Brukete i Žinića najbolje su kampanje prema izboru Marije Tomić iz Ictinus grupe. Iz Ictinusove pak radionice Tomić ističe kampanju koju su napravili za Olivera Dragojevića. “Kampanja je uključivala televizijske, radijske, print i online oglase, veliku outdoor kampanju te b2b i brojne PR aktivnosti, a rezultati su se pokazali vrlo brzo. Koncerti su bili rasprodani i više nego uspješni, a zanimanje za Olivera je poraslo”, ističe Tomić.

Anita Merkl Bognar, Akter Public
Tijekom protekle godine na tržištu je bilo mnogo zanimljivih reklamnih kampanja, smatra Anita Merkl Bognar iz agencije Akter Public. Stoga joj je, kaže, teško izdvojiti najbolju. Od kampanja Akter publica izdvaja onu namijenjenu tvrtki Ytong. “Radi se o građevinskoj industriji i specifičnom proizvodu kojeg karakterizira energetska učinkovitost. Izazov je bio kreirati kampanju koja je istovremeno informativnog i edukativnog karaktera”, priča Merkl Bognar.

Lana Bedeković Rosandić, Alert
Lana Bedeković Rosandić, vlasnica kreativne agencije Alert, tvrdi kako se svaka kampanja koja je ostvarila zadane ciljeve može smatrati uspješnom, bez obzira na kreativno rješenje, iako, prema njenom mišljenju, izuzetna kreativnost svakako može doprinijeti uspješnosti kampanje. “Prošle godine iz radionica hrvatskih agencija izašao je niz odličnih kampanja”, kaže. Kao najbolju navodi kampanju Antene Zagreb “Ljubavnica”, čiji je cilj bio povećanje slušanosti jutarnjeg showa, a koja je u kratkom roku i s vrlo malim budžetom ostvarila sve zadane ciljeve i potaknula nevjerojatan ‘’word of mouth’’. “Kampanja je realizirana u tri vala uz minimalni budžet, jednokratno emitiranje na radiju, objavu isječka na webu te dva vala billboarda”, pojašnjava. Bedeković Rosandić smatra kako je vrlo dobar odaziv imala jer se temelji na činjenici da ljudi vole komentirati tuđe živote. Upravo to osiguralo joj je veliki interes slušatelja i medija te neprocjenjivi PR. “Ovom kampanjom slušatelji su zapravo postali najjači medij koji je prenosio priču”, zaključuje Bedeković Rosandić.

Ivana Maruševac, Agencija PHD
Izvršna direktorica agencije PHD Ivana Maruševac u 2010. kao prvu izdvaja kampanju agencije Unex za Konzum, sjajno pogođenog trenutka i akceleriranim, nepodijeljenim interesom javnosti kada se radi o popularnim sapunicama. “Jednako uspješnom vidim kampanju lansiranja nove linije kozmetike za muškarce Dove Men+Care našeg klijenta Unilevera. Muška populacija doživjela je pozitivnu identifikaciju sa odabranim, vrhunskim sportašima nespornog imidža i prepoznatljivosti”, kaže Maruševac.

Autor: Poslovni.hr
28. ožujak 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close