U prevenciju zaraze uložili smo 22 milijuna kuna

Autor: PD VL native tim , 28. lipanj 2021. u 22:01
Foto: PD

Direktorica Održivog razvoja i zaštite zdravlja, sigurnosti i okoliša Ine.

INA je jedna od tvrtki koje imaju ključnu ulogu u opskrbi domaćeg tržišta. Osiguravanje kontinuiranog poslovanja u uvjetima pandemije stoga je bilo ključno ne samo za poslovne rezultate Ine, već i za društvo u cjelini.
Što je sve INA poduzimala kako bi poslovala neometano u vrijeme pandemije razgovarali smo s Angelikom Brnadom, direktoricom Održivog razvoja i zaštite zdravlja, sigurnosti i okoliša Ine.

Kako se INA pripremila za neometano i sigurno poslovanje u vrijeme pandemije COVID-a-19?
Poslovanje INA Grupe je promptno prilagođeno prema uputama Stožera civilne zaštite RH, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i drugih državnih tijela i sve preventivne mjere su se provodile i provode se i dalje.
To nam nije bio problem jer u kompaniji imamo Operativni plan pripravnosti u slučaju pandemije, tako da su od početka napravljene jasne upute da radnici, ali i svi naši partneri, dobavljači i kupci, razumiju opasnosti, rizike i nužnost poštivanja svih preventivnih mjera.

Što je sve poduzeto s ciljem povećanja zdravstvene zaštite radnika, partnera i kupaca?
Imali smo jasan protokol kod sumnje ili zaraze virusom, promptno smo reagirali kod infekcije, osigurali samoizolaciju u graničnim slučajevima, osigurali uvjete za rad od kuće, rad u smjenama i timovima, osigurali smo zaštitnu opremu, ograničili putovanja i okupljanja, kontinuirano dezinficirali prostore, mjerili temperature…
Osigurali smo i PCR te serološka i antigenska testiranja te smo omogućili i cijepljenje radnika na našim lokacijama u Zagrebu i Rijeci. Sve to doprinijelo je da sigurnost opskrbe tržišta nije bila dovedena u pitanje ni u jednom trenutku.

Imate li podatak koliki su to troškovi bili?
U sklopu mjera INA je do sada nabavila više od 3 milijuna maski, 1,5 milijuna pari rukavica te iskoristila više od 130.000 l dezinficijensa. Uz testove i sve ostalo nabrojeno u prevenciju zaraze uložili smo približno 22 milijuna kuna.

Kako je INA reagirala na poslovne prilike koje su se otvorile u krizi?
Tijekom pandemije smo potvrdili da dobro funkcioniramo kao tim različitih profesija i brzo prepoznajemo prioritete i prilike za kompaniju. Naša INA Maziva prilagodila su proizvodnju novim zahtjevima na tržištu i ponudila kupcima novi, u to vrijeme deficitarni proizvod – dezinficijens INA Dezinol. Nismo ga samo prodavali, već su značajne količine donirane i Stožeru civilne zaštite RH te zdravstvenim ustanovama i staračkim domovima. Ubrzali smo dodatno i digitalizaciju naše maloprodaje, omogućili plaćanje iz automobila poslovnim korisnicima putem aplikacije INA PAY, kao i beskontaktno plaćanje na blagajnama te internetsku kupovinu i dostavu na željenu adresu. Dodatno smo obogatili i asortiman roba i usluga na našim maloprodajnim mjestima i tako kupcima omogućili da kupovinu obave na jednom mjestu.

Situacija pandemije još je jednom naglasila koliko je važno voditi računa o sigurnosti u svakodnevnom poslovanju?
Mi smo zapravo za ovakve i slične situacije spremni jer imamo razrađena postupanja za moguće krize. Interni Krizni tim INA Grupe svakodnevno je analizirao i dalje analizira razvoj situacije, procjenjuje rizike te donosi odluke i preporuke prvenstveno s ciljem zaštite zdravlja radnika i održivosti poslovanja. Naš sustav pokazuje se učinkovit i zato nastavljamo s kontinuiranom edukacijom i osposobljavanjem radnika za siguran rad te s ulaganjima u sigurnost naših lokacija i procesa jer sigurnost za nas nema alternativu!

Poznato je da održivost ima sve veći utjecaj na ponašanje i odluke kupaca, a INA ističe održivi razvoj kao jedno od svojih temeljnih načela. Na što je kompanija točno usmjerena i kako odgovara na zahtjeve za održivim poslovanjem?
U Ini smo usmjereni na šest ključnih područja održivog razvoja koji su sastavni dio naših poslovnih planova. To su klimatske promjene, zaštita okoliša, zaštita zdravlja i sigurnost na radu, odnosi sa zajednicom, ljudski kapital te etika i upravljanje. Iza ovoga nalaze se konkretni projekti i aktivnosti koje pokrećemo i razvijamo, a dovoljno je reći da smo u posljednjih šest godina uložili više od 300 milijuna kuna u projekte koji izravno doprinose spomenutim područjima održivog razvoja. Isto tako, svjesni smo da će nafta i plin još dugo biti važni energenti i zato naš postojeći lanac vrijednosti nastavljamo razvijati, ali i obogaćivati novim poslovnim prilikama. Tu smo usklađeni i s ažuriranom strategijom MOL Grupe koja se fokusira na smanjenje emisije CO2, učinkovitost i kružnu ekonomiju. Značajno ulažemo u transformaciju rafinerijskog poslovanja kroz unaprjeđenje naše rafinerije u Rijeci. Na industrijskoj lokaciji u Sisku razvijamo održive alternative, od kojih je najvrjedniji projekt Biorafinerije.
Ulažemo u razvoj solarnih elektrana u Sisku i Molvama, istražujemo mogućnosti uvođenja vodika kao goriva u zagrebački javni prijevoz i potencijale ulaganja u obnovljive izvore energije te mogućnosti širenja našeg EOR projekta koji značajno doprinosi smanjenju emisija CO2. Smatramo da će u budućnosti uspjeti one tvrtke koje se prilagođavaju novom načinu razmišljanja svojih dionika i tretiraju ciljeve održivosti kao neizostavni dio poslovnog modela. INA je već na tom putu!

Komentirajte prvi

New Report

Close