Rebranding Twittera: Uvrijeđene ‘domoroce’ zamijenit će neki novi klinci

Autor: Domagoj Bebić , 02. kolovoz 2023. u 10:34
Foto: Reuters

I dok su prije ljudi bili znatno vezani za određene brendove i javne ličnosti, sad im ne treba puno razloga da ih s lakoćom otkažu.

Elon Musk uvijek radi po svome i u pravilu mu to uspije. Gura svoju priču od početka unatoč činjenici da je često na meti negativnih mišljenja. Na prvom mjestu treba istaknuti kako je i dalje riječ o jedinom primjeru platforme koju je kupio jedan od njenih influencera. Bavljenje društvenim mrežama izrazito je politički posao baš zbog toga što se nalazi pod povećalom politike, a posebice klasičnih medija koji se sve teže nose s činjenicom da se njihov utjecaj sve više topi naspram najpopularnijih svjetskih platformi. Posebno je to slučaj s lifestyle temama koje su bez razmišljanja najpopularnije na svijetu.

Razočaranje tradicionalista

Jedna od gorućih tema u trending areni svakako je i rebranding Twittera. Promjene loga u poslovnom svijetu nisu novost. Svjedoci smo da su i druge društvene mreže do sada mijenjale logo, a pogotovo ih često mijenjaju Facebook i Instagram. Ipak, niti jedna platforma nije napravila ovako drastičan zaokret kao Twitter. Gledajući u srž, Musk na ovaj način pokazuje svoju ambiciju da se vrijeme prije njega i nakon njega jasno razgraniči i promjenom brandinga, što ima smisla.

Osim toga, do sada autori sadržaja na Twitteru nisu bili plaćeni, ali Muskovom vladavinom dobivaju izdašne svote zbog kojih se bez problema mogu kompletno prebaciti na ovu platformu. Tim je potezom još jednom prepoznat sve jači utjecaj influencera na društvenim medijima.

Musk, dakle, inspiraciju traži u azijskim divovima društvenih medija poput WeChata – Tencentove superplatforme koja je zamišljena kao one stop shop na društvenim medijima na kojoj korisnici mogu zadovoljiti sve svoje komunikacijske potrebe. Ipak, to je riskantna igra i mnogo “uvrijeđenih” twitteraša zaziva propast Twittera zbog Muska. Naravno, računajući da im je on oduzeo njihovu platformu, što je ustvari istina, ali je to pošteno i preplatio.

Zašto su Twitter tradicionalisti ustvari uvrijeđeni? Naime, Twitter su “ozbiljni ljudi” doživljavali kao svoj prostor i svojevrsnu inačicu javne sfere gdje mogu izražavati svoje misli, ozbiljno raspravljati, ali se i zafrkavati na temu vijesti, tehnologije, sporta, financija (posebno dioničkog tržišta i crypto projekata). Također, društvene su znanosti u Twitteru vidjele platformu za ozbiljnu političku aktivnost te su se pokreti poput Arapskog proljeća ili #metoo vezivali upravo za tu platformu. Dakle, na Twitteru su bili aktivni svi – od novinara, političara i znanstvenika do onih koji se kriju iza pseudonima.

Na Twitteru su ujedno, prema literaturi, krenuli i fenomeni poput uništavanja nečije reputacije kroz kulturu otkazivanja (cancel culture). Zbog tako žive kulture platforme, medijske su se globalne elite jako vezale za ovu društvenu mrežu. Možemo to promatrati i iz perspektive Twittera kao brenda koji je njegovim korisnicima ulijevao sigurnost. Osim za društvenu mrežu kao takvu, korisnici su se suživjeli i s njenim imenom i logom koji sada ulaze u povijest.

Promjena medijske prehrane

No, ipak je cijeli prostor društvenih medija išao u smjeru medijskih mjehurića koji su prilično zatvoreni prema širim i općim kontekstima. Korisnici su sve sadržaje prilagođavali vlastitoj medijskoj prehrani tako da ih ustvari za većinu tih fenomena nije bilo ni briga ako nisu u zoni njihovog interesa.

Twitter je već dugo projekt s gubicima zbog toga što ipak ima manji kapacitet za monetizaciju od ostalih platformi. Tako da ako ga itko financijski može spasiti, to je Musk koji je još uvijek, neformalno govoreći, najbogatiji čovjek na svijetu. Neke od promjena poput plaćanja verificiranog profila i slično vode u smjeru financijskog stabiliziranja platforme, ali uvijek će biti onih koji će to procjenjivati na pozitivan ili negativan način.

Za sve ostale, kao što sam u jednoj prethodnoj kolumni istaknuo, novu platformu je ponudio Zuckerberg. Iz tvornice Meta tako je proizašla platforma Threads koja opasno konkurira Muskovom Twitteru. Ipak, i tu će platformu vrlo brzo početi kritizirati, a pogotovo zagovornici tvrde regulacije koji smatraju da bi svi ljudi trebali gledati više-manje iste sadržaje, što naprosto nije održivo. Itekako su prošla vremena u kojima su sve generacije iščekivale Dnevnik u točno određeni sat.

Hoće li Twitter domoroci uistinu otkazati Twitter? Neki vjerojatno da, ali njih će opet zamijeniti neki novi klinci koji će objeručke prihvatiti novitete na ovoj društvenoj mreži. Posebno one koji im omogućavaju da od svoje aktivnosti nešto i zarade.

Tako to danas ide s platformama. Uvijek postoji alternativa i ako nam se nešto ne sviđa ili ako nam takva regulacija ne odgovara, zamijenit ćemo ju nečim novim. I dok su prije ljudi bili znatno vezani za određene brendove i javne ličnosti, sad im ne treba puno razloga da ih s lakoćom otkažu. To možemo usporediti i s poslovima – dok su ljudi prije cijeli svoj radni vijek posvetili radu za jednog poslodavca, danas u potrazi za boljim uvjetima posao mijenjaju i više puta godišnje.

Kako bilo, ostaje nam vidjeti koje sve promjene će donijeti rebranding Twittera i gdje će nas to dovesti u vidu osobnog, poslovnog ili političkog korištenja. Štoviše, bit će zanimljivo pratiti kako se mijenja medijska prehrana korisnika s promjenama Twittera. Na koncu samo imam reći jedno: Plava Ptičica je odlepršala – stigao je X.

Komentirajte prvi

New Report

Close