U posljednjih šest godina projekt Hrvatska trči, koji razvija tvrtka Sport Group d.o.o., izrastao je u najveću trkačku zajednicu u Hrvatskoj. Kroz četiri virtualne lige godišnje, projekt redovito okuplja tisuće sudionika iz svih dijelova zemlje, potvrđujući da digitalni sportski formati imaju dugoročan potencijal i izvan izvanrednih okolnosti u kojima su nastali.
Hrvatska trči pokrenuta je početkom pandemije, kada su klasična sportska događanja bila ograničena, no interes za projekt nije se smanjio ni nakon povratka fizičkih utrka. Upravo su fleksibilnost, dostupnost i skalabilnost virtualnog formata omogućili stabilan rast i kontinuitet sudjelovanja, bez obzira na lokaciju, dob ili razinu kondicije sudionika.
Projekt se temelji na jednostavnom modelu: sudionici trče kada i gdje žele, a rezultate bilježe digitalno, uz jasno definirane izazove i vremenske okvire. Takav pristup omogućuje široku bazu korisnika, ali i snažan osjećaj pripadnosti zajednici, što se pokazalo ključnim za dugoročno zadržavanje sudionika.
– Naša online zajednica okuplja 12.000 članica i članova, rekreativaca svih životnih dobi i razina trkačkog iskustva. Upravo to je nama najvažnije, da svatko ima priliku početi trčati, da svi imaju mjesto okupljanja s istomišljenicima, da su podrška i pomoć uvijek na dohvat ruke. Zajednicu grade njeni članovi, mi smo tu samo da ih usmjeravamo i osmišljavamo kreativne proizvode koji će ih motivirati. Nadamo se da naš projekt barem malo doprinosi poboljšanju loših statistika u kojima su Hrvati jedna od najdebljih nacija EU, s iznimno malim postotkom ljudi koji se aktivno rekreiraju, naglasio je Zvonimir Mikašek, voditelj projekta Hrvatska trči.

Kao sljedeći korak u razvoju, Sport Group d.o.o. nedavno je pokrenuo online školu trčanja „Školica“, edukativni program namijenjen početnicima i rekreativcima koji žele unaprijediti tehniku, smanjiti rizik od ozljeda i trenirati strukturirano. Školica predstavlja nadogradnju postojećeg modela te odgovor na sve izraženiju potrebu korisnika za stručnim vodstvom i edukacijom.
„Vidimo velik potencijal u edukativnom segmentu. Virtualne lige motiviraju ljude na kretanje, a Školica im daje znanje kako to raditi dugoročno i kvalitetno. To je prirodan smjer razvoja projekta“, poručuju organizatori.
Projekt Hrvatska trči danas se pozicionira kao primjer kako se iz jednostavne sportske inicijative može razviti stabilna digitalna platforma s jasnim smjerom rasta. Uz daljnje unaprjeđenje edukativnih sadržaja i jačanje zajednice, Sport Group d.o.o. planira nastaviti razvijati modele koji povezuju rekreaciju, tehnologiju i zdrav način života.

Hrvatska trči jedan je od deset projekata koji su u 2025. bili dio akceleracijskog programa podrške mikropoduzetnicima – Pokreni nešto svoje. Program podržava inovativne i društveno odgovorne poduzetnike u Hrvatskoj, a financijski ga podržava Philip Morris Zagreb, dok ga provodi ACT Grupa iz Čakovca. Cilj programa je osnažiti impact poduzetnike koji, osim poslovnog uspjeha, doprinose pozitivnim društvenim i ekološkim promjenama. Program pruža financijsku i mentorsku podršku malim poduzetnicima i start-upovima čiji projekti donose inovativna i održiva rješenja za društvene i ekološke izazove te pritom stvaraju pozitivan društveni utjecaj. Kolektivni pozitivan utjecaj programa kontinuirano raste, što potvrđuje i rast društvenog povrata programa. On iz godine u godinu raste, a u prošloj je godini tako stvoreno 4,48 eura društvenog dobra na svaki uloženi euro.
Program se provodi već devetu godinu zaredom, a ukupna vrijednost i ovogodišnje podrške koju osigurava Philip Morris Zagreb premašuje 90.000 eura, što uključuje bespovratna sredstava te mentorsko-edukativni program. Podrška pritom ne staje na financijama i mentorstvu, PMZ kontinuirano ulaže u promociju poduzetnika kroz medijske kampanje, sudjelovanja na konferencijama i drugim događanjima, čime se osigurava dodatna vidljivost i jačanje društvenog utjecaja.
O kakvom je ekstenzivnom mentorskom programu riječ, govori i podatak da je samo u sklopu prošlogodišnjeg ciklusa sudionicima pruženo više od 420 sati mentorstva, i to putem individualnog rada te grupnih radionica.
„Impact poduzetnici pokreću održive promjene u društvu jer svojim rješenjima odgovaraju na važne društvene izazove i pritom stvaraju gospodarsku vrijednost. Ipak, na tom putu često se suočavaju s izazovima i neočekivanim preprekama. Ovim programom želimo im pružiti podršku kako bi lakše ostvarili svoje ideje i ostvarili pozitivan učinak u zajednici“, istaknula je Dijana Najjar Raškaj, rukovoditeljica komunikacija tvrtke Philip Morris Zagreb i koordinatorica projekta.
„U 2024. godini svaki uloženi euro u program donio je 4,48 eura društvenog dobra, što potvrđuje njegov snažan učinak. Kvaliteta prijava iz godine u godinu raste, a raznolikost i izvrsnost projekata iz brojnih područja čine odabir izuzetno zahtjevnim. Ipak, i ove smo godine odabrali deset izvanrednih poduzetnika čiji projekti imaju potencijal ostvariti stvarnu promjenu“,
izjavila je Ana Brigović, voditeljica podrške poduzetnicima i poslovnog razvoja te koordinatorica projekta iz ACT Grupe.