Kako su uspjeli u nemogućoj misiji: Usred korona krize svoje proizvode plasirali u SAD

Autor: Suzana Varošanec , 26. studeni 2020. u 13:28
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Šibenska tvornica u okviru slovenske grupacije, uz izvoz u EU, u četiri smjene petinu kapaciteta šalje preko ‘velike bare’.

S punom proizvodnjom u četvrtom kvartalu u vlastitim tvornicama na tri lokacije – u Slovenskoj Bistrici i Šibeniku te u Sevalu u Srbiji, slovenski aluminijaš Impol grupa s umjerenim optimizmom dočekuje 2021. Kako se doznaje, poslovni plan ‘skrojen’ je na razinama od oko 800 milijuna eura ukupnoga godišnjeg prihoda zahvaljujući novim narudžbama jer se tržište očito budi. To znači isti okvir u poslovanju s karakterističnom temeljnom odrednicom prema kojoj EU ostaje njihovo primarno tržište. Međutim, istodobno je dopunjen s planom zadržavanja udjela u izvozu ostvarenog probojem na novom velikom svjetskom tržištu gdje su pod zadnje u otežanim gospodarskim prilikama uslijed korona krize, uspjeli u gotovo nemogućoj misiji. Naime, osigurali su uspješni plasman svojih proizvoda na tržištu SAD-a gdje trenutačno završava petina njihove aluminijske proizvodnje iz Hrvatske, i to iz uspostavljene četiri smjene rada njihove tvornice u Šibeniku. To je i razlog zašto šibenska tvornica, u očekivanju predstojećih ulaganja vlasnika u proširenje ljevaoničkih kapaciteta, radi punim kapacitetima.

Povećana potražnja u Hrvatskoj

Unatoč intervencijama u carinsku politiku od strane SAD-a prema aluminijskim proizvodima iz dijelova svijeta kroz sankcije, kojom je obuhvaćen i damping na aluminij u odnosu na 18 država, među kojima i pojedinih zemalja izvoznica članica Unije s europskim protumjerama kao odgovorom, ekonomski rat koji se odražava na tržište ovog metala – ipak nije pogodio Hrvatsku.

800 milijuna eura

planirani godišnji prihodi Impol grupe, zahvaljujući novim naruždbama jer se tržište očito budi

Lijepa naša s carinom nešto većom od 3% na proizvode plasirane preko ‘velike bare’, slično kao Slovenija, u tom pogledu dobro je prošla, pa petstotinjak Šibenčana zaposlenih u tvrtki Impol – TLM u Krešimirovu gradu dobar dio aktivnosti na proizvodnji vezuju uz započeti izvoz na američko tržište.

Kupci su veliki dobavljači koji kupuju po narudžbama za nekoliko značajnih industrija – dominantno za potrebe za ovim proizvodima prerađivačke i ambalažne industrije te za transport i promet.

No, direktor valjanih proizvoda Impol Grupe Tomaž Smolar, prvi direktor tvrtke Impol – TLM koji je danas u njezinom Nadzornom odboru, naglašava novu okolnost i u Hrvatskoj, te kaže da je “hrvatsko tržište prehrambene ambalaže dobro kompenziralo sve smetnje covid krize i uspjelo u ovoj godini investirati u dodatne kapacitete kao i povećati ukupnu potražnju po aluminijskim folijama”.

Impol grupa koja zapošljava oko 2350 ljudi – u toj kategoriji je šesta tvrtka u Sloveniji, a po veličini i šesti izvoznik iz te države, nove narudžbe zaprima od rujna kada se tržište probudilo, tako da je u tekućem tromjesečju poslovanje u znaku 100%-tnog ispunjenja planiranih veličina. “Naš uspjeh je posljedica više faktora, od kojih su ključni vezani uz pozitivan utjecaj od subvencija u EU koje su pogurale proizvodnju i omogućile nastavak aktivnosti, dok je drugi velik motiv da se s Amerikom ponovo uspostavi poslovna suradnja. Generalno gledajući, ove godine očekuje se oko 15% manji ukupni prihod zbog pada narudžbi u drugom i trećem kvartalu te privremenog zatvaranja američkog tržišta zbog dampinga prema dijelu članica EU”, kaže Smolar.

Strategija do 2025.

Okosnica njihove razvojne strategije predstavljena je u cilju da će do 2025. godine realizacija prometa iznositi milijardu eura. Za ostvarenje ovog visokog cilja to bi značilo bitno brži rast od u prosjeku 3%-tnog rasta godišnje kao obilježja 
dinamike širenja sve do 2020., koriste kao poluge specifične podciljeve od npr. podizanja grupacije s oko 250.000 tona na 400.000 tona godišnje i razvoja novih programa proizvoda do toga da dio kupaca prodavača nadomješćuju s krajnjim kupcima. U kombinaciji s proširenjem opsega poslovanja, to bi značilo i viši stupanj 
prerade i dorade koji donosi viši stupanj dodane vrijednosti te bolju konkurentnost proizvoda u Impolu.

Komentirajte prvi

New Report

Close