Na velika vrata ulaze na američko tržište: Hrvatski Infobip kupio kompaniju za 300 milijuna dolara

Autor: Poslovni.hr , 11. studeni 2020. u 10:50
Foto: Duško Marušić/PIXSELL

Infobip je nešto ranije potvrdio i dolazak dva nova snažna imena koja su ujedno ušla i u Upravu vodnjanske tvrtke.

Vodnjanska IT tvrtka Infobip, prvi hrvatski “jednorog” čija je tržišna vrijednost veća od milijardu dolara, na velika vrata ulazi na američko tržište – od američke tvrtke Amdocs kupuju njihovu podružnicu OpenMarket za 300 milijuna dolara, što kod nas iznosi oko dvije milijarde kuna. Kako su nam potvrdili iz Infobipa, potpisan je ugovor o prodaji s tvrtkom Amdocs pa je sljedeći potez onaj američkih regulatora, a detalji će biti poznati tijekom dana.
Infobip danas ima 65 ureda u svijetu i više od 2700 zaposlenih. Lani su uprihodili 602 milijuna kuna i unazad deset godina rastu u prosjeku 48 posto godišnje, uz više od 300.000 poslovnih klijenata među kojima su WhatsApp, Viber, Telegram, Costco, Virgin Megastore, Strava, Uber, Unilever, Zendesk i Burger King. Počeli su 2006. kao mali startup u Vodnjanu u Istri koji je postepeno gradio vlastitu globalnu mrežu. Danas pružaju vlastito izgrađenu tehnologiju koja može doprijeti do više od sedam milijardi uređaja i stvari u više od 190 zemalja, a direktno su povezani s više od 600 telekom operatera u svijetu.
Podsjetimo, ljetos su prikupili više od 200 milijuna dolara u prvoj rundi financiranja od investicijskog fonda One Equity Partners, što je njihovu imenu dalo predznak “unicorn”. Tada su i najavili ekspanziju u SAD pomoću sredstava iz fonda, uz najavu potencijalnih preuzimanja, a izgleda da je trenutni fokus na akvizicijama. Ove godine u listopadu u njihovu su Upravu stigla i dva jaka imena – na mjesto potpredsjednika za prihode postavljen je Gregor Potočar, dok je na poziciju potpredsjednika za transformaciju i ljudske resurse stigao Aleksandar Raić. Tada je Potočar najavio da se Infobip priprema za nadolazeće razdoblje velikog rasta tvrtke, koje će obilježiti novi segmenti poslovanja i izlazak na nova tržišta.
Glavni proizvod tvrtke OpenMarket koju kupuju, čije je sjedište u Seattleu, također je cloud platforma za slanje SMS-a, MMS-a, RCS-a i kratkih kodova. Tvrtka ima oko 300 zaposlenih na šest lokacija, uz prihode od oko 200 milijuna dolara, a njihove usluge koristi više od 400 tvrtki u cijelom svijetu.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Akvizicija pokazuje da je uprava bezidejna i da nemaju vlastiti proizvod odnosno izvor rasta. Dodatno, pokazuje da misle da su investicijski bankari a nisu (nitko iz uprave i okolice nema ozboljan MBA iz USA i rad barem 5 godina u investicijskoj banci).  Steta…..bezidejno rjesenje i dodatna naznaka urusavanja. Samo da podsjetim da identicnu strategiju Plive….kad je krenula u akvizicije jer nije imala u razvoju nicega ozbiljnog. Kupila je 6-7 besmislenih tvrtki (Peric je bio CFO i uvjeren da je Investicijski bankar) koje su otpisane i zatvorene. Nadalje, vak da je I fo ip kupio vrijednu tvrtku nemaju pojma o integraciji kupljenih firmi…tako da je to trostruko problematicna odluka.

 

Steta sto nemaju dobro educirane ljude u upravi.

Čestitam, lp Boris.

Ioanko kad bude IPO nece biti na ZSE 😀

A ipo? Koliko se najavljivao, a nema ga, skupe malo novca i odmah u akvizicije. Uh šta naši ne vole ipo-e 😀

New Report

Close