FOTO: Ovo je budućnost kakvu će Porsche stvarati s hrvatskim partnerima

Autor: Darko Bičak , 18. rujan 2020. u 07:59
Našeg je novinara ‘'zadesio'’ najmoćniji Taycan Turbo, Foto: PD

Novinar Poslovnog u Njemačkoj je isprobao prvi e-auto slavnog brenda.

Iako je u prodaji od početka ove godine, Porsche je svoju novu uzdanicu, model Taycan, s odgodom zbog korona krize i lockdowna službeno predstavio tek ovih dana javnosti te su ga na njihovu testnom poligonu (Porsche Experience Center) koji se nalazi u sklopu trkališta Formule 1 u njemačkom Hockenheimu isprobali i hrvatski novinari.

Radi se o rasnom sportašu koji dolazi iz ove tvrtke sa sjedištem u Stuttgartu, trenutno petom modelu koji imaju u ponudi, koji je po svojem dizajnu, veličini i većini karakteristika između cupea 911 i obiteljske Panamera, no ono što ga izdvaja i zbog čega ga i ovako predstavljamo je što je to prvi Porsche i generalno jedan od rijetkih sportaša uopće koji je na struju. Čitav projekt je nama u Hrvatskoj dodatno zanimljiv zbog značajnih investicija Porschea u tehnologiju za električne automobile u Hrvatskoj, u Rimac i Infinum, a što bi se dodatno moglo oplemeniti i s prebacivanjem njihova Bugattija u Rimac. Modeli iz čitave ergele VW-a, pa tako i Porsche, su Hrvatima oduvijek bili veliki favoriti, a sada bi to moglo dobiti i dodatni zamah. Da je tome tako, govori i činjenica da je Taycan već prodan u osam primjeraka u Hrvatskoj. Globalno ih je u prvom polugodištu prodano 4480, a najviše u Kini, SAD-u te samoj Njemačkoj. Porsche je u prvom polugodištu ukupno prodao 116.964 automobila, a 34% toga broja otpada na model Cayenne, 29% na Macan, 14% na model 911, 11% na Panameru, modeli 718 su činili 8% prodaje, a Taycan je zauzeo 4% njihova tržišta.

Foto: PD

Što se može novo reći o Taycanu? Radi se o savršenstvu, ne ovo nije plaćena reklama nego stav autora, kao i u svakom Porscheovom automobilu koji je istovremeno sportski, komforan i obiteljska opcija za svakodnevnu uporabu – što najčešće nije odlika super i hiper sportaša. Za razliku od ostalih Porschea, Taycan je potpuno električno vozilo, a što pak znači nevjerojatnu agilnost, ubrzanje te mirnoću u radu, u konačnici i tišinu i bešumni rad. Ovo posljednje je i najveća zamjerka mnogih pravovjernih zaljubljenika u sportske automobile jer su oni najčešće, osim svojim dizajnom, na sebe skretali poglede ljubomornih prolaznika upravo svojim prepoznatljivim i prodornim zvukom iz auspuha. Kako bilo, trendovi čine svoje, a nove generacije kupaca imaju neke nove postulate koji u svakom slučaju uključuju energetsku učinkovitost, ekologiju i tehnologiju. Taycan to sve ima, a prodajni rezultati u prvoj polovici godine pokazuju da je, usprkos globalnom lockdawnu zbog korone, već našao svoju vojsku fanova. On cilja na isti, ili možda čak i prošireni, fokus kupaca kao i Tesla. Za razliku od Tesle, koji je za “prave” zaljubljenike u automobile ipak nešto previše nepoznato i egzotično, Porsche je možda upravo to što traže. Sam Taycan je svojom cijenom između 150 i 190 tisuća eura gotovo duplo skuplji od Tesle, ali opet zbog svoje opreme te samog brenda, koji uključuje od tradicije i garancije kvalitete do sveprisutne VW-ove servisne mreže, teško je reći da je preskup. Naravno, govorimo o sportskom automobilu koji si može priuštiti relativno uski krug ljudi i tu u konačnici cijena ne igra veliku ulogu.

Da je Taycan vrhunski stroj, čak i za svakodnevnu uporabu, uvjerio se i vaš novinar koji ga je imao priliku testirati ovog tjedna po obroncima jugozapadne Njemačke od Mannheima, Heidelberga, Kaiserlauterna i Saarbrückena gdje smo napravili krug od gotovo 300 kilometara po tamošnjem autobhanu, ali još više po brdovitim lokalnim i vinskim cestama tog, za Njemačku, vrlo pitoresknog kraja. Da je Taycan namijenjen baš svima, a ne samo obučenim sportskim vozačima, bilo je vidljivo već u Porsche Experience Center u Hockenheimu gdje su šarolikom društvu automobilskih i poslovnih novinara iz središnje Europe, bez ikakvih posebnih priprema i zahtjeva, podijelili njihove probne Taycane – uvjet je bio samo da imate važeću vozačku dozvolu koju su prekontrolirali više puta tih dana. Među ne upućenijima u teoriju i praksu sportskih i električnih automobila, a posebno njihovu kombinaciju, je bio i vaš novinar koji je do sada imao priliku isprobati skromnu ergelu e-automobila kroz Nissa Leaf te Renault Zoe, a čak sam i razmišljao da odustanem od testiranja ovog brzinca i uživam u njemu samo statično kad sam shvatio da ću u automobilu, kojeg smo preuzimali kao što u nekom rent-a-caru preuzimate klasični Clio ili Polo – izvolite, automobili su tamo vani, uzmite koji želite, ključevi su na vjetrobranu, put vam je mapiran u navigaciji, ako bude problema imate moj broj, biti sam. Konkretno me “zadesio” najmoćniji model, crni Taycan Turbo S, snage 761 konja s ubrzanjem od 2,8s do 100km/h i 9,6s do 200 km/h.

Foto: PD

Nakon nećkanja i uvjeravanja ljudi iz Porschea da taj automobil zbilja svatko može voziti, prošao sam dvominutnu obuku koja je uključivala gdje se i kako pali, kao izmijeniti sportski i ultrasportski način vožnje te gdje je izlaz s Hockenhaimringa, lagano sam krenuo putem navigacije. Moram priznati da sam problema imao svega prvih par kilometara dok se nisam navikao da s kočnicama, koje auto ukopaju u trenutku u mjestu, te gasu koji ponese vozilo do 100 km/h za sekundu ili dvije, postupam vrlo oprezno. Dolaskom na širu cestu, a kasnije i na autobhan, sav strah, koji je u početku uključivao i paniku zbog pomisli da nemam pojma hoću li moći i kako upravljati ovim supersportšem od 200-tinjak tisuća eura, jej nestao. Auto je upravljiv gotovo kao i “mali” Golf, Astra ili Megan, osim što, kad se na to naviknete, ne trebate čekati duže dionice prazne ceste za preticanje ili pak za uključivanje u promet jer s Taycanom na cesti nitko nije brži od vas, barem u tih 3-4 sata nije bio nitko brži od mene. Autom je jednako jednostavno i komforno upravljati na autocesti, gradu ili pak prekrasnim uskim vinskim cesticama koja podsjećaju na Sljeme i Zagorje, ali sve cestice su dvosmjerne. Nakon sat vremena vožnje steknete dojam kao da ovaj automobil vozite već danima, tjednima i mjesecima, a nakon tri sata vam prođe kroz glavu i pomisao da ga ne bi bilo loše voziti niti inače, svakodnevno na posao. No, onda vas strese pomisao na njegovu cijenu što vas vrati u realnost.

Ljudi iz Porschea su nam željeli dokazati da je Taycan, osim što smo se uvjerili da je obiteljski automobil s četvora vrata kojim možete svaki dan ići na posao i poslije pokupiti djecu iz vrtića ili škole, i beskompromisni trkač s kojim možete poslijepodne, kad obitelj ostavite kući, s ekipom otići utrkivati se na stazi. Stoga su nas u grupama po četvero, uz instruktora u istovjetnom sigurnosnom vozilu naprijed, odlučili obučiti za sportsku vožnju po Hockehaimringu, po kojem su vozili Prost, Sena, Montoya, a još uvijek voze Raikkonen,Vettel, Hamilton i društvo. Dio novinara je zamijenio automobile jer su na cestovnoj vožnji dobili “slabije” modele snage 530-680 KS, ja ga osobno nisam trebao mijenjati jer sam odmah dobio najjači model. Iako mi se osobno nije svidjela kružna jurnjava stazom brzinama većima od 230 km/h i naglim kočenjima i ulascima u zavoje, činjenica je da je Taycon pokazao da ga se može koristiti i za ovakve namjene.

Foto: PD

Iako nije za običnu “raju”, Taycan će svakako biti poželjna igračka za ljude koji si ga mogu priuštiti, a do sada su izbjegavali sportske automobile bilo zbog neudobnosti, nepraktičnosti, buke, ekološke svijesti i sl., ili su pak imali klasične “nepraktične” sportske automobile, a sad žele i nešto više. Što se samih tehničkih detalja tiče, koji su ovdje u drugom planu, oni su također top u klasi. Od baterije, autonomije 250-450 km, koja je, prva u svijetu, na sustavu 800 V, standard je 400 V, a što pak Taycanu omogućava da se baterija može napuniti od 5% do 80% napunjenosti za svega 22 minute. Iako je Porsche predstavio i svoje punjače, po uzoru na Teslu, koji već jesu ili će tek biti diljem Europe i svijeta, Taycana možete napuniti na bilo kojoj punionici, ili u konačnici i na kućnoj utičnici svoje garaže. U nekoliko riječi je nemoguće predstaviti što sve ovaj automobil nudi, no mnogi će reći da se od Porschea ove klase ništa manje niti ne očekuje. Taycan ih neće razočarati. Kao i većina Porschea, i ovaj ima pogon na sva četiri kotača koji se ovdje osigurava kroz dva elektromotora, svaki na po jednoj osovini. Sam automobil se proizvodi u njihovoj novoj tvornici pored Stuttgarta gdje je zbog njega zaposleno novih 1200 radnika, težak je 2358 kg, a maskimalna brzina mu je elektronski ograničena na 260 km/h. Naravno, ne treba ni spominjati da automobil ima automatski mjenjač, kao uostalom i svi drugi električni, a i dobar dio klasičnih novih vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close