Uspješne poduzetničke priče iz Tehnološkog parka Zagreb

Autor: Agencija VLM , 14. siječanj 2016. u 16:27
Foto: Byte Lab

Byte Lab postoji već 10 godina, a o samim počecima i ulozi Tehnološkog parka Zagreb u istom, govori Matija Puškar, jedan od osnivača Byte Laba.

Tehnološki park Razvojne agencije Zagreb mjesto je na kojem se povezuju brojni poduzetnici početnici i to s istim ciljem, kako bi s inovativnim idejama temeljenim na novim tehnologijama krenuli u svijet poduzetništva.

Donosimo vam priču o Byte Lab Grupi, tvrtki koja se bavi dizajniranjem, projektiranjem i razvojem iz područja elektronike i ugradbenih računalnih sustava.

Byte Lab postoji već 10 godina, a o samim počecima i ulozi Tehnološkog parka Zagreb u istom, govori Matija Puškar, jedan od osnivača Byte Laba.

„Za Byte Lab se može reći da postoji već 10 godina. U početku Byte Lab su činili kolega Danijel Babić i ja. Naime, cijela priča započela je još tijekom studentskih dana kada smo uz faks i sami razvijali rješenja iz područja ugradbenih računalnih sustava. Ubrzo se cijela priča razvila te smo u suradnji s Fakultetom strojarstva u Zagrebu radili na međunarodnim projektima. Kako su projekti postajali sve učestaliji i kompleksniji, početkom 2012., kolega Babić i ja odlučujemo se na otvaranje tvrtke. Dvije godine kasnije priključio nam se i Ivan Dodig, dugogodišnji prijatelj i vrhunski inženjer. Danas iza sebe imamo preko sto uspješno odrađenih međunarodnih projekata i veliki broj partnera u Hrvatskoj i svijetu“ opisuje svoje početke i rast Matija Puškar.

Matija objašnjava što je njihov core business: „Embedded ili ugradbeni računalni sustavi su temelj našeg uspjeha. To su elektronički sustavi koji obavljaju specifičnu zadaću u nekom složenijem okruženju, npr. automobilu. Za razliku od osobnog računala koje koristimo za obavljanje raznih zadataka, svaki od desetine elektroničkih sustava u automobilu ima svoju specifičnu zadaću kao što su kontrola rada motora, kontrola klima jedinice i slično. Razvoj kreće od ideje koju naši inženjeri prevode u tehničku specifikaciju. Najčešći zahtjevi su male dimenzije i mala potrošnja te povoljna proizvodna cijena. Nakon toga slijedi crtanje električne sheme i izrada prototipa. Kritičan dio razvoja je verifikacija prototipa kako bi se potvrdilo da ništa nije bilo prepušteno slučaju. Nakon brojnih sati testiranja i jedne ili više revizija dolazimo do finalnog proizvoda.“

Do Tehnološkog parka Zagreb došli su igrom slučaja. Tehnološki park Zagreb, zajedno s tehničkom i ekonomskom školom iz Zagreba organizirao je radionicu “Školski inkubator”. Upravo na toj radionici prvi put ostvaruju kontakt i dobivaju uvid u sve prednosti suradnje.

Kao prednost Tehnološkog park Zagreb ističu dobru atmosferu i mogućnost razmjene iskustava: „Najveća prednost Tehnološkog parka je stvarno dobra ekipa te mogućnost razmjene iskustava, problema i briga međusobno. Ovdje čovjek radi s čovjekom a ne firma s firmom. Zapravo kroz to njegovanje suradnje između ljudi i širenje mreže kontakata preko prijatelja i poslovnih suradnika, mogu se dobiti informacije, novi kontakti, podrška i sve ostalo. Kolega Danijel i ja krenuli smo kao tvrtka iz “garaže”, tako da znam što znači biti tvrtka koja nema poticajnu okolinu. Fokusiran si na projekte koje imaš, radiš to što imaš i to je to. Nema velikog protoka ljudi, informacija ili događanja. Ovdje je ipak drugačije. Sa zajedničkim prostorijama i činjenicom da ste okruženi tvrtkama sličnog profila stvara se poticajna radna atmosfera. Za poduzetništvo se uvijek vežu slični problemi. To može biti kako privući zaposlenike, kako ih potaknuti, kako pronaći adekvatna pravna i knjigovodstvena rješenja. Netko od kolega u Tehnološkom parku sigurno će znati jer je prošao sličnu situaciju. Grupno traženje problema jedan je od boljih načina kako ubrzati rješavanje istih.“

Byte Lab ima konstantan rast broja zaposlenih. Kroz dvije godine cilj im je doći do 15 stalno zaposlenih te zatim rast temeljiti povećanjem efikasnosti postojećeg tima: „Kako firma raste stvarno je teško popratiti cijelu tu organizaciju. Danas većinu vremena zapravo provodim u organizaciji posla. Na kraju dana fali mi onaj osjećaj da sam zbilja nešto napravio. To mi je u početku dosta teško padalo no s vremenom sam to prihvatio.“

Kao najveće postignuće firme Matija ističe rast: „Rekao bi da je pokretanje odijela za marketing jedno od većih postignuća u zadnje vrijeme. Zadaća odijela je razvijanje potpuno nove B2B marketing strategije.“

Za poduzetništvo kaže da je stil života: „Mislim da je poduzetništvo stil života te da je to nešto u čemu uživamo. Onog trenutka kad više u tome nećemo uživati prestat ćemo to raditi. Svatko ima svoje veselje, a mi smo u jednom zaista pozitivnom okruženju u Tehnološkom parku Zagreb.“

Komentirajte prvi

New Report

Close