Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Upoznajte se s pravilima poslovnog ‘antibontona’

Autor: Poslovni.hr
08. rujan 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Loš odnos s klijentom i kako ga prekinuti

Nepoštivanje bontona obično nije dobro za poslovni ugled, ali ako je prodavač ili kupac drzak ili nerazuman, potrebno je donijeti čvrstu odluku: nastaviti poslovni odnos ili ga prekinuti. Prestanak poslovanja s neugodnim partnerom možda uzrokuje gubitak profita ali i može vam uštedjeti mnogo energije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Povod za radikalnu odluku može biti i nečija nepristojnost prema trećim osobama. “Nedavno sam uočila neuljudnost kod potencijalnog naručitelja i zaključila da s njime ne trebam imati posla”, priča dubrovačka prevoditeljica i slavistica, prof. Marijana Bijelic.“Dogodilo se to na poslovnom ručku u dobrom restoranu, čiji je je jelovnik bio dovoljno bogat da zadovolji većinu ukusa. No, dotični je nakladnik negodovao da nema ničeg prikladnog za njega te je uz gunđanje od konobara naručio nešto čega nema u jelovniku. Kad mu je ovaj donio specijalno pripremljeno jelo, čovjek je prezirno odgurnuo tanjur uz primjedbu, ‘vratite to natrag, nisam to tražio.’ Bilo mi je neugodno gledati i slušati to snobovsko ponašanje. Prepostavila sam da je dotični takav i u drugim situacijama te da ću se kad-tad i sama naći na meti njegove drskosti.”

Nepoštivanje bontona obično nije dobro za poslovni ugled, ali ako je prodavač ili kupac drzak ili nerazuman, potrebno je donijeti čvrstu odluku: nastaviti poslovni odnos ili ga prekinuti. Prestanak poslovanja s neugodnim partnerom možda uzrokuje gubitak profita ali i može vam uštedjeti mnogo energije.

Povod za radikalnu odluku može biti i nečija nepristojnost prema trećim osobama. “Nedavno sam uočila neuljudnost kod potencijalnog naručitelja i zaključila da s njime ne trebam imati posla”, priča dubrovačka prevoditeljica i slavistica, prof. Marijana Bijelic.“Dogodilo se to na poslovnom ručku u dobrom restoranu, čiji je je jelovnik bio dovoljno bogat da zadovolji većinu ukusa. No, dotični je nakladnik negodovao da nema ničeg prikladnog za njega te je uz gunđanje od konobara naručio nešto čega nema u jelovniku. Kad mu je ovaj donio specijalno pripremljeno jelo, čovjek je prezirno odgurnuo tanjur uz primjedbu, ‘vratite to natrag, nisam to tražio.’ Bilo mi je neugodno gledati i slušati to snobovsko ponašanje. Prepostavila sam da je dotični takav i u drugim situacijama te da ću se kad-tad i sama naći na meti njegove drskosti.”

Odvagnite stres i korist od suradnje
Donosite li sami odluku o tome hoćete li s nekim održavati poslovni odnos (bio on jednokratan ili dugotrajan), odvagnite isplati li vam se trpjeti stres u zamjenu za priželjkivanu kupnju ili prodaju. Ako stres preteže nad očekivanom korišću, ne dajte se zlostavljati. Možda će vam dotični neugodni kupac ili dobavljač uzrokovati i lošu reklamu nakon što ste ga “otkantali”, ali učinak zlog glasa neće trajati dovijeka. Ako ste zaposlenik koji nema utjecaja na poslodavčev izbor klijentele ili radne snage, vjerojatno ćete mnogo puta biti frustrirani tuđim ponašanjem. Evo nekoliko sugestija za nošenje s nepristojnošću kupaca, dobavljača ili kolega.

Ne nadmećite se u vulgarnosti
Budite objektivni i profesionalni. Nadmetanje s drugom stranom u nepristojnostima uvijek je jedna od opcija, no usredotočite se na bitno, a to je optimalno obavljanje posla. Zadržite li pristojnost i odmjerenost dobri su izgledi da ćete razoružati sugovornika. “Sjećam se dobavljača koji je zanovijetao oko pojedinosti koja mi se činila nebitnom. Nisam se spustio na njegov nivo rasprave te sam izostavio privatne komentare na njegov račun. Deset minuta kasnije poslovni se partner ‘‘ispuhao’’ i primirio, odustavši od maksimalnih zahtjeva”, priča riječki informatičar Mario Radman.Potražite pomoć kolega ili nadređenih. Tipičnom je poslodavcu najvažnije da posao bude obavljen neovisno o žrtvama koje trpe niže rangirani službenici u doticaju s neugodnim klijentima. No, ako je vaš nadređeni iole razuman, ponudit će vam savjet ili se sam pojaviti na sceni da izgladi stvar. U svakom slučaju, bolje je da se posavjetujete s njime jer ćete tada biti na čistu morate li i dalje podnositi nepristojnog klijenta ili imate zeleno svjetlo da se postavite čvršće. Budite samilosni. Drska i neugodna mušterija možda vam se čini kao ‘‘sociopat’’, ali možda je trenutno napeta zbog stresa koji trpi u vlastitom životu? Dok se ne dokaže suprotno, dopustite mogućnost da se uzrok krije u ovom potonjem. Ako je nepristojnost doista posljedica privatnih teškoća, ljubaznim ophođenjem učinit ćete dobro djelo. Na koncu, sitan detalj: razmotrite jeste li možda svojim profesionalnim greškama i vi doprinijeli nečijem nepristojnom nastupu.

Autor: Poslovni.hr
08. rujan 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close