Poslovni turizam je najbrže rastući segment turizma te kao visoko profitabilna djelatnost koja produžuje turističku sezonu potiče prosperitet lokalne zajednice, ulaganje u infrastrukturu i kvalitetu turističke ponude“, kazao je Marin Rinčić, direktor agencije RINA team building & M.I.C.E. travels, na jučerašnjoj konferenciji u Vertigo baru Hotela Antunović Zagreb. Riječ je o turizmu koji objedinjuje razne vidove modernog poslovanja (M.I.C.E. – Meetings, Incentives, Conferences, Events) od korporativnih i poslovnih sastanaka, kongresa, konferencija, javnih skupova, konvencija, poticajnih putovanja (insentiv) do team buildinga. Poticajna putovanja čine važan dio promotivne aktivnosti modernih poduzeća. ”Riječ je o zabavnorekreativnim programima koje tvrtke organiziraju kako bi zaposlenicima ili pojedinim odjelima dali dodatni poticaj, odnosno da bi se ključnim klijentima kupcima ili dobavljačima zahvalili na vjernosti i suradnji. Team building je alat za podizanje motivacije zaposlenika, poboljšava sposobnost grupe da radi kao tim detektirajući potencijale i područja koja bi se mogla unaprijediti. Menadžerima pomaže da se upoznaju s individualnim karakteristikama svakog pojedinog člana tima i da uoče na koji mu način svatko pridonosi. Uspješni poslodavci svjesni su činjenice da tvrtka ne može biti uspješna ako su njezini zaposlenici nezadovoljni. “Iako su spomenuti ‘alati’ među skupljima, oni su ujedno i najefikasniji motivatori djelatnika i klijenata”, napomenuo je Marin Rinčić. “Potrošnja poslovnog gosta za tri do četiri puta je veća od prosječne potrošnje klasičnog gosta. Prema Rininim podatcima, tvrtke za team building izdvajaju dnevno od 500 do 4000 kuna po osobi, a za poticajno (insentiv) putovanje od 1000 do 15.000 kuna po osobi”, navodi Rinčić. Najčešći korisnici poticajnih putovanja i team buildinga u Hrvatskoj su visokoprofitni sektori: farmaceutski, telekomunikacijski, IT, financijski sektor, te dileri automobila. Tvrtke običavaju dva do tri team buildinga ili insentiva godišnje, a najpopularnija destinacija u Hrvatskoj je turistički najrazvijenija regija – Istra. Iako se organiziraju tijekom čitave godine, najviše ih se odvija u vremenu od ožujka do lipnja te od rujna do studenoga, kada su i vremenske prilike najpogodnije. Prema podatcima Državnog zavoda za statistiku, 2007. godine održano je 20 posto poslovnih skupova više nego u 2006. godini, te je ostvaren promet oko 250 milijuna kuna, što je za 40 milijuna kuna više od godine prije. Agencija Rina je u 2007. godini ostvarila prihod od 8,856 milijuna kuna, prihod je 2006. godine iznosio 4,894 milijuna kuna. Ostvarena dobit za prošlu godinu iznosila je 507.821 kunu, što je uvećanje od 290 posto. Agencija je u 2007. organizirala 157 programa, a u nadolazećoj godini u Rini očekuju uvećanje prihoda od pedeset posto.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu