Akademski priznata ekonomska disciplina upravljanje promjenama (change managemente) postoji već pola stoljeća (točnije od 1962. godine kada je Everett Rogers napisao knjigu "Diffusion of Innovattions"). Ali unatoč velikoj primjeni ove discipline u investicijskim tvrtkama, napisanih tisuće knjiga (više od 83.000 knjiga vezanih uz upravljanje promjenama može se kupiti na Amazonu), većina istraživanja pokazuje da 60 do 70 posto strategija upravljanja promjenama u tvrtkama propadne, piše Harvard Business Review. Ova istraživanje provode se od 1970-ih godina prošlog stoljeća.
Osnovna paradigma
Shodno postojećim dokazima čini se da je sve što znamo o upravljanju promjenama pogrešno, a da većina postojećih paradigmi poput "osam čimbenika uspjeha" John P. Kottera ili "six sigme" jednostavno nisu učinkoviti. Trebamo li zato odustati od svega što znamo o restrukturiranju tvrtki, komunikaciji ili izradi poslovnih studija, pitanje je koje postavlja Harvard Business Review.Odgovor dolazi iz promišljanja osnovne paradigme upravljanja promjenama koja ukazuje na veliki jaz unutar većine tvrtki koje su ikada pristupile uvođenju promjena među svoj menadžment. Naime, uvođenje promjena je dobra stvar, ali načini na koje se to radi su pogrešni, navodi Harvard Business Review. Umjesto da tvrtke jačaju poziciju svojih menadžera i njihovu težnju da promjene poslovne procese, većina modernih korporacija posao upravljanja promjenama prepušta vanjskih tvrtkama, često tvrtkama za upravljanje ljudskim resursima (HR tvrtkama), a taj pristup ne daje rezultate jer odgovornost u odlučivanju prelazi s menadžera na vanjske profesionalce koji nakon što postave okvire novog upravljanja ostavljaju menadžere bez potrebnih znanja kako bi nastavili svoj posao.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Citiranje izvornog članaka ostvaruje svoj cilj, skreće pažnju na bitne detalje upravljanjima promjenama.
Onaj tko želi napraviti bilo kakvu promjenu u tvrtki, susrest će se upravo s navedenim problemima.
Uostalom, Harvard Business Review ima vrijedne i kavalitetne sadržaje.
Izvučeno iz konteksta šire teme…. [emo_palacd]
Autor ovog clanka nije nikada vidio veliku a uspjesnu firmu iznutra. Clanak pise na temelju, g l u p i h clanaka napisanih na opisanu temu. Sramota za urednika
Uključite se u raspravu