Potencijalnom kupcu dali ste poklon? Ovo trebate znati

Autor: Filip Jelić , 29. travanj 2013. u 09:22
Thinkstock

Potencijalne kupce možete upoznati s poslovanjem svoje tvrtke na način da im poklonite određeni proizvod iz vlastitog asortimana. No, hoće li vam to biti porezno priznati trošak?

Potencijalne kupce možete upoznati s poslovanjem svoje tvrtke na način da im poklonite određeni proizvod iz vlastitog asortimana. No, hoće li vam to biti porezno priznati trošak? Potrebno je razlikovati troškove reprezentacije od troškova promidžbe kao i poznavati uvjete koje je potrebno ispuniti kako bi određena marketinška aktivnost, darivanje ili neki drugi oblik promidžbe s ciljem promicanja vlastite tvrtke ili proizvoda ujedno predstavljali i porezno priznat trošak u smislu osnovice poreza na dobit. Ponešto o svemu navedenome pročitajte u nastavku.

Troškovima promidžbe nedvojbeno se smatraju svi oni troškovi nastali s ciljem promocije i prezentiranja trgovačkog društva. To su troškovi izrade letaka, oglašavanje preko oglasnih ploča, plakata, različitih prezentacija i sajmova, oglašavanje putem radija, televizije, interneta, trošak sponzorstva na zakonito organiziranim nagradnim igrama. Trošak svega navedenog potpuno je priznati porezni trošak te trgovačko društvo ima pravo na odbitak pretporeza po ulaznim računima za navedene usluge ukoliko se nalazi u sustavu poreza na dodanu vrijednost.

Prema Zakonu o porezu na dobitak, troškovi darivanja poslovnih partnera i potencijalnih kupaca proizvodima iz vlastitoga proizvodnog ili prodajnog asortimana porezno su priznati troškovi (tj. predstavljaju troškove promidžbe)  ukoliko su zadovoljeni sljedeći uvjeti:

Na proizvodu (robi) mora biti jasno istaknut (napisan, otisnut, nalijepljen) natpis „nije za prodaju“  
Proizvodi (roba) moraju biti u manjim pakiranjima od standardnih. Standardna pakiranja mogu biti korištena u svrhu promidžbe samo u nagradnim igrama uz prisustvo javnosti.
Vrijednost proizvoda (robe) koji se poklanjaju mora biti manja od 80,00 kn (bez PDV-a)

– svi navedeni uvjeti moraju biti kumulativno ispunjeni kako bi se trošak darivanja proizvoda (robe) iz vlastitog asortimana mogao smatrati promidžbom.

*Pokloniti se mogu i reklamni predmeti sa nazivom tvrtke ili proizvoda kao što su upaljači, kalendari, kišobrani, rokovnici, čaše i sl., ali također uz uvjet da je njihova pojedinačna vrijednost manja od 80,00 kn (bez PDV-a). Ukoliko je trgovačko društvo u sustavu poreza na dodanu vrijednost, tada kod nabave navedenih proizvoda ima pravo na odbitak pretporeza po ulaznim računima. Komercijalni proizvodi čija je vrijednost manja od 80,00 kn (bez PDV-a), a upakirani su u standardna pakiranja i ne sadrže oznaku „nije za prodaju“ ne mogu se smatrati promidžbenim troškovima već troškom reprezentacije. Trošak reprezentacije s osnove poreza na dobitak priznaje se samo djelomično dok se pretporez po ulaznim računima kod nabave takvih proizvoda uopće ne priznaje.

S druge strane, proizvodi (roba) koji se poklanjaju, a pojedinačna vrijednost im je veća od 80,00 kn (bez PDV-a) također mogu biti u potpunosti priznati promidžbeni trošak, ali uz uvjet da sadrže oznaku tvrtke ili proizvoda te da se isti koriste u prodajnom ili poslovnom  prostoru kupca.

U smislu Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost reprezentacijom se ne smatra darivanje u pojedinačnoj vrijednosti do 80,00 kn (bez PDV-a). Uvjet je da se takvi pokloni daju povremeno, različitim osobama te u „razumnim“ količinama. 

Komentirajte prvi

New Report

Close