Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pitanje za pravnika: Reguliranje podzakupa, kad je zakupac Grad

Autor: Poslovni.hr
18. listopad 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Grad je zakupnik poslovnog prostora. Sada namjerava taj prostor dati trećoj osobi u podzakup (mogućnost podzakupa predviđena je ugovorom). Mora li za davanje poslovnog prostora u podzakup grad, kao jedinica lokalne samouprave, provoditi natječaj, odnosno mora li u svezi s ugovorom o podzakupu na odgovarajući način postupiti, u skladu sa člankom 6. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora?
Zoran Bogdanović, Stern d.o.o.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Sukladno članku 20. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (Narodne novine broj 91/96, 124/97 i 174/04), zakupnik nema pravo poslovni prostor ili dio poslovnoga prostora dati u podzakup, osim ako nije drukčije ugovoreno. Na ugovor o podzakupu poslovnoga prostora na odgovarajući se način primjenjuju odredbe toga Zakona koje se odnose na zakup poslovnoga prostora. U konkretnom slučaju, zakupnik je grad – jedinica lokalne samouprave, koji na temelju ovlasti iz ugovora sklopljenog sa zakupodavcem, namjerava dati poslovni prostor u podzakup trećoj osobi. Postavlja se pitanje mora li za takvo raspolaganje (davanje poslovnog prostora u podzakup) jedinica lokalne samouprave provesti javni natječaj. Smatramo da u tom slučaju jedinica lokalne samouprave ne mora provesti javni natječaj budući da u podzakup daje poslovni prostor koji nije u njezinom vlasništvu, a javni natječaj se, u smislu navedenog Zakona, mora provesti samo ako se u zakup daje poslovni prostor u vlasništvu Republike Hrvatske, općine, grada, županije, Grada Zagreba ili pravne osobe u njihovu vlasništvu ili pretežnom vlasništvu.Prema definiciji instituta podzakupa, od ugovornih strana u zakupu podzakup može zasnovati samo zakupnik, koji nikad i nije vlasnik tog prostora. Da jest, ne bi mogao postati zakupnikom, budući da bi takva činjenica bila objektivna nemogućnost za zasnivanje zakupa prostora, što je preduvjet za sklapanje ugovora.

Grad je zakupnik poslovnog prostora. Sada namjerava taj prostor dati trećoj osobi u podzakup (mogućnost podzakupa predviđena je ugovorom). Mora li za davanje poslovnog prostora u podzakup grad, kao jedinica lokalne samouprave, provoditi natječaj, odnosno mora li u svezi s ugovorom o podzakupu na odgovarajući način postupiti, u skladu sa člankom 6. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora?
Zoran Bogdanović, Stern d.o.o.

Sukladno članku 20. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (Narodne novine broj 91/96, 124/97 i 174/04), zakupnik nema pravo poslovni prostor ili dio poslovnoga prostora dati u podzakup, osim ako nije drukčije ugovoreno. Na ugovor o podzakupu poslovnoga prostora na odgovarajući se način primjenjuju odredbe toga Zakona koje se odnose na zakup poslovnoga prostora. U konkretnom slučaju, zakupnik je grad – jedinica lokalne samouprave, koji na temelju ovlasti iz ugovora sklopljenog sa zakupodavcem, namjerava dati poslovni prostor u podzakup trećoj osobi. Postavlja se pitanje mora li za takvo raspolaganje (davanje poslovnog prostora u podzakup) jedinica lokalne samouprave provesti javni natječaj. Smatramo da u tom slučaju jedinica lokalne samouprave ne mora provesti javni natječaj budući da u podzakup daje poslovni prostor koji nije u njezinom vlasništvu, a javni natječaj se, u smislu navedenog Zakona, mora provesti samo ako se u zakup daje poslovni prostor u vlasništvu Republike Hrvatske, općine, grada, županije, Grada Zagreba ili pravne osobe u njihovu vlasništvu ili pretežnom vlasništvu.Prema definiciji instituta podzakupa, od ugovornih strana u zakupu podzakup može zasnovati samo zakupnik, koji nikad i nije vlasnik tog prostora. Da jest, ne bi mogao postati zakupnikom, budući da bi takva činjenica bila objektivna nemogućnost za zasnivanje zakupa prostora, što je preduvjet za sklapanje ugovora.

Pitanja vezana za pravno-poslovnu tematiku šaljite na e-mail redakcija@poslovni.hr s napomenom za rubriku pravo

Autor: Poslovni.hr
18. listopad 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close