Omogućuju tvrtkama otvaranje web trgovine u roku jedne minute

Autor: Poslovni.hr , 02. listopad 2012. u 10:09
Ekipa i-Malla (Privatna fotografija)

Upravljaju internet trgovačkim centrom i-Mall.hr na kojemu trgovci mogu potpuno besplatno za manje od 1 minute otvoriti svoju internet trgovinu.

Core djelatnost tvrtke Internet trgovački centar d.o.o. je biti operator sredstva daljinske komunikacije ili jednostavno rečeno društvo koje upravlja internet trgovačkim centrom i-Mall.hr na kojemu trgovci mogu potpuno besplatno za manje od jedne minute otvoriti svoju internet trgovinu.

Tvrtku su u prosincu 2010. godine osnovali vlasnici Damir Jelavić (osnivač i direktor) i, kako nam kaže, "grupa hrvatskih ulagača koji su podržali investiciju u prvoj rundi financiranja projekta".

Najveću prepreku pri pokretanju biznisa Jelaviću je, govori za Poslovni.hr, predstavljao regulatorni okvir unutar kojega je trebalo posložiti jedinstveni poslovni model koji bi omogućio kućnim radinostima, obrtima i trgovačkim društvima otvaranje web trgovine za manje od jedne minute pri čemu trgovac dobije kompletno rješenje od vlastite web trgovine. To rješenje uključuje različite modele naplate (poduzeće, virmansko plaćanje i plaćanje kreditnim karticama), organizirane dostave, billing sustav i marketing, "sve na jednom mjestu, bez potrebe za ugovaranjem svake pojedine usluge s različitim dobavljačima".

Bez početnih troškova

"Nastavno tomu najveći izazov je bio navedeno učiniti jednostavnim za krajnje korisnike, kako za trgovce tako i za kupce. Time smo postigli da se trgovci fokusiraju na svoju ponudu, kupce i narudžbe, a mi brinemo o ostalom", kaže Jelavić.

Kao pozitivnu stranu pokretanja biznisa u vrijeme krize Jelavić navodi prepoznavanje njihova kanala prodaje, za koje kaže da ne iziskuje početne troškove koji u alternativi znaju sezati i do 20.000 kuna pri pokretanju web trgovine, dok u slučajevima zahtjevnijih projekata to doseže i višestruko veće iznose. Njihov je kanal prodaje, kaže, prepoznat kao prilika za ostvarivanje dodatnog prihoda te manjak ili izostanak konkurencije.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih… "Dugo oklijevao"

Negativna strana pokretanja projekta u vrijeme krize je povećani strah trgovaca od otvaranja novih prodajnih kanala, iako on ne iziskuje nove troškove te omogućuje eksploataciju fiksne poluge koja povećava profitabilnost poslovanja, nastavlja Jelavić."Primjera radi, internet trgovina je u posljednjih godinu dana, unatoč recentnim ekonomskim kretanjima – kako u Hrvatskoj, tako i u svijetu – doživjela procvat, kao jedna od rijetkih pozitivnih grana ekonomije. Naime, prema posljednjim podacima Hrvatske narodne banke, ukupan broj transakcija kreditnim karticama putem interneta je porastao za 52%, dok je ukupan promet porastao za 37%. Brojke su to koje govore mnogo o sektoru. Procjenjujemo kako je danas tržište internet maloprodaje veliko milijardu kuna, od čega je nešto više od 600 milijuna kuna izvršeno kartičnim plaćanjima, što je vidljivo iz HNB-ovih statistika", objašnjava.

Uzori Amazon, eBay, Priceminister, Rakuten i Alibaba

Navodeći primjere dobre i loše prakse među domaćim tvrtkama, Jelavić nam kaže kako smo posljednjih godina svjedocima sve većem broju mladih i izuzetno kvalitetnih IT projekata. U Hrvatskoj postoji veliki broj stručnjaka u segmentu informacijski tehnologija, ali se taj se segment ekonomije,  nažalost, do sada relativno zanemarivao. "Mislimo da se to postepeno mijenja", optimističan je.

Teško mu je izdvojiti samo jednu kompaniju kao tvrtku uzor. "Međutim, možemo izdvojiti nekoliko njih na čijem je poslovnom modelu izrastao i-Mall poslovni model, a to su: Amazon, eBay, Priceminister, Rakuten i Alibaba", kaže. Kao najveći dosadašnji uspjeh svoje tvrtke navodi otvaranje stote internet trgovine, "što ih smješta u TOP 5 trgovačkih centara u Hrvatskoj po broju trgovina". "Iako vjerujemo kako je to tek početak, izuzetno smo ponosni na to", govori nam.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je… "Dozvolite da tržište oblikuje Vaš proizvod"

"Ne manje važno je i kako se danas na i-Mallu nudi preko 29.000 artikala od čega je gotovo 7.000 na nekom sniženju, nerijetko i do 50%. Također, upravo je u pripremi podizanje novih 50.000 artikala u suradnji s nekoliko vodećih hrvatskih tvrtki u segmentu maloprodaje potrošačke elektronike i knjiga", najavljuje planove.

Specifičnost i-Malla je, kaže, u tome što imaju dvije različite ciljane skupine publike, odnosno ciljanih potrošača: od kojih svaka iziskuje poseban pristup.

"Prva su trgovci koji su kičma našeg projekta. Oni su ti koji svojom ponudom moraju pridobiti našu drugu ciljanu skupinu – kupce. Naš cilj je kontinuirano povećavati broj trgovaca i proširivati dubinu i kvalitetu ponude i-Mall Internet trgovačkog centra kako bismo privukli što veći broj kupaca. U svemu tome je izuzetno važna suradnja između nas kao operatera trgovačkog centra i trgovaca kako bi kupci konačno bili zadovoljni pruženom uslugom i postali tzv. „ponovni kupac“ (eng. returning customer) koji je temelj svakog uspješnog e-Commerce projekta.

Preko 6.000 registriranih korisnika

Dosadašnji feedback kupaca je, kaže, izuzetno pozitivan i mišljenja su kako su na dobrom putu. Platforma broji preko 6.000 registriranih korisnika i svakodnevno raste. Čak 1.000 trgovaca je do sada otvorilo testne web trgovine i Jelavić očekuje postepenu aktivaciju istih.

Upitan postoji li za njega idealna zemlja u kojoj bi pokrenuo biznis, odgovara: "Rimski pjesnik Ovidije je prije gotovo 2000 godina rekao: 'Neka drugi hvale drevna vremena, meni je drago što sam rođen u ovima'. Povukao bih paralelu i preformulirao to u sljedeće: 'Neka drugi hvale ostale zemlje, nama je drago što smo posao pokrenuli u ovoj'. Tržišta u razvoju, dugoročno promatrano, najbolja su okolina za pokretanje poslovanja jer unatoč standardnim poteškoćama s kojima se poduzetnici susreću, razina zasićenosti na tržištima je toliko niska da omogućuje značajne stope rasta. Harmonizacija hrvatskih propisa s onima u Europskoj Uniji omogućit će u godinama koje dolaze lakše poslovanje, a prilika za ulazak u nezasićeno tržište neće biti uvijek. Danas je pravo vrijeme za pokretanje poslovanja na tržištima u razvoju ne usprkos, već baš naprotiv, zbog administrativnih poteškoća i krize".

Kao i ostali projekti u nastajanju, i oni su imali veliki broj pogrešaka, priznaje. "Cilj svakog startupa, pa tako i našeg, je da iteriranjem, ili jednostavno rečeno metodom pokušaja i pogreške, u interakciji s našim korisnicima (kako trgovcima tako i kupcima) postignemo onu razinu izvrsnosti koju tržište od nas očekuje. Kada počnete rješavati neki problem, prva rješenja su najčešće kompleksna. Međutim, ukoliko nastavite s traženjem najkvalitetnije solucije, nerijetko dolazite do vrlo elegantnog i jednostavnog rješenja. Mi smo otišli korak dalje i i-Mall shopping centar je rezultat te potrage.  I dalje ćemo se pokušavati fokusirati na ključne funkcionalnosti i potom dizajnirati sustav koji se stapa s potrebama naših korisnika pridajući pri tome izrazitu pozornost detaljima koji će nas, vjerujemo, dovesti do izvrsnosti u korisničkom iskustvu", kaže.

Moguća radna mjesta

"Kvalitetnih radnika nikada dosta. Vjerujemo kako se svaki sposoban djelatnik uvijek isplati. Svatko tko vjeruje u ono što radimo i dijeli našu viziju te misli da može pridonijeti našem projektu, slobodno nam se može javiti putem naše internet stranice", kaže nam na upit primaju li trenutno zaposlenike. Njihovu adresu možete pronaći ovdje.

A kakav je njegov recept i poruka drugim mladim poduzetnicima? "Strah od neuspjeha nas ograničava da postignemo nevjerojatne stvari. Jedini recept koji imam je krenite danas. Prilagođavajte se tržišnim potrebama i uspjeh bi trebao uslijediti. Prije nešto više od godinu dana smo realizirali prvu transakciju, a do danas je ostvareno više od milijun kuna narudžbi. Posljednjih mjeseci imamo približno 300.000kn ubacivanja u košaricu i 200.000kn narudžbi mjesečno.  Ideja pomalo postaje stvarnost".

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Jeste li se ikada našli u inozemstvu oklijevajući da se javite na poziv s mobitela zbog bojazni od visokog telefonskog računa koji će vas dočekati po povratku kući? Naravno da jeste, svi smo se barem jedanput našli u toj ili sličnoj situaciji… No, tome je došao kraj. TravelSIM je međunarodna SIM kartica koja troškove roaminga svodi na 0 ili ih smanjuje do 90%… Kartica vam omogućava besplatno primanje poziva u više od 140 država svijeta (dakle za apsolutnih 0 kn/min i nema nikakvih skrivenih troškova poput naplate prve minute, naknade za uspostavu poziva, ili sl.) i upućivanje odlaznih poziva po čak 90% povoljnijoj cijeni. Osim toga, kartica pruža i do 90% povoljnije tarife mobilnog interneta u inozemstvu, kao i besplatno primanje SMS poruka u 180 država svijeta. Ono što je najljepše, sve je bez pretplate, ugovora ili vezivanja, a iskoristivost prepaid kredita kojeg kupite nije vremenski ograničena (PROMO).

Poslovni.hr svojim je čitateljima osigurao vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju. Čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar ovaj put dijelimo vam kartice TravelSIM SIMPLE s dodatnom opcijom + USA opcija.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Što se tiče fiskalizacije web shopova, sve nedoumice možete razjasniti u ovom odličnom članku: http://marker.hr/blog/web-shop-fiskalizacija-254/.

Vlasnici web trgovine moraju imati fiskalnu blagajnu? Treba samo poraditi na seo optimizaciji[/url]

sjajna ideja,za koju osobno smatram da može uspjeti u svom cilju da moveže dvije inresne skupine. davatelja usluga i kupaca. stoga vas molim da mi konkretno pošaljete na e-mail zomerczg@gmail sve upute i cjene,na koji način napraviti web trgovinu.
pozdrav iz zomerca

A za one koji ne znaju u kojem web shopu kupiti, tu ej tražilica web shopova http://web-trgovine.com/

New Report

Close