Nove tajne slavonske kuhinje i mala škola zimskih koktela

Autor: Marija Crnjak , 24. studeni 2022. u 21:59
Foto: BORNA SUBOTA

Batat s kulenom i bagremovim medom, rižot s kremom od buče, gljivama i slaninom crne svinje, file smuđa u vinskom tijestu, teleći perkelt s noklicama, pečenka od crne slavonske svinje, čips od šarana i rezanci s makom.

Sve moderno servirano i sljubljeno s odabranim vinima iz tri vinogorja Zlatne Slavonije, Kutjeva, Požege-Pleternice i Pakraca. To je samo dio jela koja su se u srijedu našla na bogatoj trpezi u zagrebačkom Hotelu Mövenpick, na predstavljanju rezultata projekta Zlatna Slavonija Eno&Gastro. Radi se o projektu edukacije i razvoja enogastronomske ponude Slavonsko-požeške županije, vrijednom oko 100 tisuća eura, provedenom uz podršku Ministarstva turizma i HTZ-a, dok su za provedbu i sufinanciranje bili zaduženi Županija i TZ županije.

Cilj projekta je podići kvalitetu i konkuretnost ugostiteljskih objekata i malih poduzetnika u Slavoniji, te privući turiste na sljubljivanje dobre lokalne hrane i vina. Na većini edukacija sudjelovalo je osoblje iz devet objekata, Shhhuma, Schön blick, Stari fenjeri, Zlatni Lug, Grgin dol, Vila Stanišić, Klas, Gloria, Vinarija Galić. Glavni za edukaciju bili su chef Branko Ognjenović i sommelier Darko Lugarić.

NIZ EDUKACIJA I RADIONICA

”Na temelju analize da nam je destinacija vinski prepoznatljiva, ali ne i gastronomski, izradili smo projekt koji su prihvatili Ministarstvo turizma i HTZ, čiji je cilj bilo podizanje ukupne kvalitete i usluge enogastronomije. Radili smo niz edukacija, radionica i poslovnih savjetovanja, uzeli smo stručnjake koji su boravili u objektima i radili s kuharima i voditeljima restorana, vlasnicima, konobarima, enolozima, somellierima… Bio je to sveobuhvatan projekt koji je isprepleo enologiju, gastronomiju i lokalnu namirnicu, a sve unutar koncepta održivosti, te je provedena škola ‘zero waste’ pristupa, kako bi što više iskoristili svaku namirnicu uz što manje otpada”, pojasnila nam je Maja Jakobović, direktorica TZ-a Požeško-slavonske županije. Projekt je gotov, i rezultat su potpuno novi jelovnici na kojima se osjeti da su kreirani na području Slavonije, drukčija vinska karta koja odiše destinacijom. Ukupno je oko 80 uključenih osoba prošlo kroz više edukacija.

Županica Antonija Jozić podsjeća da se županija brendira kao svijet graševine, te su već u tijeku projekti koje financiraju iz europskih sredstava.

”Najbolji rezultat projekta bit će da sudionici nova znanja implementiraju u poslovanje. Reakcije su odlične, o čemu svjedoči i više nego dobra volja kuhara koji su danas ostavili svoje restorane da tu pripreme sva ta jela”, kaže Jozić.

PRVO POGLED PREKO NIŠANA

Chef Branko Ognjenović i sommelier Darko Lugarić bili su glavni operativci projekta.

”Željeli smo otkriti kolegama kako što bolje iskoristiti i predstaviti namirnice koje donosimo s polja na stol, te ih učiniti što primamljivijim za gosta, te sve to spojiti s vinima. Prvo su nas gledali kao preko nišana, ali nije nas to iznenadilo jer je to česta reakcija. Ljude plaše novih stvari. Već na drugom susretu smo sjedili za stolom kao članovi familije i shvatili su koliko im možemo pomoći. Vrlo aktivno su se uključili, otvarala su se nova pitanja i interesi, mislim da smo napravili velik pomak u priči i ideji da shvate da imaju blago koje mogu bolje iskoristiti, što uključuje i jeftine lako dostupne namirnice. U tim objektima još se robuje stereotipima, od ogromnih porcija nadalje, i zato smo radili i na ‘zero waste’ edukaciji. Smatram da smo im puno pomogli”, kaže Ognjenović.

Ističe da novi pristup poduzetnicima u ugostiteljstvu u Slavoniji može pomoći da budu profitabilniji i konkurentniji na tržištu. Normativi, bolja iskoristivost namirnica, recikliranje… Sve se to zbraja i predstavlja novac. Kako su se za edukaciju zainteresirali i kafići i barovi, projekt je dobio i malu ekstenziju – 2. prosinca imaju edukaciju na koju dovode poznatog miksologa i stručnjaka za žestoka pića, Vjenceslava Marića Kishonija, a plan je osmisliti tri autohtona zimska koktela, prilagođena hladnijem vremenu, i na bazi lokalnih autohtonih pića, gin, rakije i likera. Maja Jakobović kaže da imaju planove i za 2023., širenje projekta, specijalizacije… pa se nadaju i nastavku financijske podrške.

Komentirajte prvi

New Report

Close