Ako je poslovni uspjeh jedna od lekcija kroz koju smo nešto naučili, onda je poslovni neuspjeh naš doživotni mentor. Teško je prihvatiti, ali je tako. Nitko ne voli neuspjeh. Uspjeti znači vinuti se strelovito u nebo. S druge strane pogreška, bila ona mala ili katastrofalno velika, ranjava nas poslovno i emotivno. Pa ipak, neuspjeh u nama pokreće i nešto pozitivno: prepoznavanje. Priliku da se indentificira što je krenulo loše te ponovno preispitaju viši ciljevi kojih se s vremena na vrijeme svi moramo prisjetiti.Poraz je dio posla i neodvojiv dio naših života. Poraz je nešto bez čega ne možemo. Skeptici bi dodali: “Da, poraz mi treba kao petodnevna mećava, ćušpajz od poriluka i ‘inbox’ pun spamova.”
Orijentacija društva
No i to je samo još jedan od pogleda na poraz. Poraz je zapravo središnje mjesto u dinamici poslovnog života. Ako ne postoji volja da se katkad pogriješi, tada mnoge nove ideje neće biti provedene u stvarnost. “Smatram da se cijeli koncept i razumijevanje uspjeha i poraza mora preispitati. Mi smo kultura izrazito orijentirana na uspjeh, no ja mislim da nama treba više neuspjeha. Poboljšanja se događaju samo onda kad razmišljate drukčije, a drukčije razmišljanje katkad će biti pogrešno”, kaže američki konzultant Richard Farson, autor knjige “Pobjeđuju oni s najviše pogrešaka”. Promašaj pojačava težnju za rizikom. Kada džokeja konj zbaci na zemlju, on ga ponovno uzjahuje jer to je jedini način da nastavi utrku. To očito zahtijeva veliku dozu hrabrosti, a ista se situacija može prenijeti ili preslikati u poslovni svijet. Nakon pada ne smijete odustati. “U poslovanju rizik se nalazi iza svakog ugla. Kompanije moraju prihvatiti rizik da bi potaknule inovacije i kreativnost, a novi proizvodi uvijek uključuju mogućnost pogreške, pa čak i potpunog neuspjeha”, kaže Foster. Uspjeh, osobito brz, može zavarati vodstvo kompanije. Svi stremimo prema vrhu i prvom mjestu, no važno je zapamtiti da su oni na vrhu bili pomilovani i dobrom dozom sreće. Direktori uspješnih kompanija često se drže poslovice: Ako nije pokvareno, ne diraj, što vodi izravno u rutinu i ustajalost. Drugim riječima, takvim kompanijama smiješi se bolan pad. S druge strane kompanija koja pogriješi počinje razmišljati na nov način i tražiti nova rješenja za svoj problem. “Kada ste uspješni, sigurno ste na putu prema uspjehu imali puno sreće. Nemojte to zaboraviti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu