Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako preživjeti dan u uredu i pritom ne uvrijediti kolege

Autor: Stjepan Škramić
01. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Konfliktne situacije na radnom mjestu recept su za propast karijere ili cijele kompanije, no uz nekoliko savjeta to je lako izbjeći

U radu s ljudima mnogi zaposlenici brzo otkriju kako je suživot s kolegama jedan od izazovnijih dijelova poslovne svakodnevice. Istodobno, vaš pozitivan ili negativan stav (ili radnje) utječe na ponašanje ostalih. Različitosti u temperamentu, ciljevima, brzini i sposobnosti obavljanja posla među kolegama mogu stvoriti razlike koje su idealna podloga za konfliktne situacije, a konflikti utječu na uspjeh tvrtke.Srećom, kreiranje dobre karme, prenosi portal Moj posao, na radnom mjestu ne zahtjeva previše truda. Sve što vam treba su zdrav razum, pristojnost i kompromis. Kao prvo, manje pričajte, a više slušajte. Brojni konflikti obično nastaju iz bezazlene razmjene riječi. U jednom trenutku jedna osoba kaže previše, druga premalo ili se netko nezgrapno izrazi i problemi počinju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Filtriranje informacija
Tijekom rasprave s kolegama pokušajte se voditi zlatnim pravilom: jednu trećinu vremena pričajte vi, ali ostale dvije trećine vremena pustite sugovornika da priča. Uostalom, tako je i naše tijelo kreirano: imamo dva uha, ali samo jedna usta. Naučite filtrirati beznačajne stvari koje vam ljudi na poslu govore, uglavnom zato što pokušavaju popuniti vrijeme ili pokušavaju prijateljski čavrljati (pri čemu ponekad baš i nisu najspretniji, ali ne žele vas uvrijediti).Odvojite razgovor od radnog stola. Ako kolega želi čavrljati s vama češće nego što želite i to se počinje odražavati na kvalitetu vašeg posla, ljubazno ga podsjetite da morate završiti svoj posao do određenog roka, ali da ćete rado popričati s njim tijekom pauze. Jednostavni komentari ovakve vrste pomažu održavanju dobrih odnosa. Na kraju krajeva, zaposlenici su plaćeni kako bi radili, a ne kako bi neobavezno čavrljali u vrijeme kada ih čeka puno posla i rokovi kojih se moraju pridržavati.Ako ste dio tima koji se sastoji od potpuno različitih ljudi, od kojih svaki ima svoj način rada, bilo bi dobro da svatko radi jedan dio posla, umjesto da se poslovi preklapaju. Na taj način svatko može dobiti konkretnu povratnu informaciju ili komentar o svom načinu rada od strane nadređenog, ali i konkretnu pohvalu za dobro odrađen posao. Iako većina ljudi radi u timu, svatko voli kada se prepoznaje i cijeni njegov individualan trud.

U radu s ljudima mnogi zaposlenici brzo otkriju kako je suživot s kolegama jedan od izazovnijih dijelova poslovne svakodnevice. Istodobno, vaš pozitivan ili negativan stav (ili radnje) utječe na ponašanje ostalih. Različitosti u temperamentu, ciljevima, brzini i sposobnosti obavljanja posla među kolegama mogu stvoriti razlike koje su idealna podloga za konfliktne situacije, a konflikti utječu na uspjeh tvrtke.Srećom, kreiranje dobre karme, prenosi portal Moj posao, na radnom mjestu ne zahtjeva previše truda. Sve što vam treba su zdrav razum, pristojnost i kompromis. Kao prvo, manje pričajte, a više slušajte. Brojni konflikti obično nastaju iz bezazlene razmjene riječi. U jednom trenutku jedna osoba kaže previše, druga premalo ili se netko nezgrapno izrazi i problemi počinju.

Filtriranje informacija
Tijekom rasprave s kolegama pokušajte se voditi zlatnim pravilom: jednu trećinu vremena pričajte vi, ali ostale dvije trećine vremena pustite sugovornika da priča. Uostalom, tako je i naše tijelo kreirano: imamo dva uha, ali samo jedna usta. Naučite filtrirati beznačajne stvari koje vam ljudi na poslu govore, uglavnom zato što pokušavaju popuniti vrijeme ili pokušavaju prijateljski čavrljati (pri čemu ponekad baš i nisu najspretniji, ali ne žele vas uvrijediti).Odvojite razgovor od radnog stola. Ako kolega želi čavrljati s vama češće nego što želite i to se počinje odražavati na kvalitetu vašeg posla, ljubazno ga podsjetite da morate završiti svoj posao do određenog roka, ali da ćete rado popričati s njim tijekom pauze. Jednostavni komentari ovakve vrste pomažu održavanju dobrih odnosa. Na kraju krajeva, zaposlenici su plaćeni kako bi radili, a ne kako bi neobavezno čavrljali u vrijeme kada ih čeka puno posla i rokovi kojih se moraju pridržavati.Ako ste dio tima koji se sastoji od potpuno različitih ljudi, od kojih svaki ima svoj način rada, bilo bi dobro da svatko radi jedan dio posla, umjesto da se poslovi preklapaju. Na taj način svatko može dobiti konkretnu povratnu informaciju ili komentar o svom načinu rada od strane nadređenog, ali i konkretnu pohvalu za dobro odrađen posao. Iako većina ljudi radi u timu, svatko voli kada se prepoznaje i cijeni njegov individualan trud.

Kontroverzne teme
Vrlo korisna navika, prenosi Moj posao, jest izbjegavanje kontroverznih tema. Svi znaju da neovisno o tome tko ste ili gdje radite, određene teme naprosto nisu dobrodošle. To su obično politika, religija, osobna uvjerenja i sl. Ukoliko ne vidite ništa loše u sudjelovanju u ovakvim temama, ipak se na vrijeme mudro povucite kada osjetite da razgovor polako ide u smjeru konflikta. U takvim situacijama obično dobro dođe malo zdravog humora ili neki neutralan zaključak (dobronamjerna i pozitivna tvrdnja oko koje se svi nužno moraju složiti) koji će ‘smiriti strasti’.

Poštivanje različitosti
Poštujte različitosti u svojih kolega. Religija, porijeklo, izgled , dob ili status vaših kolega nisu razlog za isticanje stereotipa ili predrasude. Dvaput razmislite prije nego što izgovorite neukusnu šalu ili komentar o nečijem izgledu. Iako vam nitko u pravilu neće priznati da ste ga uvrijedili, budite sigurni da ste učinili upravo to. Naravno da postoje šefovi koji zloupotrebljavaju svoj autoritet i zagorčavaju život svojim zaposlenicima no, čak i u takvim okolnostima mudro je ignorirati negativan stav nadređenog i raditi svoj posao najbolje što možete. U suprotnom nećete dobiti ništa osim povrijeđenoga ega.

Autor: Stjepan Škramić
01. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close