Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Iskoristile su sredstva za samozapošljavanje i sada o njima ovise dvije obitelji

Autor: Mateja Bratanić
12. ožujak 2013. u 11:42
Podijeli članak —
Thinkstock

“Najveću prepreku pri pokretanju biznisa su ljudi koji mi govore kako sada nije vrijeme za pokretati vlastiti biznis”.

Rukotvorine Me-Ne d.o.o. osnovane su  sredinom 2012 godine. Bave se izradom pozivnica, zahvalnica, revera i ostalog popratnog asortimana za vjenčanja. U svojoj ponudi imaju i ručno rađene čestitke za sve prigode i gipsane suvenire. Tvrtku je osnovala Melita Takač u Sesvetama. U specijalu 'Moja ideja', u kojemu svakog utorka donosimo priču o mladim poduzetnicima koji su se u vrijeme krize odvažili pokrenuti biznis, donosimo njezinu priču.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

"Najveću prepreku pri pokretanju biznisa predstavljala mi je skeptičnost i negativnost ljudi koje susrećem i koji mi govore kako sada nije vrijeme za pokretati vlastiti biznis… Ali nikada nije… Neki ljudi će uvijek naći priliku za ostvarenje sna, a neki izgovor da sjede i šute. U ostvarenju mojeg sna, izuzetno mi pomaže moja obitelj, od koje imam potpunu podršku i sestra koja je „glavni krivac“ za sve. Na temeljima njene ideje su i rođene Rukotvorine Me-Ne. Ona je ta koja je započela san o osnivanju zajedničke firme koja će se baviti pozivnicama za vjenčanja na malo drugačiji način. Iskoristile smo sredstva za samozapošljavanje koje se nude preko zavoda za zapošljavanje. Sada zajedno gradimo budućnost o kojoj su ovisne dvije obitelji", kaže nam Takač.

Rukotvorine Me-Ne d.o.o. osnovane su  sredinom 2012 godine. Bave se izradom pozivnica, zahvalnica, revera i ostalog popratnog asortimana za vjenčanja. U svojoj ponudi imaju i ručno rađene čestitke za sve prigode i gipsane suvenire. Tvrtku je osnovala Melita Takač u Sesvetama. U specijalu 'Moja ideja', u kojemu svakog utorka donosimo priču o mladim poduzetnicima koji su se u vrijeme krize odvažili pokrenuti biznis, donosimo njezinu priču.

"Najveću prepreku pri pokretanju biznisa predstavljala mi je skeptičnost i negativnost ljudi koje susrećem i koji mi govore kako sada nije vrijeme za pokretati vlastiti biznis… Ali nikada nije… Neki ljudi će uvijek naći priliku za ostvarenje sna, a neki izgovor da sjede i šute. U ostvarenju mojeg sna, izuzetno mi pomaže moja obitelj, od koje imam potpunu podršku i sestra koja je „glavni krivac“ za sve. Na temeljima njene ideje su i rođene Rukotvorine Me-Ne. Ona je ta koja je započela san o osnivanju zajedničke firme koja će se baviti pozivnicama za vjenčanja na malo drugačiji način. Iskoristile smo sredstva za samozapošljavanje koje se nude preko zavoda za zapošljavanje. Sada zajedno gradimo budućnost o kojoj su ovisne dvije obitelji", kaže nam Takač.

Kao pozitivnu stranu pokretanja biznisa u vrijeme krize navodi veću kreativnost poduzetnika da se izbore za svoje mjesto pod suncem novim idejama i proizvodima. " A negativne strane su svakako slaba platežna moć ljudi i činjenica da se nalazimo u vremenu kada su pokloni najdražima sve manje osobni. Taj dio mi pokušavamo promijeniti.  Potrebno je puno više truda i želje da se uspije u ovo vrijeme, ali sada se najbolje vidi upornost i volja obrtnika i malih poduzetnika općenito da se promijeni sadašnja situacija", kaže.

Mali budžet za velike promjene

Po njenom mišljenu, pokretanje proizvodnje u bilo kojem pogledu je jako dobra praksa, kreirati i proizvesti nešto novo, istovremeno tražeći svoj stil, istražujući tržište koje će prepoznati proizvod i reći je li proizvod dobar ili loš i to sve raditi sam, svakako je teži put, ali smatra da se na kraju isplati… Ljudi će jednom prepoznati kvalitetu i ustrajnost, poručuje. "U današnje vrijeme većina proizvoda iz asortimana papirne konfekcije, kojim se mi bavimo, je iz uvoza i samo djelomično prilagođena našem tržištu. Tu praksu bismo mi željeli promijeniti i navesti ljude da kupuju domaći proizvod koji je napravljen s ljubavlju za domaće tržište. Kao što sam već rekla, naš put je poprilično težak. U sve smo ušli s vrlo skromnim financijskim budžetom, doslovno iz stana, u kojem se još uvijek radi sve, bez poslovnog prostora, kako bi odijelili privatni i poslovni život. Uspjesi su još uvijek vrlo skromni. Svaki pozitivan pomak nas jako veseli. Svakom klijentu se posvećujemo kao da je jedini. I svaki klijent nam je jednako bitan. A ono što bi mogla izdvojiti je sudjelovanje na sajmovima poput Sajma vjenčanja prije nekoliko dana, koji nam je dao nadu da smo na dobrom putu", objašnjava.

Ciljana publika njezina biznisa su, kaže, u prvom redu mladenci koji žele nešto drugačije, koji imaju neku svoju viziju i znaju kakve pozivnice žele. "A mi smo tu da im tu viziju pretvorimo u stvarnost. Jer kod nas nema ničega što čeka 'samo dovršetak'. Radi se isključivo po narudžbi i svatko je u mogućnosti prilagoditi ono što imamo u ponudi svom stilu. Isto tako, naši klijenti su svi oni koji cijene nešto novo, drugačije, rukom rađene proizvode. Gdje svaka ta čestitka prije nego izađe van prođe nekoliko svojih faza izrade, koju se nekoliko puta uzima u ruke i slaže kao puzzle slagalica. U svaki komad se ulaže puno rada i ljubavi. I svaka je unikat sama za sebe. Ali uz normalne cijene, da su dostupne svakome, bez ogromnih profita", dodaje.

Koja je po njenom mišljenju idealna zemlja za pokretanje biznisa, pitamo je. "Definitivno Hrvatska. Bez obzira koliko problema bilo oko nas, osobno vjerujem da je ovo zemlja koja ima perspektivu, ako se svi skupa dignemo, i počnemo vjerovati sebi i u sebe, ne čekajući da nam netko nešto da bez vlastitog truda, napora i ulaganja. Ne samo financijskog ulaganja, nego davanja više od 100% sebe u ono što radiš", kaže.

Početničke greške

Pitamo ju je li bilo kakvih početničkih grešaka pri pokretanju biznisa. " Itekako, od samog početka krivi put marketinga i promocije, nekoliko mjeseci sam čekala da 'posao dođe k men', umjesto da sam ja sama tražila šanse za posao i promociju. Nadala sam se da je dobra web stranica dovoljna da se prepozna naš rad. Ali to definitivno nije tako. Treba tražiti druge načine da te se prepozna, tražiti suradnju sa svima koji te mogu pogurati. A kako ništa ne ide preko noći, tako se nadam da nam se sada pomalo vrata otvaraju za neke nove uspjehe", odgovara.

Njen idealan zaposlenik mora biti kreativan, s puno novih ideja, željan učenja na novim tehnikama 'koje kod nas još nisu prepoznate i uobičajene'. Zasad ne traže zaposlenike.  "Ne zato što ne trebam, već zato što im ne mogu ponuditi kvalitetne uvjete rada. Mi možemo (i moramo) raditi u uvjetima gdje nam je četvero djece uvijek oko nas, balansirati između posla, odrađivanja narudžbi i svega što ide s tim i istovremeno biti i majke i kućanice. U ovom trenutku to još nismo u mogučnosti razdvojiti. To nam je sljedeći veliki cilj", objašnjava.

DA DANAS POKREĆEM BIZNIS SIGURNO NE BIH… bježala od ljudi i bojala se predstaviti svoj proizvod i svoju ideju.

NAJBOLJI POSLOVNI SAVJET KOJI SMO IKADA DOBILI JE… vjeruj u sebe, vjeruj u ljude s kojima radiš i vjeruj u ono što radiš.

Autor: Mateja Bratanić
12. ožujak 2013. u 11:42
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

sredstva za samozapošljavanje služe u većini slučaja da zavedu ljude nego da im pomognu…

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close