Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Agro Summit 2025.

Završetak investicijskog ciklusa otvara prostor za nova ulaganja

Čelnica Podravke Martina Dalić o važnosti domaće sirovine.

Autor: Ana Roksandić
16. listopad 2025. u 18:37
Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke, govorila je o strateškom pozicioniranju brenda na domaćem i globalnom tržištu, ključnim iskoracima te izazovima prehrambene industrije/Josip Regović/PIXSELL

U povodu Svjetskog dana hrane u zagrebačkom hotelu Zonar održao se Agro Summit 2025., ove godine pod sloganom “Sačuvajmo hrvatske brendove – hrana za budućnost”. Događaj je okupio vodeće stručnjake i predstavnike prehrambene industrije.

Tijekom samita održan je intervju s Martinom Dalić, predsjednicom Uprave Podravke, jedne od najznačajnijih domaćih prehrambenih kompanija koja je u prvoj polovici 2025. ostvarila 496 milijuna eura prihoda, čime je zabilježen porast od 30,4 posto u usporedbi s prvih šest mjeseci 2024. godine.

Tema razgovora bila je strateško pozicioniranje brenda na domaćem i globalnom tržištu, ključni iskoraci, te izazovi i perspektive u sve dinamičnijoj globalnoj prehrambenoj industriji.

Cilj nam je imati stabilnu bazu kooperanata koji s nama rade s ciljem da smanjimo uvoz. Podravka više ne uvozi rajčice, grašak i ciklu, a cilj je da iduće godine prestanemo uvoziti i papriku.

Tehnološka modernizacija

Nedavno je završio najnoviji Podravkin investicijski ciklus od 250 milijuna eura, koji je ponajprije bio usmjeren u tehnološku modernizaciju. Dalić je naglasila kako je, između ostalog, napravljena nova tvornica, novi pogon rajčice, 20-ak proizvodnih linija… Kompanija se pritom vodila idejom povećanja produktivnosti i mogućnosti proizvodnje proizvoda u ambalažama i na način kakav suvremeni proizvođači očekuju.

“Dio investicijskog ciklusa usko je povezan s tehnološkom modernizacijom, prvenstveno digitalizacijom, a bilo je i unaprjeđenja uvjeta rada za cijelu firmu. Najvažnije je što je završetak tog ciklusa otvorio prostor za novi ciklus investiranja u segmentu poljoprivrede u iduće tri godine koji bi trebao primiti investicija u vrijednosti od 130 milijuna eura. Točnije, nekih 200 milijuna eura do 2030., ponovo usmjereno na povećanje konkurentnosti”, kazala je Dalić.

Mreža kooperanata koprivničke kompanije je dvojaka; dio čine kooperanti koji proizvode povrće za Podravkinu proizvodnju, a dio za agro segment grupacije. “Mislim da smo tu proteklih godina ostvarili lijepu suradnju. Ljudi su zadovoljni, a to proizlazi iz sigurnosti otkupa koji imaju. Dajemo im i savjetodavnu podršku u dijelu nabave sjemena i sadnica. Cilj nam je imati stabilnu bazu kooperanata koji s nama rade s ciljem da smanjimo uvoz. Podravka više ne uvozi rajčice, grašak i ciklu, a cilj je da iduće godine prestanemo uvoziti i papriku”, izjavila je Dalić.

Imati vlastitu proizvodnju Dalić smatra zadatkom proizvođača, da nabave sirovinu za proizvodnju, a pritom dobiju vrijednost za novac. “Mi smo ustanovili i izračunali da se nama kao velikom sustavu razvoj domaće kooperacijske proizvodnje isplati. Primjerice, ako uvozimo papriku iz Makedonije, u tom transportu se javlja 25 posto kala. Možda je cijenom dva ili tri puta jeftinija, ali tu su troškovi transporta i nesigurnost prelaska nekoliko granica, koji su isto dio kalkulacije”, istaknula je Dalić.

Dvoznamenkasti rast izvoza lani je ostvaren zato što smo širili mrežu kupaca, osnaživali prodajnu organizaciju i usmjerili fokus na Njemačku i Austriju.

Loši demografski trendovi

Na mnogim izvoznim tržištima Podravka je ostvarila dvoznamenkasti rast prošle godine. Dalić je naglasila dugu izvoznu tradiciju kompanije, a u posljednje vrijeme i povećan fokus na izvoz izvan područja bivše države jer zbog loših demografskih trendova prehrambena industrija mora tražiti kako povećati broj potrošača.

“Dvoznamenkasti rast izvoza lani je ostvaren zato što smo širili mrežu kupaca, osnaživali prodajnu organizaciju i usmjerili fokus na Njemačku i Austriju jer tamo živi puno ljudi s ovog područja. U izvozu ima puno prostora, no da biste bili uspješni morate biti konkurentni”, rekla je Dalić. Kad se ide na druga tržišta, mora se prihvatiti tamošnja cijena, pojasnila je čelnica Podravke i dodala da to znači da u Hrvatskoj moraju raditi na rastu produktivnosti i konkurentnosti u upravljanju troškovima i organizaciji dobavnih pravaca što je moguće efikasnije.

Domaću poljoprivredu tradicionalno muči izazov usitnjenih poljoprivrednih zemljišta gdje dominiraju prosječne površine manje od tri hektra, što je velika razlika u odnosu na ostatak Europe. No, Dalić kaže kako se tema okrupnjavanja zemljišta često kosi s našim mentalitetom i stvara strah kod ljudi. Kaže kako to ima loš prizvuk u glavama domaćih vlasnika, a ona vjeruje da su potrebni bolji mehanizmi kako bi se ljude motiviralo na taj korak i predlaže potencijalnu mogućnost iznajmljivanja.

Autor: Ana Roksandić
16. listopad 2025. u 18:37
Podijeli članak —

New Report

Close