U Zagreb uskoro dolazi Boltova nova flota od 6000 e-romobila

Autor: Darko Bičak , 24. svibanj 2022. u 10:49
Ivan Begović, direktor Bolta za Hrvatsku i Sloveniju, kaže da trenutna flota iznosi 950 romobila/S. Šimunović/PIXSELL

Kompanija koja je zadnjih godina uzela značajan udio hrvatskog taksi tržišta, kao i dostave hrane i paketa, sada snažno kreće u novu nišu.

Nove tehnologije zadnjih godina uvode revolucionarne promjene u logistici, posebno onoj na mikrorazini koja uzima sve veći dio kolača nekim tradicionalnim kurirskim i logističkim tvrtkama.

Bolt, Wolt, Uber i Glovo su na našim prostorima samo neki od globalnih igrača koji ostvaruju milijarde dolara prihoda te veću vojsku od više milijuna suradnika.

Bolt je upravo jedna od takvih tvrtki koja je zadnjih godina uzela značajan udio hrvatskog taksi tržišta, kao i dostave hrane i paketa, a sada snažno kreću i u održivu mikromobilnost kroz iznajmljivanje električnih romobila.

Ekspanzija biznisa
Ova, bazično estonska tvrtka, koja u Hrvatskoj ima 70-ak zaposlenika i više tisuća posrednih djelatnika i suradnika, globalno se bavi još i “car sharingom”, odnosno dijeljenjem osobnih automobila, no u Hrvatskoj taj model još generalno nije zaživio.

No, zato biznis sa e-romobilima već jest, a tek se očekuje njegova ekspanzija. Kako nam pojašnjava Ivan Begović, regionalni menadžer Bolta za mikromobilnost zadužen za Hrvatsku i Sloveniju, za sada je ova usluga aktivna u pet hrvatskih gradova: Osijek, Vinkovci, Varaždin, Rijeka i Čakovec.

“Trenutno u Hrvatskoj raspolažemo s flotom od 950 romobila koji su dostupni i dobro prihvaćeni među građanima pet gradova. Sljedeći korak nam je širenje na Zagreb gdje procjenjujemo da bi mogla postajati potražnja i za 6000 ovakvih romobila”, kaže Begović.

Pojašnjava da se, kao i generalno kod Bolta, radi o digitalnoj usluzi putem aplikacije gdje građani na jednostavan i praktičan način unajmljuju vozilo, koriste ga te na kraju parkiraju, zaključavaju te plaćaju uslugu.

“Romobili su naše vlastite proizvodnje, a što znači da su prilagođeni zahtjevima usluge koju pružamo. Oni su robusni, pouzdani, sigurni za korištenje te opremljeni brojnim tehnološkim detaljima, poput GPS-a i usluga koje ga prate.

Njihovo korištenje je čak i jednostavnije od unajmljivanja javnih bicikala. Razlog je što nema potrebe da oni budu locirani i fizički zaključavani na nekim platformama nego se u ovom slučaju radi o “prihvatljivim parkirnim zonama”.

Korisnik uzme romobil, otključa ga aplikacijom, vozi te ostavi u isto tako prihvatljivoj parkirnoj zoni koja se određuje GPS-om. Kada sustav provjeri da li je romobil parkiran u takvoj zoni, korisnik mora za zaključavanje napraviti i fotografiju parkiranog romobila i poslati je u sustav da bi završio proces”, ističe Begović.

Manje od sata parkiranja
Dodaje da se radi o vrlo jednostavnom procesu koji je već naveliko zaživio u četiri hrvatska grada. Trenutna cijena korištenja kreće se na razini od 1,1 kn po minuti.

Dosadašnja iskustva Bolta govore da se ovakva prijevozna sredstva koriste uglavnom za razdaljine od nekoliko stotina metara do nekoliko kilometara – uglavnom 1-2 kilometara, a što vremenski znači 5-10 minuta i prosječna vožnja košta manje od sata parkiranja u centru Zagreba, ispod 10 kuna.

U Boltu e-romobile vide kao dio sustava urbane mobilnosti koju čine još masovni javni prijevoz te taksi. “Konkretno to mogu pokazati na nekom budućem primjeru korištenja e-romobila u Zagrebu. Čovjek dođe do Glavnog kolodvora vlakom, gradskim autobusom iz vlastitim automobilom kojeg ostavi na nekom jeftinom parkiralištu u širem centru.

Nakon toga tu iznajmi romobil i s njim ode do Trga bana Jelačića, a što ga košta manje od parkiranja ili nekad i tramvajske karte. Vjerojatno će sam Trg, zbog gužvi i pješačkog karaktera prostora, biti zabranjen za parkiranje već će zone parkiranja e-romobila biti negdje pokraj.

Tako ostavljeni romobil će drugi korisnik moći pronaći na aplikaciji i tu ga preuzeti za svoju vožnju”, pojašnjava Begović koji pozdravlja i izmjene Zakona o sigurnosti cestovnog prometa koji je romobile stavio u kategoriju bicikla iz kategorije pješaka u kojem su do sad bili.

Razvoju ove mikromobilnosti pridonosi i izgradnja biciklističkih staza po gradovima koji olakšavaju kretanje te povećavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

Komentirajte prvi

New Report

Close