Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Za uspješnost u prodaji potrebna empatija

Autor: Darko Bičak
09. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Budući da su zanimanja iz područja prodaje među najtraženijim zanimanjima na tržištu rada, portal MojPosao u suradnji s tvrtkom Electus ljudski potencijali d.o.o. proučavao je osobine kandidata koji su natjecali za neko od radnih mjesta u prodaji. Na temelju rezultata psihološkog testiranja, prikupljenih tijekom zadnje tri godine napravljen je opis karakteristika koje čine dobrog prodavača/icu. Analize rezultata koje prodavači postižu na psihološkim testovima, kao i podaci iz literature, pokazuju da su empatija i ego-drive ključne osobine potrebne za uspjeh u prodaji. Empatija je sposobnost razumijevanja i uživljavanja u emocionalna stanja druge osobe i ona omogućuje prodavačima da čuju i razumiju potrebe i želje svojih klijenata/kupaca. Ego drive pak predstavlja unutarnju potrebu prodavača da započinje interakciju s kupcem/klijentom, ostvari uspješnost u prodaji i tako poveća vlastito samopoštovanje. Prema istom istraživanju uspješni prodavači/ce općenito su uporni, uvjerljivi i energični te lako pristupaju novim klijentima i grade s njima trajne odnose slušaju klijente i lako prepoznaju i razumiju njihove potrebe te su dobro informirani o proizvodima koje nude. Analizom se došlo do zaključka da je uspješnost prodajnog osoblja moguće unaprijed predviđati na temelju njihovih sposobnosti i osobina ličnosti. Čak i osobe koje nemaju prethodnog iskustva u prodaji, ali imaju normalno razvijenu inteligenciju, racionalnije pristupaju poslu, spremnije izražavaju svoje stavove te su otvorene, društvene i komunikativne, imaju potencijal da budu uspješni prodavači/ce. Prodavači s godinama postaju poduzetniji, ali i osjetljiviji na potrebe klijenata tj. razvijaju empatiju i ego-drive. Statistika u području prodaje govori da je uspješne prodavače teško pronaći i prepoznati. Od svih ljudi koji se profesionalno bave prodajom, samo njih 26 posto je uspješno dok su ostali prosječno uspješni ili neuspješni.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Budući da su zanimanja iz područja prodaje među najtraženijim zanimanjima na tržištu rada, portal MojPosao u suradnji s tvrtkom Electus ljudski potencijali d.o.o. proučavao je osobine kandidata koji su natjecali za neko od radnih mjesta u prodaji. Na temelju rezultata psihološkog testiranja, prikupljenih tijekom zadnje tri godine napravljen je opis karakteristika koje čine dobrog prodavača/icu. Analize rezultata koje prodavači postižu na psihološkim testovima, kao i podaci iz literature, pokazuju da su empatija i ego-drive ključne osobine potrebne za uspjeh u prodaji. Empatija je sposobnost razumijevanja i uživljavanja u emocionalna stanja druge osobe i ona omogućuje prodavačima da čuju i razumiju potrebe i želje svojih klijenata/kupaca. Ego drive pak predstavlja unutarnju potrebu prodavača da započinje interakciju s kupcem/klijentom, ostvari uspješnost u prodaji i tako poveća vlastito samopoštovanje. Prema istom istraživanju uspješni prodavači/ce općenito su uporni, uvjerljivi i energični te lako pristupaju novim klijentima i grade s njima trajne odnose slušaju klijente i lako prepoznaju i razumiju njihove potrebe te su dobro informirani o proizvodima koje nude. Analizom se došlo do zaključka da je uspješnost prodajnog osoblja moguće unaprijed predviđati na temelju njihovih sposobnosti i osobina ličnosti. Čak i osobe koje nemaju prethodnog iskustva u prodaji, ali imaju normalno razvijenu inteligenciju, racionalnije pristupaju poslu, spremnije izražavaju svoje stavove te su otvorene, društvene i komunikativne, imaju potencijal da budu uspješni prodavači/ce. Prodavači s godinama postaju poduzetniji, ali i osjetljiviji na potrebe klijenata tj. razvijaju empatiju i ego-drive. Statistika u području prodaje govori da je uspješne prodavače teško pronaći i prepoznati. Od svih ljudi koji se profesionalno bave prodajom, samo njih 26 posto je uspješno dok su ostali prosječno uspješni ili neuspješni.

Autor: Darko Bičak
09. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close