Za izgradnju osobnog brenda na LinkedInu najvažnija je autentičnost, treba definirati svoje vrijednosti i strategiju kojom želite nešto postići

Autor: Ivan Tominac , 28. lipanj 2022. u 10:18
Maja Krištafor/JOSIP REGOVIC/PIXSELL

Poduzetnica i LinkedIn trenerica Maja Krištafor drži radionice na kojima polaznike uči kako da kreiraju osobni profil na poslovnoj mreži.

Čini se da danas svi bruje o LinkedInu, poslovnoj mreži koja je svoj procvat u Hrvatskoj doživjela tijekom pandemije.

Onda kada su se svi trudili ostati povezani, što zbog razmjene iskustava, a što zbog činjenice da su se neke tvrtke našle na klimavim nogama, zbog čega su otkazi postali neminovna stvar, upravo je LinkedIn mnogim ljudima omogućio da se otvore novim poslodavcima i zaplivaju prema novim poslovnim pozicijama.

Uzlet tijekom pandemije
Maja Krištafor, studentica 5. godine odnosa s javnošću na Visokoj školi za komunikacijski menadžment Edward Bernays, je u jeku pandemije počela dodatno raditi na LinkedIn edukacijama, međutim njena ciljna skupina su bili mladi – oni koji još moraju izgraditi svoj brend, a koji su također bili mehanizam kroz kojeg su se rezali kompanijski troškovi.

”Tijekom pandemije je LinkedIn od platforme za povezivanje i izgradnju ‘online životopisa’ u Hrvatskoj dobio uzlet kao mreža za izgradnju svog osobnog brenda. Sve veći broj ljudi htio je podijeliti svoja iskustva, čuti korisne savjete, obrazovati se u nekom novom području te se jednostavno zbog ‘viška vremena’ konzumiralo sve više online sadržaja”, započela je mlada poduzetnica i LinkedIn trenerica Maja Krištafor.

Osobni brend je, dodaje Krištafor, važan za svaku osobu jer je on nešto neodvojivo od čovjeka, odnosno čovjek jest brend. Na kojem god radnom mjestu radili, ali i kada ga promijenite, osobni brend je nešto što uvijek ide s vama. Zato je važno ohrabriti se na kreiranje sadržaja, a iako ide na bolje, od naše sugovornice saznajemo da je broj aktivnih kreatora sadržaja na ovoj poslovnoj mreži još uvijek manji od deset posto.

1000

konekcija granica je do koje je ‘dozvoljeno’ eksperimentirati na LinkedInu

Da bismo bili zamijećeni, važno je, saznajemo, povesti računa i o tehničkim stvarima kao što su optimizacija profila, što se radi kroz pravilno korištenje ključnih riječi, kreiranje specifičnog URL linka, a kasnije i korištenje svojevrsnih hashtagova oko kojih okupljamo naše pratitelje. Autentičnost je ključ brenda i na nju ne smijemo zaboraviti.

”Danas vidimo situaciju gdje mnogi ljudi na LinkedInu kreiraju sadržaj kopirajući druge te bez točno određenog cilja, čime se zamućuje slika vašeg osobnog brenda. Čak i ako ne znate koji je vaš dugoročni cilj, u redu je da si definirate manje ciljeve, za određeni period ili mjesece i prema tome razvijate svoju strategiju.

Ciljevi se mogu mijenjati kroz vrijeme, pogotovo kada ste na početku svoje karijere ili još uvijek studirate. No, i izgradite za sebe stupove oko kojih gradite svoj osobni brend i prema tome imate određenu strategiju kojom nešto želite postići. Daleko od toga da na mreži ne možete ‘samo postojati’ kao pasivni korisnik, no s obzirom na sve mogućnosti, šteta je barem ne probati.

Uz to, kada ste na početku, nemojte očekivati da ćete odmah dobiti određene rezultate ili konverziju. Za sve treba vremena te je, ako se odlučite za aktivnu izgradnju svoje platforme, to posao sam za sebe”, rekla je Krištafor.

Krištafor pomaže ljudima da shvate “politiku” LinkedIna iz same srži. Danas drži nekoliko različitih verzija radionica, ovisno o tome gdje se polaznici nalaze na svojem LinkedIn putu.

Još uvijek najtraženija radionica je ona o izgradnji i optimizaciji profila, gdje mnogi i kada otvore svoje profile ne znaju na koji način bi ih posložili i krenuli graditi, na što obratiti pažnju i kako krenuti. Tu prolaze puno tehničkih stvari, načine na koji algoritam funkcionira, kako objavljivati, kako pravilno koristiti tražilicu…

Najteže je početi
Ostale radionice namijenjene su ljudima koji su spremni graditi svoj osobni brend te tu s polaznicima prolazi osnove izgradnje osobnog brenda, vrste sadržaja, načine na koje se piše na LinkedInu i mnoge slične momente koji će brend stvarno i učiniti brendom.

”Cilj mi je kroz radionice pokazati kako je od svega najteže odlučiti početi, dok se sve ostalo može lako naučiti – a korist za pojedinca može biti velika. Od 2019. godine od mene je priliku imalo učiti preko 1000 ljudi, dok ih je više od 10 posto aktivno krenulo u otvaranje profila i izgradnju osobnog brenda – a to mi je apsolutno najdraže za vidjeti”, istaknula je naša sugovornica.

Njeni polaznici su najvećim dijelom pripadnici generacije Z – studentice i studenti te ljudi koji su na početku svojih karijernih puteva. Za izgradnju osobnog brenda na LinkedInu je to prilično delikatna situacija jer se svaka osoba na početku susreće s mnogo pitanja. Prije svega, s pitanjem čime se uopće želi baviti i koje su to vrijednosti koje želi podržavati.

O generaciji Z se već, objašnjava Krištafor, naveliko priča kao o generaciji koja je spremna izboriti se za svoj dio kolača i pokazati tržištu kako bi, prema njihovom poimanju idealnog, trebalo funkcionirati. Samim time, izgradnjom svog osobnog brenda na LinkedInu te koristeći tu platformu za progovaranje o novim načinima rada, razmišljanjima i funkcioniranju, genZ ima odlične mogućnosti da educira i progovara o određenim temama koje su im važne.

Posljedično mogu napraviti disrupciju na tržištu, za koje, kao pripadnica Z generacije, mogu reći da neće još dugo moći ovako funkcionirati.

”To vidimo i prema ‘great resignation – u’’ gdje više nije bitna plaća, čak niti u inflacijskim vremenima, već genZ puno prije bira kompanije koje dijele iste vrijednosti kao i oni te ne toleriraju izrabljivanje i nepoštivanje njihovih granica – nešto što toliko često vidimo na tržištu rada kao opravdanje da ‘tržište tako funkcionira’. Bit će zanimljivo pratiti taj ‘shift’ koji dolazi postepeno, a postat će novi narativ funkcioniranja”, istaknula je Krištafor.

Svi mladi ljudi i studenti, neovisno o radnom iskustvu, imaju svoje mjesto na LinkedInu. Prije svega, kako bi se educirali o onome što ih zanima, shvatili kako funkcionira tržište koje im je zanimljivo i povezali se s ljudima koji im na koncu mogu ponuditi i posao ili kratkotrajni angažman kroz kojeg mogu stasati.

Nije problem i pogriješiti
”Dok kao mlada osoba još uvijek nemate ili ne znate čime se točno želite baviti, izaberite do tri teme oko kojih ste strastveni i krenite pisati o tome. Referirajte se na neke određene članke/ istraživanja/situacije i izvježbajte način na koji se želite graditi.

U redu je ići strategijom uspjeha/pogrešaka dok god ne shvatite koji je vaš najbolji i najprirodniji način za iznijeti ono što želite i ostvariti svoj cilj. Sve dok imate ispod 1000 konekcija, dozvoljeno je eksperimentirati, probavati, vidjeti što i kako je najbolje dok ne otkrijete koji je to vaš glas”, zaključila je poduzetnica i LinkedIn trenerica Maja Krištafor. 

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partneri

New Report

Close