Za jedan od gorućih problema ministra financija Zdravka Marića, cestarske tvrtke i nagomilanih 5,2 milijarde eura duga, čija glavnina dospijeva u naredne tri godine, do kraja godine trebalo bi se izbrusiti rješenje. Vlada je u četvrtak na sjednici dala zeleno svjetlo za reformu cestara koji predviđa poslovno i financijsko preslagivanje u etapama koje se dogovaraju sa Svjetskom bankom te izdanje obveznice na međunarodnom tržištu.
Od 5,2 milijarde eura tog duga, koji čini 13,5 posto ukupnog javnog duga države, ove godine na naplatu sjeda 7,8 milijardi kuna, u 2018. još 8,2 milijarde te 2019. godine devet milijardi kuna. Uz iznimno kratku ročnost od tek tri i pol godine, nepovoljna je i prosječna kamata koja premašuje pet posto budući da je gotovo 90 posto duga prema komercijalnim bankama. S obzirom na to da se od opcije monetizacije odustalo, što je ministar prometa Oleg Butković naglasio predstavljajući plan restrukturiranja, alternativa je bila financijsko restrukturiranje i skuplje cestarine koje je uvjetovala Svjetska banka. Tako će država u prvom koraku od travnja podići cestarine na dionicama Hrvatskih autocesta za pet posto i izjednačiti ih s cijenama pod upravljanjem Autoceste Rijeka Zagreb.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu