Vlada je odustala od gradnje nizinske pruge Zagreb – Rijeka, te će umjesto nje graditi novi kolosijek od Zagreba do Skradnika (mjesta na polovici puta Zagreb – Rijeka), a od Skradnika do Rijeke popraviti staru prugu i izgraditi devet kilometara nove dionice s tunelima, rečeno je na današnjoj sjednici Vlade. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je novinarima nakon sjednice da su od Skradnika do Rijeke bile moguće tri opcije koje ovise o koridorima EU.
Pruga Zagreb – Rijeka, kao i pruga na koridoru X. Bregana – Tovarnik, dobre su za prijevoz robe, a ne za putnički promet. Zagreb i Rijeka po europskim standardima imaju premalo stanovnika za razvoj snažne putničke željezničke mreže, pa će obnova te pruge biti financirana prvenstveno radi prijevoza robe, kako bi se operativni kapacitet podigao sa 70 na 120 kilometara na sat, rekao je Hajdaš Dončić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Napokon jedna logična odluka u šumi nelogičnih i kontraverznih odluka ove Vlade.Argument koji godinama ponavljaju “stratezi ” razvoja jadranskih luka da se “Jadransko more zabija u samo srce Eurpoe” je zanemariv u odnosu na mnogo važnije uvjete koje treba zadovoljiti neka luka da bi bila velika i interesantna u komercijalnom smislu za njene korisnike.
Treba pozdraviti sve investicije koje se događaju u luci Rijeka a služe njenoj modernizaciji i dosezanju tehnološke razine koju već ima većina i manje razvijen eurpskih luka.
Vjerojatno g.Milanović misli da će uvjeti koji se stvore,uključujući željezničke, omogućiti privlačenje i ugovaranje veće količine tereta ,ali da to bude 15 puta više od postojećeg malo je vjerovatno u skoroj budućnosti.
Slažem se s g.DOVIDJORNO-m o dovlačenju tereta odnosno odgovornosti uprava da to agresivnije rade,a nikako da čekamo mrvice koje će ne samo Rijeci prepustiti sjeverno europske luke kako to predviđa Ministar.
U kontekstu svega bit će interesantno pratiti izgradnju Zagrebačke obale I i II, koja bi trebala biti završena do 2017.
Oni nisu normalini Pa neka pogledaju malo kartu Europe; Jadransko more se zabija u samo srce Eurpoe, naprosto je nepojmljivo da je največa europska luka Rotterdam, grad koji uopće ne leži na moru nego na rijeci, a ne grad Rijeka!!!
Think BIG, mali misevi…
Evo konačno jedan pametan , popravite sadašnju prugu da može servisirati RI Luku, kupite nove brdske lokomotive i počnite dovlačiti promet.
Uključite se u raspravu