Vlada odustaje od strateškog partnera za HŽ Cargo?

Autor: Ksenija Puškarić , 05. prosinac 2012. u 19:30
Ukida se 45 linija, karte skuplje za 15 posto/PIX

Iako je dužan 4 milijarde kuna, u pripremi su novi krediti od 1,5 milijardi kuna. HŽ Cargo, unatoč gubicima, ima manji pad prijevoza od konkurenata a.

Sva tri poduzeća Hrvatskih željeznica (HŽ) kreditno su zadužena za oko četiri milijarde kuna, rekao je u utorak Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa. A novi krediti su u pripremi jer željeznice nisu u stanju financirati ni obnovu pruga, ni restrukturiranje, ni gorivo, ni struju, ni nove vlakove…

Najnoviji za restrukturiranje iznosi 1,3 milijarde kuna, a u pripremi je i jedan od 1,5 milijardi kuna za nabavu novih vlakova. Kada će i kako HŽ te kredite vratiti, nije jasno, jer će dva od tri poduzeća u sklopu željeznica ovu godinu završiti u minusu. HŽ Cargo procjenjuje da će minus iznositi 91,9 milijuna kuna, HŽ Putnički promet 158,1 milijun kuna, dok će samo HŽ Infrastruktura godinu dočekati u plusu od 100.000 kuna. Željeznički putnički promet pao je za 44 posto, a mogao bi i više jer karte poskupljuju za 15 posto. Ukida se i 45 linija, kazao je Dražen Ratković, direktor HŽ Putničkog prometa, od toga 32 međunarodna vlaka i 13 iz unutarnjeg prijevoza. Posrijedi su uglavnom nerentabilni vlakovi. Najveći problem HŽ Infrastrukture sada je sudski spor u vrijednosti 170 milijuna kuna, koji su dobili sindikati, jer je prethodna Uprava sklopila kolektivni ugovor u kojem se utvrđuje povećanje plaće od šest posto godišnje.

Darko Peričić, direktor HŽ Infrastrukture, pozvao je radnike da pričekaju odluku Vrhovnog suda prije naplate jer bi tvrtka u protivnom mogla u stečaj. Protiv bivše Uprave pokrenut je sudski postupak zbog sklapanja štetnog ugovora i nanošenja štete državnom proračunu, rekao je Peričić.Unatoč gubicima, kaže Ivan Lešković, direktor HŽ Carga, ta je tvrtka zabilježila  manji pad prijevoza od susjednih cargo prijevoznika. U prosincu smo dogovorili, kazao je Lešković, tri puta više robe nego u istom mjesecu lani i moguće je da ćemo godinu završiti s boljim rezultatima."Uskoro ćemo znati hoće li HŽ Cargo dobiti strateškog partnera ili ćemo pokrenuti B opciju, prema kojoj će tvrtka ostati u kompletnom državnom vlasništvu, za što će biti potrebno samo zaoštriti proces restrukturiranja", rekao je jučer ministar Hajdaš Dončić.

Komentirajte prvi

New Report

Close