Logistička kompanija La log posluje već 20 godina, no to je ime za mnoge nepoznanica. A za to postoji i razlog – to se poduzeće do lanjskog svibnja zvalo “Ralu logistika”, no tada su ime morali “vratiti” Luki Rajiću koji je pokrenuo novu tvrtku pod istim imenom. Unatoč tome i općem padu prometa La log, u vlasništvu Dukata, u 2009. godini je ostvario dobit i milijun kuna veći prihod nego prethodne godine. Istodobno je prema nekim procjenama između 70 i 80 domaćih prijevoznika poslovalo s gubitkom, a očekuje se da će ova godina zbog ponovnog rasta cijena nafte biti još i gora. U proteklih 18 mjeseci La log je investirao 23 milijuna kuna, većim dijelom u obnovu voznog parka pa se sad mogu pohvaliti sa 35 novih kamiona. Davor Užbinec, direktor La loga, posebno je ponosan na GPS sustav praćenja svojih kamiona, a uskoro će omogućiti klijentima da u svakom trenutku na internetu provjere gdje se nalazi njihova roba.
Luka Rajić ponovno pokreće posao. Bojite li se takve konkurencije?
Ne bojimo se konkurencije, naprotiv veliki i kvalitetni prijevoznici danas su nam potrebni kako bi hrvatski prijevoznici dobili na snazi. U Hrvatskoj se danas ovim poslom bavi oko 3000 pravnih subjekata, čiji je vozni park oko 10.000 vozila. Odbijete li veće prijevoznike koji u vlasništvu imaju 30 i više kamiona, prosjek ostatka tržišta je oko dva kamiona po pravnom subjektu. Domaće je tržište disperzirano i potrebno je njegovo okrupnjavanje kako bi imalo snage odgovoriti izazovima globalizacije. Ulaskom u EU mali će se prijevoznici suočiti s problemima ako se ne udruže u klastere, što se već počelo događati unatrag posljednje dvije godine. Druga je opcija ulazak malih prijevoznika u veće sustave i u tome vidimo priliku, kako za male prijevoznike, tako i ulazak novih konkurentskih tvrtki na tržište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu