Odabir i pozicioniranje novih brendova u nekoj prodavaonici je od vitalne važnosti za uspješno poslovanje te tvrtke, bilo da se radi o malom kvartovskom dućanu ili pak velikom trgovačkom centru.
Iako su proizvođač brenda i trgovački centar načelno ravnopravni partneri, ipak je prevaga malo na strani trgovaca. Naime, kako pojašnjava Drago Munjiza, konzultat iz tvrtke Jakov Viktora, a svojedobno i predsjednik Uprave Konzuma, trgovački lanac mora uvijek zaraditi."Ako se radi o velikom i etabliranom globalnom brendu, naravno da će on biti u drugačijoj poziciji u pregovorima s trgovce nego što je to neki generički brend s mnogobrojnim supstitutima. Uz to, trgovačkom lancu je u interesu da ima jaki brend jer za njega kupci znaju i u pravilu ga žele te mu to garantira značajni promet", kaže Munjiza. S druge strane, mali brendovi moraju plaćati ulaznu naknadu kako bi se trgovac osigurao da neće biti na gubitku u slučaju da se takav brend pokaže neprofitabilan. Takve naknade u Hrvatskoj se kreću u iznosima od 50 do 100 tisuća kuna jednokratno po brendu, uz dodatnih 2000 do 3000 kuna po artiklu. Ugovori se obično potpisuju na godišnjoj razini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu