Umjesto turističkog – dugoročni najam, investitori vrebaju diskontne prilike

Autor: Ana Blašković , 14. listopad 2020. u 07:01
Cijenu turističkih nekretnina drže one kompanije koje nisu prisiljene prodavati/Pixabay

Dugoročno ipak ne očekujemo velike strukturne promjene u turističkom sektoru, kažu u Colliersu.

Dok se čeka hoće li financijski rezultati turističke sezone popratiti one o dolascima i noćenjima koji su premašili očekivanja, oporavak na razine iz prošle godine ne očekuje se prije 2022. pa čak i 2023. U tim okolnostima dio nekretnina prebacuje se u dugoročni najam, a u traženju niša hoteli postaju ekstenzije ureda.

No, turizam je žilava grana, unatoč neizvjesnosti, u dugom se roku ne očekuju velike strukturne promjene, rečeno je na webinaru Colliers Internationala Hrvatske, Slovenije i BiH na temu turističkih nekretnina.

“Uočili smo da se odmorišni turizam brže i lakše oporavlja, za razliku od segmenta gradskih hotela koji još trpi, jer su se poslovni sastanci i konferencije prebacili na digitalne platforme.

Očekujemo da će se stanovi u većim gradovima koji su bili korišteni za kratkoročni najam turistima prebaciti u ponudu za dugoročni najam”, rekao je konzultant odjela za procjene i investicijsko savjetovanje Colliersa Ivan Laljak.

Dodaje da je pandemija požurila razvoj tehnologije i u tom sektoru: više se koriste beskontaktna plaćanja, uvode se digitalne ‘check-in’ postaje, omogućuje ‘check in’ putem mobilnih uređaja.

‘Potražnja postojana’

Prve procjene govorile su o 70 posto pada u odnosu na lani. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) do kraja rujna ostvareno je oko 40 posto dolazaka i 50 posto noćenja; dakle, turista je bilo manje, ali su se dulje zadržavali u Hrvatskoj, uz prosječno trajanje boravka dulje od 7 dana po gostu.

“Dugoročno ne očekujemo velike strukturne promjene u turističkom sektoru jer potražnja je i dalje postojana”, rekao je stariji konzultant iz Odjela za procjene i investicijsko savjetovanje Filip Dumbović.

Najveći gubitnici sezone bili su hoteli s padom noćenja od 70 posto, dok su kampovi i privatni smještaj pokazali puno veću otpornost, dodaje Ljaljak.

Kvalitetom ponude i sadržaja, malim brojem zaraženih, ali i blizinom emitivnih tržišta Istra je bila vodeća regija po broju noćenja. S liste top 10 najpoželjnijih odredišta ispao je Dubrovnik koji je lani prednjačio s gotovo 3,8 milijuna noćenja.

“Vir je ove godine apsolutni pobjednik s više od dva milijuna noćenja, ali uz gotovo 80 posto noćenja ostvarenih u nekomercijalnom smještaju”, dodaje Ljaljak napominjući da je upravo blizina (automobilom) i dolasci domaćih gostiju razlog zašto je Zadar ovog ljeta bio najjužnija destinacija u top 10 ostvarenih noćenja.

Politika ulaganja

U hotelskom segmentu brownfield i greenfield investicije u veće projekte koji su imali zatvoreno financiranje je nastavljeno, no većina projekata u fazi razmatranja stavljena je na led.

U Colliersu ističu akviziciju HTP-a Orebić od strane mirovinskih fondova, TUI-jevo preuzimanje Karisma hotela te Arenaturistovu akviziciju Hotela Riviera. Ističe se visoka potražnja za portfeljima hotela te za hotelima s više od 100 soba.

Po pitanju investicija do kraja godine ostaju pozitivna očekivanja; prodavatelji koji nisu prisiljeni prodavati nekretnine (zbog moratorija i vladinih mjera) drže cijenu dok investitori žele iskoristiti okolnosti te traže diskontne prilike, zaključuju u Colliersu.

Komentirajte prvi

New Report

Close