Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ultragros pobijedio Mercator-H u utrci za virovitički Trgocentar

Autor: Božica Babić
12. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Za 103 prodajne lokacije i 20.000 četvornih metara poslovnog prostora Trgocentra plaćeno je 10 mil. eura

Trgovačka kuća Trgocentar iz Virovitice, čija je prodaja postala aktualna u drugoj polovici 2007., a kao najizgledniji kupac kotirao je slovenski Mercator, ipak nije otišla u vlasnički “zagrljaj” inozemne konkurencije, nego je završila u domaćim rukama. Trgocentar je preuzelo šest tvrtki iz grupacije Ultragros, nacionalnog lanca u maloprodaji koji u branši čvrsto drži drugu poziciju među konkurencijom, potvrdio je jučer Poslovnom dnevniku Antonio Vuksan Ćusa, direktor grupacije Ultragros.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Izvan plana
Otkriva kako im ta akvizicija nije bila u petogodišnjem planu. Kroz sljedećih nekoliko godina najprije su namjeravali konkretnije posložiti partnerstvo među 23 članice grupacije. Naime, aktualni model udruživanja oko kojega su okupljeni za dugoročni vijek trajanja dosta je složen. Ostvaruju visok promet, imaju puno biznisa, a i broj zaposlenih već je prerastao 5000 što nosi veliku odgovornost, stoga su za primarnu zadaću bili odredili slaganje križaljke koja će jamčiti dugoročniji razvojni put grupacije. No kada su dioničari Trgocentra, tvrtke koja je bila i jedna od najvećih članica grupacije Ultragros, konačno najavili prodaju i izlazak iz većinskog vlasništva, u grupaciji je odlučeno da se srednjoročni plan međusobnog kapitalnog povezivanja djelomice modificira. Zbog kratkoće vremena, a da bi sačuvali jezgru grupe, zaključili su da će prvo krenuti u okrupnjavanje članica, i to preuzimanjem Trgocentra, pojašnjava Vuksan Ćusa. Kako bi zadržali potencijal grupacije platili su čak i nešto više od tržišne vrijednosti, kaže i iznosi da je za 103 prodajne lokacije ukupne površine gotovo 20.000 četvornih metara prodajno-skladišnog prostora Trgocentra plaćeno 10 milijuna eura. Paket u kojemu je 76 posto dionica Trgocentra preuzeli su Gavranović, Trgovina Krk, Victa, Sonik, Metss i Ribola. Ultragros je u 2007. ostvario 3,6 milijardi kuna prihoda što je devet posto više nego godinu dana prije. Imaju stabilan rast, kontinuirano bolji od prosjeka tržišta, ističe i podsjeća da je maloprodaja na nacionalnoj razini prošle godine rasla između 2,8-3,2 posto. Istu ambiciju apliciraju i za 2008., uz godišnje otvaranje 50-70 novih trgovina površine do 200 m2. Dio strategije, s kojom će ilustrirati dostignutu zrelost grupacije, sadrži i otvaranje supermarketa, površine 1500-2000 m2. Već su “pikirali” 3-4 lokacije, polaze od Zagreba, a žele biti prisutni u brzorastućim četvrtima i naseljima. Planiraju i nove akvizicije, jedna je u završnoj fazi, riječ je o “preuzimanju” lokalnog trgovca u Šibenskoj županiji, a do kraja godine trebali bi zaključiti još dvije slične transakcije, najavljuje Vuksan Ćusa.

Trgovačka kuća Trgocentar iz Virovitice, čija je prodaja postala aktualna u drugoj polovici 2007., a kao najizgledniji kupac kotirao je slovenski Mercator, ipak nije otišla u vlasnički “zagrljaj” inozemne konkurencije, nego je završila u domaćim rukama. Trgocentar je preuzelo šest tvrtki iz grupacije Ultragros, nacionalnog lanca u maloprodaji koji u branši čvrsto drži drugu poziciju među konkurencijom, potvrdio je jučer Poslovnom dnevniku Antonio Vuksan Ćusa, direktor grupacije Ultragros.

Izvan plana
Otkriva kako im ta akvizicija nije bila u petogodišnjem planu. Kroz sljedećih nekoliko godina najprije su namjeravali konkretnije posložiti partnerstvo među 23 članice grupacije. Naime, aktualni model udruživanja oko kojega su okupljeni za dugoročni vijek trajanja dosta je složen. Ostvaruju visok promet, imaju puno biznisa, a i broj zaposlenih već je prerastao 5000 što nosi veliku odgovornost, stoga su za primarnu zadaću bili odredili slaganje križaljke koja će jamčiti dugoročniji razvojni put grupacije. No kada su dioničari Trgocentra, tvrtke koja je bila i jedna od najvećih članica grupacije Ultragros, konačno najavili prodaju i izlazak iz većinskog vlasništva, u grupaciji je odlučeno da se srednjoročni plan međusobnog kapitalnog povezivanja djelomice modificira. Zbog kratkoće vremena, a da bi sačuvali jezgru grupe, zaključili su da će prvo krenuti u okrupnjavanje članica, i to preuzimanjem Trgocentra, pojašnjava Vuksan Ćusa. Kako bi zadržali potencijal grupacije platili su čak i nešto više od tržišne vrijednosti, kaže i iznosi da je za 103 prodajne lokacije ukupne površine gotovo 20.000 četvornih metara prodajno-skladišnog prostora Trgocentra plaćeno 10 milijuna eura. Paket u kojemu je 76 posto dionica Trgocentra preuzeli su Gavranović, Trgovina Krk, Victa, Sonik, Metss i Ribola. Ultragros je u 2007. ostvario 3,6 milijardi kuna prihoda što je devet posto više nego godinu dana prije. Imaju stabilan rast, kontinuirano bolji od prosjeka tržišta, ističe i podsjeća da je maloprodaja na nacionalnoj razini prošle godine rasla između 2,8-3,2 posto. Istu ambiciju apliciraju i za 2008., uz godišnje otvaranje 50-70 novih trgovina površine do 200 m2. Dio strategije, s kojom će ilustrirati dostignutu zrelost grupacije, sadrži i otvaranje supermarketa, površine 1500-2000 m2. Već su “pikirali” 3-4 lokacije, polaze od Zagreba, a žele biti prisutni u brzorastućim četvrtima i naseljima. Planiraju i nove akvizicije, jedna je u završnoj fazi, riječ je o “preuzimanju” lokalnog trgovca u Šibenskoj županiji, a do kraja godine trebali bi zaključiti još dvije slične transakcije, najavljuje Vuksan Ćusa.

Novi trend
“Kvartovske” trgovine opet su u trendu, i na europskoj razini, a velika prednost Ultragrosa su brojne atraktivne lokacije i tu vide odskočni potencijal za nadmetanje s konkurencijom. Sadašnji tržišni udjel iznosi osam posto, no i tu imaju velike planove. S punim respektom prema konkurenciji, koja je na hrvatskom tržištu vrlo brojna, uvjereni su da imaju dobru budućnost. U ponudi članica Ultragrosa nalazi se 350 artikala s oznakom robne marke, njihovom prodajom ostvaruju 6-7 posto prihoda. “Kod robnih marki cijena nije ključni parametar, nego je prvi izbor kakvoća”, ističe direktor Ultragrosa. Posebno izdvaja podatak da 90 posto robnih marki rade s domaćom industrijom.

Socijalna osjetljivost i rad nedjeljom

“Grupacija Ultragros nastoji biti socijalno osjetljiva jer u većini županija gdje posluje stanovništvo je velikim brojem zaposleno upravo u članicama naše grupacije. Isplaćene plaće nisu spektakularne, na nivou su prosjeka hrvatske trgovine. Rad nedjeljom treba riješiti zakonom koji mora biti jednak za sve. Ultragros podupire prijedlog zakonodavca za izmjenu zakona o radu nedjeljom koji bi trebao biti bez puno iznimaka”, iznosi Vuksan Ćusa.




Autor: Božica Babić
12. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close