Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Učenici eksperimentalnog programa bolje pripremljeni

Autor: Ksenija Rukavina
20. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

‘Cilj HNOS-a nije što bolja ocjena kao konačan ishod znanja, već rasterećenje učenika i priprema za cjeloživotno obrazovanje’, poručio je ministar Dragan Primorac

Učenici koji su ove školske godine pohađali jednu od 49 osnovnih škola gdje se eksperimentalno provodio Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) više vremena provode u slobodnim aktivnostima te u odmaranju i druženju s prijateljima. Za razliku od njih učenici u školama gdje HNOS još nije zaživio većinu svog slobodnog vremena posvetili su pripremama za školu ili se opterećujući domaćim zadaćama. U HNOS-ovim osnovnim školama vanjskim vrednovanjem provedbe nije utvrđena veća motivacija učenika, a velikih i značajnih razlika nema ni u usporedbi testova znanja. Učenici u školama gdje se HNOS provodio ipak su u ukupnom uratku na testu nešto bolji od svojih kolega koji će se s HNOS-om suočiti već 4. rujna ove godine, kada će se program početi primjenjivati u svim hrvatskim osnovnim školama. Ipak, da je predstavljanje rezultata kozmetički potez resornog ministarstva prokazali su ravnatelji škola gdje se HNOS provodi. Oni upozoravaju da program u svojoj biti nije loš, ali da iziskuje znatno više organizacije, ljudskih potencijala i konačno financijskih sredstava da bi sve besprijekorno počelo funkcionirati. Prva iskustva s HNOS-om pratio je Institut “Ivo Pilar” koji je prvi put proveo vanjsko vrednovanje jednog programa hrvatskog obrazovnog sustava. U istraživanju je sudjelovalo 40.000 ispitanika, učenika, roditelja, učitelja, ravnatelja, stručnog osoblja, čelnih ljudi iz lokalne zajednice… Inicijalno testiranje provedeno je u listopadu na početku primjene eksperimentalnog programa kada je provjeravano znanje učenika, njihove kognitivne sposobnosti, te socijalizacijski i odgojni aspekti kako u školama po HNOS-u, tako i u 49 odabranih kontrolnih škola. Završno testiranje bilo je u svibnju, a ono je trebalo jasno upozoriti koliko su napredovali učenici u jednom i drugom programu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Učenici koji su pohađali eksperimentalne programe bolje su pripremljeni za daljnje školovanje. Komunikacija učitelja i roditelja sve je bolja u školama po HNOS-u, a bolja je i suradnja s lokalnom zajednicom. Roditelji hvale pozitivne promjene u ponašanju učenika, te ističu da je njihov stav prema školskom sustavu sve bolji. Učitelji pak smatraju da je suradnička klima u školama i izvan njih sve bolja, a opažaju i veće zadovoljstvo kod đaka”, rekao je jučer na predstavljanju dr. sc. Vlado Šakić, ravnatelj Instituta “Ivo Pilar” ponosan na najveći projekt u društvenim znanostima od hrvatske samostalnosti. On je ustvrdio da su učenici u eksperimentalnim školama zadovoljniji, da imaju bolji odnos s nastavnicima te da učenje doživljavaju kao izazov. Učenici, rekao je Šakić, hvale učestalost primjena suvremenih pristupa nastavi, kao i školsku klimu, a drže i da su nastavnici pravedniji u ocjenjivanju. Učenici u školama gdje se nije provodio program po HNOS-u pak, naglašava ravnatelj “Ive Pilara”, imaju negativne osjećaje prema školi, tamo su učestaliji blaži oblici nediscipline, dok su nastavnici strogi u ocjenjivanju. Iako rezultati testova nisu meritorni, učenici u 49 eksperimentalnih škola pokazali su da bolje znanje u osam kategorija, za razliku od svojih kolega koji su bili bolji u svega tri kategorije testova.
“Cilj HNOS-a nije što bolja ocjena kao konačan ishod znanja, već rasterećenje učenika i priprema za cjeloživotno obrazovanje. Iako rezultati na testovima pokazuju da nema velikih razlika, učenici koji su pohađali eksperimentalni program ipak su brže napredovali”, poručio je ministar Dragan Primorac.

Učenici koji su ove školske godine pohađali jednu od 49 osnovnih škola gdje se eksperimentalno provodio Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) više vremena provode u slobodnim aktivnostima te u odmaranju i druženju s prijateljima. Za razliku od njih učenici u školama gdje HNOS još nije zaživio većinu svog slobodnog vremena posvetili su pripremama za školu ili se opterećujući domaćim zadaćama. U HNOS-ovim osnovnim školama vanjskim vrednovanjem provedbe nije utvrđena veća motivacija učenika, a velikih i značajnih razlika nema ni u usporedbi testova znanja. Učenici u školama gdje se HNOS provodio ipak su u ukupnom uratku na testu nešto bolji od svojih kolega koji će se s HNOS-om suočiti već 4. rujna ove godine, kada će se program početi primjenjivati u svim hrvatskim osnovnim školama. Ipak, da je predstavljanje rezultata kozmetički potez resornog ministarstva prokazali su ravnatelji škola gdje se HNOS provodi. Oni upozoravaju da program u svojoj biti nije loš, ali da iziskuje znatno više organizacije, ljudskih potencijala i konačno financijskih sredstava da bi sve besprijekorno počelo funkcionirati. Prva iskustva s HNOS-om pratio je Institut “Ivo Pilar” koji je prvi put proveo vanjsko vrednovanje jednog programa hrvatskog obrazovnog sustava. U istraživanju je sudjelovalo 40.000 ispitanika, učenika, roditelja, učitelja, ravnatelja, stručnog osoblja, čelnih ljudi iz lokalne zajednice… Inicijalno testiranje provedeno je u listopadu na početku primjene eksperimentalnog programa kada je provjeravano znanje učenika, njihove kognitivne sposobnosti, te socijalizacijski i odgojni aspekti kako u školama po HNOS-u, tako i u 49 odabranih kontrolnih škola. Završno testiranje bilo je u svibnju, a ono je trebalo jasno upozoriti koliko su napredovali učenici u jednom i drugom programu.

“Učenici koji su pohađali eksperimentalne programe bolje su pripremljeni za daljnje školovanje. Komunikacija učitelja i roditelja sve je bolja u školama po HNOS-u, a bolja je i suradnja s lokalnom zajednicom. Roditelji hvale pozitivne promjene u ponašanju učenika, te ističu da je njihov stav prema školskom sustavu sve bolji. Učitelji pak smatraju da je suradnička klima u školama i izvan njih sve bolja, a opažaju i veće zadovoljstvo kod đaka”, rekao je jučer na predstavljanju dr. sc. Vlado Šakić, ravnatelj Instituta “Ivo Pilar” ponosan na najveći projekt u društvenim znanostima od hrvatske samostalnosti. On je ustvrdio da su učenici u eksperimentalnim školama zadovoljniji, da imaju bolji odnos s nastavnicima te da učenje doživljavaju kao izazov. Učenici, rekao je Šakić, hvale učestalost primjena suvremenih pristupa nastavi, kao i školsku klimu, a drže i da su nastavnici pravedniji u ocjenjivanju. Učenici u školama gdje se nije provodio program po HNOS-u pak, naglašava ravnatelj “Ive Pilara”, imaju negativne osjećaje prema školi, tamo su učestaliji blaži oblici nediscipline, dok su nastavnici strogi u ocjenjivanju. Iako rezultati testova nisu meritorni, učenici u 49 eksperimentalnih škola pokazali su da bolje znanje u osam kategorija, za razliku od svojih kolega koji su bili bolji u svega tri kategorije testova.
“Cilj HNOS-a nije što bolja ocjena kao konačan ishod znanja, već rasterećenje učenika i priprema za cjeloživotno obrazovanje. Iako rezultati na testovima pokazuju da nema velikih razlika, učenici koji su pohađali eksperimentalni program ipak su brže napredovali”, poručio je ministar Dragan Primorac.

Autor: Ksenija Rukavina
20. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close