‘U Njemačkoj itekako ima mjesta za hrvatsku hranu, med već kupuju’

Autor: Bernard Ivezić , 01. lipanj 2020. u 22:00
Posao s Edekom u Njemačkoj je pokrenuo Tomislav Hunić/SHUTTERSTOCK

Glavni fokus je logistika, izvoz i veleprodaja, te digitalizacija domaćih proizvođača, kaže Alan Slapar, pokretač Go Greena.

GoGreen, brend do prije tri godine najvećega hrvatskog poljoprivrednog klastera i prve domaće pametne tržnice, sredinom ožujka preuzela je i ponovo aktivirala zagrebačka tvrtka Anytime Logistika. U novom je poslu GoGreen tek dio poslovanja. Glavni je fokus na logistiku, veleprodaju i izvoz.

Anytime Logistika je upravo odradila prvi posao za najveći njemački maloprodajni lanac Edeku, koji je u Njemačkoj za 50% veći od Lidla i Kauflanda zajedno te drži više od petine tržišta. Tamo je, među inim, plasirala i hrvatski med. Alan Slapar, koji je pokrenuo brend GoGreen, a koji u Anytime Logistici sad radi na razvoju i digitalizaciji domaćih proizvođača kaže da posao u Hrvatskoj vodi Andrea Rukavina, a u Njemačkoj Tomislav Hunić.

“Posao s Edekom je dogovorio Tomislav Hunić, koji živi i radi u Njemačkoj, i koji je primijetio da svi oni tamo na terenu, već prisutni na tržištima lakše ostvare komunikaciju s lokalnim nabavnim menadžerima nego što to čak možemo i mi telefonski iz Hrvatske”, kaže Slapar. Dodaje da već radi i na drugim kupcima, jer, pojašnjava, tržište za hrvatske poljoprivredne proizvode u Njemačkoj itekako postoji.

U Hrvatskoj tvrtka radi na jačanju skladišnih kapaciteta. Anytime Logistika trenutačno ima skladište u Sesvetskom Kraljevcu od 140 kvadrata u rashladnom režimu od 2°C do 6°C. No, doznajemo, gradi i novo od 750 kvadrata u kojem će biti i rashladni režim dubokog smrzavanja od -18°C te onaj temperature 12°C.

20

posto tržišta maloprodaje u Njemačkoj drži Edeka, 50% veća od Lidla i Kauflanda zajedno

“Skladište će biti opremljeno šokerima za brzo smrzavanje i pakiranje svježeg i sezonskog voća, te sustavom za oprano i rezano povrće, poput već oguljenog i narezanog krumpira, špageta od tikvica, salata i salatnih mikseva”, kaže Slapar.

Dogovaraju i skladišno-prodajne punktove po Zagrebu i okolici, ali je naglasak na veleprodaji. Navodi da su zato ponudili podršku online trgovinama, pokrenuli HoReCa-Point prodajni kanal za ugostiteljstvo te se odlučili na presedan u Hrvatskoj. Na web stranicama Anytime Logistike u realnom vremenu ponudit će mogućnost narudžbe svih proizvoda raspoloživih na skladištu.

“Jedan od osnovnih problema u distribuciji poljoprivrednih proizvoda u Hrvatskoj je da proizvođači nemaju ni katalog svojih proizvoda da bi veleprodajni ili maloprodajni kupci uopće znali što oni zapravo imaju u ponudi. A ako kupci ne znaju, onda neće niti naručivati”, kaže Slapar.

Navodi da stoga intenzivno rade na digitalizaciji proizvođača s kojima surađuju. Svaki proizvođač koji uđe u njihov sustav ulazi i u katalog koji onda nude na raznim tržištima ovisno o proizvodu i kapacitetima. Ističe da ga nije iznenadilo što se posao pojačao unazad dva mjeseca i što su se OPG-ovi opet zainteresirali za GoGreen.

“Ne pripisujem interes toliko GoGreenu koliko novom kaosu i histeriji, jer se u Hrvatskoj godinama ne ulaže u kreativnije načine distribucije, a dolaskom Covid-19 i izolacijama, to se pokazao svim tvrtkama kao veliki minus”, kaže Slapar.

Anytime Logistika trenutačno ima, kaže, čak bolju suradnju s većim proizvođačima nego s malima. Pojašnjava da je to rezultat tržišnog šoka. “Zbog tih naglih padova tržišta sad ‘sve može’, ‘svi su dobri’ i u svemu je potencijal”, zaključuje Slapar.

Komentirajte prvi

New Report

Close