U Luku Vukovar – Istok država ulaže 25, a koncesionari će 15 milijuna eura

Autor: Mladen Obrenović , 04. prosinac 2005. u 23:00

U 11 mjeseci pretovareno je gotovo 730 tisuća tona, što je 150 posto više nego cijele prošle godine. Nakon Istoka, gradit će se i Vukovar Zapad

VUKOVAR – Pretovarenih 728.000 tona tereta u Luci Vukovar tijekom 11 mjeseci doveli su ju blizu granice iskorištenosti kapaciteta pa je za 2006. najavljen početak proširenja.
Iduće godine bit će kupljena 16-tonska dizalica, čime će početi realizacija proširenja kapaciteta koja će trajati pet godina i zahtijevati ulaganje 40 milijuna eura.

Zainteresiran i EBRD
“Riječ je o investiciji koju Lučka uprava i država neće moći sami financirati. Planirano je da za proširenje kapaciteta i izgradnju Luke Vukovar – Istok iz proračuna bude osigurano 25 milijuna eura, dok bi ostatak nadomjestili koncesionari. Velik je interes za projekt pokazala i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD)”, kaže Stjepan Antolović, ravnatelj Lučke uprave Vukovar.
Proširenje će biti u povećanju broja dizalica, gradnji novih terminala i količini pretovarenoga tereta, ali i u prostornom širenju sa sadašnjih osam na 20-ak hektara. Luka Istok širila bi se sve do VUPIK-ova silosa na Dunavu i poduzeća Borovo. Uz postojeći višenamjenski terminal, ta bi luka dobila i novi terminal za rasute materijale, ali i terete poput željezne rudače, ugljena i koksa, te terminal za naftu i druge tekuće terete.
Nakon toga krenut će i gradnja Luke Vukovar – Zapad koja bi se trebala prostirati sve do postrojenja Vodovoda grada Vukovara i imala bi tri nova terminala, pa čak i polivalentni terminal za robe i teret osjetljiv na atmosferske uticaje.
“Luka Vukovar ima odličan geografski položaj jer je naša jedina luka na Dunavu i plovna je 365 dana u godini. Tržišno nam je u bitna blizina granice s BIH jer ondje imamo brojne partnere. Uza sve to, Luka mora postati pokretač obnove teško stradalog gospodarstva na istoku Hrvatske”, ukazuje ravnatelj Antolović.

Produktivnost učetverostručena
U suradnji s Ministarstvom prometa i razvitka lani je predstavljen Master plan za razvoj svih četiriju luka na unutarnjim vodama (u Sisku, Slavonskom Brodu, Osijeku i Vukovaru), a početkom siječnja javnosti će na uvid biti predočena i Studija o izvedivosti razvoja Luke Vukovar.
“Podatak da se naša produktivnost od aktualnih 10.000 pretovarenih tona po radniku u odnosu na samo prije tri godine povećala četiri puta, pokazatelj je da se tereti definitivno vraćaju na Dunav. Naša 72 radnika ove su godine imali tek jedan posto bolovanja u ukupnom radnom vremenu, a njihove su plaće redovne i iznad hrvatskog prosjeka. Sve to pokazuje da znamo, možemo i hoćemo raditi jer smo poslu pristupili na krajnje profesionalan način. Otuda i dobri rezultati”, tvrdi Tomislav Mihaljević, direktor Luke Vukovar.
Ukazuje kako je ovogodišnjih 728.865 pretovarenih tona 150 posto više nego cijele prošle godine te upozorava na nužnost proširenja kapaciteta. Inače, prije rata je pretovarivano i do 1,2 milijuna tona.
Luka u Vukovaru pretovara teret pomoću triju dizalica. Jednu, onu najveću nosivosti 63 tone, kupila je hrvatska Vlada, dok su dvije dizalice od šest tona donirali Belgijci. U strukturi pretovarenoga tereta sa 62 posto prednjači željezna rudača, slijede žitarice i uljarice te šećer s 11 posto, uz pretovar manjih količina betonskoga željeza, lima, specijalnih tereta. “Raduje nas potpora hrvatskome izvozu jer je preko nas ove godine u Rumunjsku i Bugarsku isporučeno više od 8000 tona opeke iz Osijeka i Našica. Skorim otvaranjem zeničke čeličane, planiramo pretovariti i do 100.000 tona staroga željeza. Svakako će rudnici u BiH i dalje biti naši veliki partneri”, napominje direktor Mihaljević.
Problem vukovarske Luke, prije njezina proširenja, i dalje je nedostatak otvorenih i zatvorenih skladišnih prostora, ali i neadekvatnoga cestovnog prilaza.

Komentirajte prvi

New Report

Close