Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U blizini Rupe i Pasjaka gradit će se intermodalni robni terminal

Autor: Tanja Čorak
27. travanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Riječka županija želi biti partner državi, kaže župan Komadina, a u projektu ima mjesta i za privatnike

Uz postojeću Industrijsku zonu Bakar, u sklopu koje djeluje i slobodna zona, na zapadnom ulazu u zemlju, u blizini graničnih prijelaza Rupa i Pasjak gradit će se potpuno novi punkt za ubrzavanje prometa ljudi i roba tzv. Intermodalni robni terminal. Posljedica je to potreba korisnika ovog prometnog pravca, pod kojim se podrazumijevaju i turisti i građani, ali prije svega poduzetnici te posebno korisnici usluga Luke Rijeka preko koje prometuje velik broj kontejnerskog i rasutog tereta, ali i uvjeta koje Europska unija postavlja Hrvatskoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Objediniti djelatnosti
Ti se uvjeti, prema TTFSE programu, odnose na osiguravanje kvalitetnog prihvata i ubrzanje protoka roba i nameću hitnu gradnju Intermodalnog robnog terminala neposredno uz granicu, u blizini graničnih prijelaza Rupa i Pasjak te željezničke postaje Šapjane. Terminal nužno mora udovoljavati traženim standardima cestovnog i željezničkog prometa, kvalitetno objediniti sve djelatnosti kako bi funkcionirao jaki logistički centar u ubrzanju prometa roba, trgovine, tranzita i turizma. Tako će na jednom mjestu, na intermodalnom terminalu, funkcionirati carina, inspekcijske službe, otpremnici, banka, pošta i trgovine. Izgradit će se i motel s restoranom te parkiralištem, a korisnici će se moću poslužiti i sportsko-rekreacijskim sadržajima koji će im biti na raspolaganju. Posebno će se u sklopu terminala graditi otvoreni i zatvoreni skladišni prostori za sve vrste roba, zatim remontni centar za teška vozila, te industrijski i željeznički kolosjeci. Prema dostupnim informacijama, pripreme su već započele. Riječka gradska tvrtka Rijeka promet, koja iskoračuje i na tržište kapitala izdavanjem komercijalnih zapisa s planom izdavanja vlastitih obveznica, vodit će realizaciju i ovog projekta i poslije njime vjerojatno upravljati. U projekt je uključena i Agencija za razvoj poduzetništva Porin, kao i općina Matulji koja je prije nekoliko godina prva aktualizirala ideju osnivanja novog intermodalnoga punkta na zapadnom ulazu u Hrvatsku. Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina ističe da se o modelu upravljanja zonom još raspravlja jer je zemljište na kojem će nastati ovaj intermodalni punkt u vlasništvu države, a nalazi se u dijelu Primorsko-goranske županije. Hoće li županija ući u partnerski odnos u ovom slučaju s državom ili će država ustupiti vlasništvo nad zemljištem, model je čija je definicija u tijeku.

Uz postojeću Industrijsku zonu Bakar, u sklopu koje djeluje i slobodna zona, na zapadnom ulazu u zemlju, u blizini graničnih prijelaza Rupa i Pasjak gradit će se potpuno novi punkt za ubrzavanje prometa ljudi i roba tzv. Intermodalni robni terminal. Posljedica je to potreba korisnika ovog prometnog pravca, pod kojim se podrazumijevaju i turisti i građani, ali prije svega poduzetnici te posebno korisnici usluga Luke Rijeka preko koje prometuje velik broj kontejnerskog i rasutog tereta, ali i uvjeta koje Europska unija postavlja Hrvatskoj.

Objediniti djelatnosti
Ti se uvjeti, prema TTFSE programu, odnose na osiguravanje kvalitetnog prihvata i ubrzanje protoka roba i nameću hitnu gradnju Intermodalnog robnog terminala neposredno uz granicu, u blizini graničnih prijelaza Rupa i Pasjak te željezničke postaje Šapjane. Terminal nužno mora udovoljavati traženim standardima cestovnog i željezničkog prometa, kvalitetno objediniti sve djelatnosti kako bi funkcionirao jaki logistički centar u ubrzanju prometa roba, trgovine, tranzita i turizma. Tako će na jednom mjestu, na intermodalnom terminalu, funkcionirati carina, inspekcijske službe, otpremnici, banka, pošta i trgovine. Izgradit će se i motel s restoranom te parkiralištem, a korisnici će se moću poslužiti i sportsko-rekreacijskim sadržajima koji će im biti na raspolaganju. Posebno će se u sklopu terminala graditi otvoreni i zatvoreni skladišni prostori za sve vrste roba, zatim remontni centar za teška vozila, te industrijski i željeznički kolosjeci. Prema dostupnim informacijama, pripreme su već započele. Riječka gradska tvrtka Rijeka promet, koja iskoračuje i na tržište kapitala izdavanjem komercijalnih zapisa s planom izdavanja vlastitih obveznica, vodit će realizaciju i ovog projekta i poslije njime vjerojatno upravljati. U projekt je uključena i Agencija za razvoj poduzetništva Porin, kao i općina Matulji koja je prije nekoliko godina prva aktualizirala ideju osnivanja novog intermodalnoga punkta na zapadnom ulazu u Hrvatsku. Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina ističe da se o modelu upravljanja zonom još raspravlja jer je zemljište na kojem će nastati ovaj intermodalni punkt u vlasništvu države, a nalazi se u dijelu Primorsko-goranske županije. Hoće li županija ući u partnerski odnos u ovom slučaju s državom ili će država ustupiti vlasništvo nad zemljištem, model je čija je definicija u tijeku.

Optimalni model
“U ovoj je fazi Primorsko-goranska županija iskazala Republici Hrvatskoj našu najmeru da budemo partneri. Naš je prijedlog da se županiji ili dopusti pravo građenja u tom dijelu na određeni broj godina ili da država ustupi vlasništvo nad tim zemljištem kako bi mogli efikasnije operacionalizirati vođenje i upravljanje zonom, koja se nalazi u općini Matulji”, komentira župan Komadina. Kako se očekuje veliki poduzetnički interes za ulaganje u ovu pograničnu zonu, potrebno je naći optimalan model upravljanja koji će objedinjavati i javni i privatni sektor. “Intermodalni terminal je prije svega potreba, ali i velika razvojna prilika za PGŽ jer će se nalaziti uz autocestu prema granici, na raskrižju prometnih pravaca, na mjestu gdje u Hrvatsku ulazi veliki broj turista ali i prolazi teret koji se doprema preko luke” navodi župan Komadina.

U Primorsko-goranskoj županiji 25 zona

Primorsko-goranska županija po broju industrijskih i poduzetničkih zona na svome teritoriju, a ima ih 25, zauzima prvo mjesto u Hrvatskoj. U Primorsko-goranskoj županiji prije 32 godine kreirala se prva u zemlji Industrijska zona Kukuljanovo, iznad Bakra, na planiranih 5,000.000 četvornih metara. Značenje ove zone u zaleđu Rijeke dobiva nove konture s obzirom na strateški izbor razvoja grada, koji se odlučio za reindustrijalizaciju premještanjem proizvodnje u rubna područja grada te za razvoj urbanog turizma i uslužnih gospodarskih grana u središtu Rijeke.

Autor: Tanja Čorak
27. travanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close