Turistički radnici tanki s jezicima, računanjem i internetom

Autor: Marija Crnjak , 22. listopad 2014. u 11:27
Projekt EU u koji je uključeno 5 zemalja prilika za konobare, recepcionare.../H.J./PIXSELL

Od projekta će najviše koristi imati privatni iznajmljivači i mali poduzetnici koji nemaju ni novca ni znanja za edukaciju.

Početkom iduće godine prvi korisnici imat će prilike besplatno se uključiti u projekt cjeloživotnog učenja CORE VET, namijenjen nekvalificiranim i polukvalificiranim radnicima u turizmu, kao i nezaposlenima koji se žele okušati u turizmu, konkretno na recepciji, domaćinstvu i sektoru hrane i pića.

Nositelj projekta koji se financira iz fondova Europske unije Institut je za turizam, a u njemu sudjeluje osam partnera iz pet zemalja. Kako je za Poslovni dnevnik objasnila Zrinka Marušić iz Instituta za turizam, analiza je pokazala velik interes korisnika iz sektora.

 

325tisuće

eura vrijedan je projekt edukacije CORE VET

Lakše do posla 
"Za razliku od zaposlenih u velikim turističkim kompanijama koje organiziraju edukaciju za svoje zaposlene, u ostatku sektora mnogi nemaju priliku stjecati dodatna znanja. Od projekta će najviše koristi imati, primjerice, privatni iznajmljivači i mali poduzetnici koji, ili nemaju novca, ili ne znaju na učinkovit način stjecati čak i osnovna znanja potrebna za rad na recepciji, domaćinstvu ili restoranu te baru. Projekt je trenutačno u fazi definiranja održivosti i iskoristivosti, a u implementaciji koja će početi iduće godine suradnju su nam upravo najavile strukovne komore, Hrvatska gospodarska komora te Hrvatska obrtnička komora", objašnjava Zrinka Marušić.

 

Marušić

Oni koji ne rade u velikim turističkim tvrtkama nemaju priliku za edukaciju

Riječ je o projektu EU Programa za cjeloživotno učenje, potprograma Leonardo da Vinci za strukovno obrazovanje i osposobljavanje, a CORE-VET je projekt prijenosa inovacija. Projekt je startao potkraj 2012. i završava krajem listopada, a od ukupne vrijednosti projekta od 325,4 tisuće eura iz EU fondova pokrit će se najviše 75 posto investicije, ako projekt dobije dobre ocjene u skorašnjoj evaluaciji pred tijelima EU.Pod vodstvom Instituta za turizam na projektu je sudjelovalo osam partnera iz Hrvatske, Cipra, Grčke, Rumunjske i Austrije. Grčka je bila zadužena za project menadžment, a u projektu sudjeluje i zagrebačka Hotelijersko-turistička škola. Osmišljeni su i razvijeni inovativni obrazovni materijali s ciljem osiguranja nezaposlenima, ali i dijelu zaposlenih bez potrebnih kvalifikacija, mogućnosti strukovnog obrazovanja i bolje mogućnosti zapošljavanja. 

Postotci im problem
Istraživanje provedeno za potrebe projekta prošloga ljeta u Hrvatskoj, Grčkoj i na Cipru pokazalo je da recepcionerima, domaćicama i konobarima u najvećoj mjeri nedostaju osnovne kompetencije komunikacije na stranim jezicima, čak i kad su posrijedi engleski i njemački jezik, koji ipak predstavljaju manji problem od ostalih stranih jezika. Više od polovice sudionika u anketama (59 posto) želi poboljšati vještine koje su im potrebne na tim radnim mjestima. Zaposlene u turizmu muči i matematika, uključujući i osnovne računalne operacije kao što je izračunavanje postotaka, te smatraju da nisu u dovoljnoj mjeri informatički pismeni. Nedostaju im i osnovne vještine rada na računalu, od slanja e-mailova do aktivnosti na društvenim mrežama. Usto, većina anketiranih želi se uključiti se u neki program edukacije,  pritom veći dio preferira klasičan oblik edukacije umjesto e-učenja. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Za razliku od zaposlenih u velikim turističkim kompanijama koje organiziraju edukaciju za svoje zaposlene, u ostatku sektora mnogi nemaju priliku stjecati dodatna znanja.

New Report

Close