Turističke agencije nezadovoljne uredbom koju brusi Bruxelles

Autor: Marija Crnjak , 15. lipanj 2023. u 22:01
Foto: Davor Puklavec / Pixsell

Direktiva o paket aranžmanima znatno bi poštedjela aviokompanije.

Nakon pandemije koja je ostavila teške posljedice na poslovanje turističkih agencija, sektor je u iščekivanju revizije europske legislative o paket aranžmanima i pravima putnika, koja se “brusi” već oko dvije godine, ne bez utjecaja iskustva masovnih otkazivanja putovanja u zadnje tri godine. No, iako službeni nacrt Direktive još nije izašao, ima naznaka da će najstroža pravila opet zahvatiti samo turističke agencije i turoperatore, dok će važni igrači poput zrakoplovnih kompanija i dalje imati znatno manje obveze kad je u pitanju obeštećenja putnika.

Najviše obeštećanja

Na to je ovih dana upozorila europska udruga putničkih agencija ECTAA, nakon sastanka članica održanog u Rigi. ECTAA okuplja oko 80.000 europskih organizatora putovanja, uključujući one u Hrvatskoj, a u izvršnom odboru udruge je i Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea.

“Izmijenjena Direktiva o paket aranžmanima trebala je izaći ovog proljeća, no očito se prolongiralo i očekujemo da bi to moglo biti nakon ljeta, negdje u rujnu. Što će u njoj pisati još nije poznato, a prvi nacrti upućivali su na to da će najveći fokus biti na agencijama, koje prodaju usluge drugih pružatelja, a oni imaju znatno manju odgovornost u slučajevima otkaza putovanja. ECTAA se aktivno bori da se te obveze izjednače”, pojašnjava Žgomba.

Postojeća Direktiva o paket-aranžmanima putnike štiti tako da odgovornost za provedbu putovanja u potpunosti stavlja na agencije i turoperatore, a u pandemiji se pokazalo da su putnici najviše bili oštećeni uslijed kašnjenja ili izostanka povrata novca za zrakoplovne karte.

Smanjenje od 20 posto

“Ima naznaka da će i revidirani dokument imati slična pravila, s tim da se avansno plaćanje agencijama smanji na 20 posto cijene paketa, no slična ograničenja neće se primjenjivati na zrakoplovne prijevoznike. Komisija zatvara oči pred glavnim izvorom nezadovoljstva potrošača tijekom pandemije, iako je u 2020. bilo četiri puta više pritužbi putnika na samostalne letove, te 10 puta više u 2021. godini. Zato nas zabrinjava ovakav razvoj događaja. Pandemija bi mogla biti dobra prilika za uravnoteženje prava i obveza u lancu vrijednosti putovanja i osiguravanje bolje zaštite putnika. No čini se da Komisiji nedostaje ambicija”, kazao je Frank Oostdam, predsjednik ECTAA.

Komentirajte prvi

New Report

Close