Trošarine od 1. ožujka rastu za sve vrste duhana, no u jednom slučaju riječ je o još većem skoku

Autor: Marija Brnić , 08. veljača 2021. u 14:40
Foto: Borna Filić/PIXSELL

Hoće li izboreno poskupljenje grijanih cigareta zadržati BAT u RH?

Nakon više od pola godine Vlada je konačno prelomila – ispunila je glavni zahtjev BAT-a o kojem bi trebala ovisiti odluka o nastavku ili gašenju proizvodnje u Kanfanaru. U javnu raspravu Ministarstvo financija dalo je prijedlog uredbe kojim se povećava trošarine na duhanske prerađevine i proizvode, a u kontekstu BAT-a važno je se da značajno korigira odnos trošarina na “grijane” i “klasične” cigarete.

Trošarine od 1. ožujka rastu za sve vrste duhana, no u slučaju “grijanoga” riječ je o golemom skoku s 800 na 1400 kuna po kilogramu. Za “klasične” cigarete će s dosadašnjih 370 kuna plus 34% posto od maloprodajne cijene za tisuću komada cigareta porasti na 400 kuna plus 34% maloprodajne cijene, a minimalna trošarina raste s 824 na 888 kuna. Premda su očekivane, nove trošarine podigle su napetost na duhanskom tržištu, a posebice je nezadovoljan Philip Morris, iz kojeg su još i prije objave tvrdili da ova dva tipa cigareta drugdje u EU nisu ni približno jednako oporezovani, a nakon objave da trošarine na “grijani” duhan rastu 75%, odnosno 130% u godinu dana, nakon lanjskog povećanja, tvrde i da toliki teret nema nitko u EU.BAT, koji većinu zarade na tržištu ostvaruje s “klasičnim” cigaretama, signalizira da su “grijane” i dalje 40% manje opterećene, odnosno za 2 i pol puta manje od “klasičnih” cigareta.

Podsjećaju i da razina opterećenja “grijanog” duhana kod nas i dalje neće biti ni blizu one u Francuskoj, Španjolskoj ili Litvi, a povećanje slijedi i u Italiji i drugim članicama. U brojkama, trošarine na najjeftinije cigarete bit će 17,70 kuna, a na grijane 7,30 kuna. BAT-ov je argument za veće trošarine na “grijani” duhan i to što je od 2017. do lani za “klasične” cigarete trošarina rasla 6, a “grijane” 0 kuna. Proračunu će korekcije trošarina donijeti još 300 milijuna kuna prihoda, a hoće li one zadovoljiti BAT i biti dostatne da zadrže proizvodnju u Hrvatskoj, iz te multinacionalke bi se trebali službeno oglasiti danas.

Komentirajte prvi

New Report

Close