Tri najveće zagrebačke avenije dobit će treći vozni trak?

Autor: Poslovni.hr , 21. prosinac 2019. u 09:56
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Samom denivelacijom, ističu također u Gradu, omogućio bi se znatno veći prihvat prometa na avenije, a time i rasteretio centar grada, odnosno zeleni val, što bi pomoglo i u bržem te točnijem voznom redu javnog prijevoza.

Treći trak, mjestimična denivelacija i nema više “mic po mic”. Razgalili su se prometno ovih dana u Gradu pa, nakon što su raspisali natječaj za izradu idejnog projekta produžene Kranjčevićeve, sad traže prometnu studiju koja će riješiti gužve na Slavonskoj, Zagrebačkoj i Ljubljanskoj aveniji, piše Večernji list.

Koštat će 800 tisuća kuna

Platit će je 800 tisuća kuna, a ona bi trebala pokazati na koji način izbjeći zagušenja koja na potezu od zapada prema istoku svakodnevno stvara oko 80 tisuća vozila, koliko ih prođe tim avenijama. Za one koji žele za Grad izraditi prometnu studiju, to će trebati napraviti prema projektnom zadatku u kojem je već jasno navedeno da bi se čitav problem mogao riješiti dodavanjem trećeg traka na trenutačno pretežno dvotračne avenije, a na dijelovima bi ih trebalo i denivelirati jer dodatne se gužve, smatraju u Gradskoj upravi, stvaraju na raskrižjima na kojima se sa sporednih ulica automobili uključuju u promet na glavne ceste.

– U intervalima vršnih prometnih opterećenja prisutna je saturacija na određenim dionicama ili na cijelom potezu avenija. Jedan od uzroka zagušenja je to što je većina raskrižja na koridoru izvedena u istoj razini s prometnicama koje se na nju priključuju. Bez obzira na to što su sva raskrižja opremljena suvremenim signalnim uređajima i opremom koja radi ovisno o količini prometa, zbog velikog prometnog opterećenja i ograničenih kapaciteta prometnica vrlo je zahtjevno uskladiti signalne planove koji će omogućiti zadovoljavajuću protočnost i vrijeme putovanja cestovnog motornog prometa – govore u gradskoj upravi, u kojoj žele da upravo prometna studija koju naručuju pokaže trebaju li se avenije širiti na još jedan trak te trebaju li se denivelirati ili “eventualno preoblikovati” postojeća semaforizirana raskrižja, koja su sad u razini s ostalim priključnim prometnicama.

Lokacijske istekle

Samom denivelacijom, ističu također u Gradu, omogućio bi se znatno veći prihvat prometa na avenije, a time i rasteretio centar grada, odnosno zeleni val, što bi pomoglo i u bržem te točnijem voznom redu javnog prijevoza. Stručnjaci koji će raditi prometnu studiju od 800 tisuća kuna moraju, između ostalog, brojiti vozila na koridoru triju prometnica i predvidjeti što će se s količinom automobila, buseva i kamiona dogoditi do 2030. godine ako se ne naprave nikakve intervencije na cestama te naprave li se minimalne, odnosno sve predložene. U izradi studije tvrtka koja pobijedi na natječaju moći će si “pomoći” već postojećom projektnom i studijskom dokumentacijom, koje ima referentan broj te na temelju koje su već ishođene neke lokacijske dozvole, ali su i istekle. Dva projekta rekonstrukcije Slavonske napravljena su 2012., odnosno 2013. godine, a njima se, između ostalog, predviđa denivelacija raskrižja avenije s Ulicom grada Gospića, Zelenom tržnicom i Čulinečkom cestom. Što se Zagrebačke tiče, gotov je projekt kojim se predviđa izdizanje avenije na +1 razinu iznad buduće Ulice Črnomerec, kao i njeno izdizanje nad budućom Vrapčanskom ulicom i Zagrebačkom cestom. Za potonje je 2011. izdana lokacijska dozvola, ali ona više ne vrijedi.

Komentirajte prvi

New Report

Close