Studenti kreirali app za financijsko opismenjavanje

Autor: Marta Duić , 15. srpanj 2020. u 22:00
Postoje mogućnosti u smjeru dogovaranja sponzorstava za usavršavanje aplikacije Kuna

Daljnji planovi uključuju dodavanje novih kategorija, personaliziranijeg pristupa svakom korisniku aplikacije te poboljšanje metrike.

Zagrebačka studentska udruga Ekonomska klinika, kaoj djeluje na Ekonomskom fakultetu, u suradnji s Fakultetom elektrotehnike i računarstva (FER) u Zagrebu osmislila je aplikaciju Kuna.

Riječ je o softveru za financijsko opismenjavanje odraslih, a osnovni cilj projekta koji su nedavno predstavili je poboljšanje financijske pismenosti građana.

Naime, kako objašnjavaju ovi poduzetni studenti, aplikacija Kuna za cilj ima educirati i podignuti svijest o važnosti financijske pismenosti. Educiranjem i raspoznavanjem financijskih pojmova korisnici usvajaju znanja i vještine koje im mogu pripomoći kod zapošljavanja, ali i naučiti kako efikasnije upravljati vlastitim budžetom.

Pola godine rada

U istraživanju koje su proveli Hrvatska narodna banka (HNB) i Hrvatrska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) pokazalo se kako je financijska pismenost u Hrvatskoj na razini od 11,7 bodova od mogućih 21, što ukazuje na to da mjesta za napredak svakako ima, a ovaj tim studenata to je i prepoznao.

Kako su nam objasnili iz Ekonomske klinike, na razvoju ove edukacijske aplikacije radilo je 18 ljudi te dvije profesorice, odnosno mentorice s FER-a Željka Car i njena asistentica Matea Žilak. Čitav projekt trajao je šest mjeseci, od ideje, razvoja dizajna, razvoja i testiranja aplikacije, pa do nedavnog objavljivanja aplikacije.

“Ideja je bila napraviti društveno korisnu aplikaciju koja će pomoći ljudi kod savladavanja financijske pismenosti, te se u tom smjeru rade daljnji planovi koji bi uključivali daljnji razvoj mogućnosti aplikacije u smislu dodavanja novih kategorija, personaliziranijeg pristupa svakom korisniku aplikacije te poboljšanje metrike praćenja korisnikova znanja. Komercijalizaciju bi išla u smjeru dogovaranja sponzorstava koja bi pomogla ostvariti navedene planove”, kažu iz Ekonomske klinike.

Dostupni ‘alati’

Ističu kako je aplikacija namijenjena građanima koji žele steći i proširiti osnovno financijsko znanje. Kombiniranjem edukativnog sadržaja u formi teksta i video materijala te provjeravanja naučenog u obliku kviza, osigurava se da korisnici nauče i koriste stečeno znanje u svakodnevnom životu.

Aplikacija korisnicima u uvodnom dijelu nudi izbornik gdje mogu pronaći dodatne informacije o studentskoj udruzi, ali i informacije o razvoju.

Kviz znanja

Odabirom na “kviz” pruža im se mogućnost učenja i provjeravanja znanja iz pet kategorija: porezi, štednja, mirovine, ulaganja i krediti. Unutar svake kategorije nalazi se edukativni sadržaj kojeg prati kviz od 15 pitanja, minimalni broj osvojenih bodova je 15, dok je maksimalni bodovni prag 45.

Također, aplikacija nudi opciju “pristupačnost” u okviru toga da se korisniku nudi modul većeg kontrasta, uvećani font te poseban font namijenjen osobama s disleksijom.

Podsjetimo, projekt Ekonomska klinika pokrenut je prije pet godina na fakultetskom kolegiju Menadžment promjena na diplomskom studiju pod vodstvom profesora Mislava Ante Omazića i danas doprinosi zajednici, a studenti se radom u klinici pripremaju za realan poslovni svijet. Studentima se kroz rad udruge omogućuje da iskoriste znanja na više načina, od realizacije projekata do rada na različitim slučajevima.

Još prije pet godina pred sebe su postavili i cilj te planiraju sustavno doprinositi podizanju razine ekonomske pismenosti u društvu te poticati poduzetničku klimu u Hrvatskoj.

Ekonomska klinika kao akademska sredina pomaže u razvoju svojih članova koji stavljaju na raspolaganje znanje i vještine svim zainteresiranim skupinama.

Osnovni cilj od početka im je radom Klinike povećati sposobnost samostalnog rješavanja nadolazećih problema ekonomske prirode u svim društvenim skupinama.

Osim rada na podizanju financijske pismenosti, ova studentska udruga nudi usluge građanima, te poduzetnicima s naglaskom na mlade i socijalne poduzetnike, a podupire i neprofitne organizacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close