Stipo Matić ulazi u online prodaju hrane hrvatskih proizvođača

Autor: Bernard Ivezić , 09. veljača 2017. u 13:50
Alan Slapar, voditelj razvoja GoGreena (lijevo) i Ilija Matić, voditelj marketplacea u eKupi/Igor Šoban/PIXSELL

Imamo 1,6 milijuna posjetitelja mjesečno i strateški smo ušli u internetsku prodaju hrane, kaže Ilija Matić iz eKupi.

Najveći regionalni trgovac eKupi širi ponudu na svježe voće i povrće te druge proizvode hrvatskog sela. Kako doznaje Poslovni dnevnik, eKupi ugovorio je suradnju s poljoprivrednim klasterom GoGreenom, koji okuplja 700 domaćih OPG-ova i drugih proizvođača hrane. Novom uslugom, Farmer zonom, online trgovac u sastavu M SAN grupacije Stipe Matića, konkurirat će internetskom biznisu s hranom Agrokorovog Konzuma, kao i portalu Finoteka Dostava.

Ilija Matić, voditelj marketplacea u eKupi kaže da domaćim proizvođačima hrane žele otvoriti prvi veliki online kanal prodaje u Hrvatskoj. "Naša trgovina eKupi ima 1,6 milijuna posjeta mjesečno, više od 950 tisuća pretplatnika newslettera i više od 300 tisuća kupaca godišnje, a početkom prošle godine strateški smo odlučili da ulazimo u internetsku prodaju hrane, posebno kao marketplace za hrvatske proizvođače", kaže Matić. Dodaje da će u sklopu suradnje članice GoGreena besplatno izlistati na marketplaceu dok će proviziju i dostavu naplaćivati isključivo po realiziranoj prodaji. Alan Slapar, voditelj razvoja GoGreena kaže da suradnja s tržišnim liderom u internetskoj prodaji malim i srednjim domaćim poljoprivrednim proizvođačima pruža priliku za brži dolazak do krajnjeg kupca.

"Ova suradnja od velike je važnosti s obzirom na dobro razvijenu logistiku koju ima eKupi, ali i široku pokrivenost tržišta pa dugoročno vidimo eKupi kao partnera u plasmanu hrvatskih proizvoda", kaže Slapar. Statističkih podataka o prodaji svježeg voća i povrća putem interneta u Hrvatskoj nema. Posljednji javno dostupan podatak o domaćoj online trgovini objavio je Konzum krajem 2015. godine. Pri otvaranju Konzum Klika ta je kompanija objavila interni podatak, a riječ je o procjeni da je u 2014. godini online trgovina u Hrvatskoj dosegnula 280 milijuna eura prometa te da je rasla dvostruko brže od europskog prosjeka, od 28 posto.  Ako se rast nastavio tim tempom onda je već početkom ove godine domaća e-trgovina premašila volumen od pola milijarde eura. Koliko će se OPG-ova uključiti u projekt Farmer zone na eKupi zasad nije poznato.

Alan Slapar iz GoGreena kaže da će se od 700 OPG-ova i drugih partnera koje klaster ukupno ima, do kraja veljače samo za projekt GoGreen tržnice aktivirati njih 250, kojima to sezona dopušta, s više od dvije tisuće domaćih proizvoda. "Na štandove naše prve GoGreen tržnice, koju smo otvorili u Novom Zagrebu na 830 kvadrata, tik uz Avenue Mall, dosad smo plasirali više od 600 proizvoda, a u iduća tri tjedna ta će brojka premašiti dvije tisuće", kaže Slapar. Navodi da se uz tržnicu u Zagrebu već gradi i jedna u Čakovcu, po modelu javno-privatnog partnerstva. Nadalje, klaster planira otvoriti i tržnice u Osijeku te u pet gradova na obali: Puli, Rijeci, Zadru, Splitu i Dubrovniku.

Slapar kaže da uz eKupi, koji njihove članice spaja s online kupcima u Hrvatskoj, te bazu poljoprivrednih proizvoda CRONE, koja bi ih trebala povezati sa stranim igračima poput Alibabe, razvija koncept GoGreen tržnica po Hrvatskoj baš zato da unaprijedi odnos koji OPG-ovi imaju s lokalnim potrošačima. "Sa našom GoGreen tržnicom želimo za hrvatske poljoprivredne startupe, znači naše domaće proizvođače, biti isto ono što su za hrvatske softverske startupe Appleov AppStore i Googleov Play Store. Želimo biti njihova startup platforma za plasman na tržište", kaže Slapar. Pojašnjava da prodavati poljoprivredne proizvode nije isto što i prodavati IT proizvodi te da je zato nužan drugačiji pristup. To je razlog zašto su razvili nekoliko vele- i maloprodajnih partnerskih kanala. Usto dodaje, postavili su strogi standard kvalitete. "Svi proizvodi koji se prodaju u okviru GoGreena moraju biti hrvatskog podrijetla.

Nema preprodaje uvoznog. Također, nije obavezno da budu ekološki, ali ako tvrde da to jesu, onda takvi moraju i biti", kaže Slapar. Navodi da su svi OPG-ovi i drugi domaći proizvođači koji prodaju preko njih potpisali ugovor s penalom od 70 tisuća kuna odštete ukoliko prekrše ta načela. Uz novčanu kaznu, pojašnjava, klaster ih izbacuje i iz članstva i iz ponude. Navodi da će GoGreen raditi nenajavljene, nasumične kontrole u suradnji s partnerima poput Zavoda za javno zdravstvo Andrija Štampar. Usto, na tržnici u Zagrebu, a to planira i na ostalim tržnicama, postavlja se manji laboratorij na kojem će raditi tehnolog kod kojeg će kupci na licu mjesta moći provjeriti proizvode pomoću kontrole izotopa.

Slapar kaže da nude i mogućnost obilaska farmi koje kod njih prodaju. "Želimo poboljšati iskustvo kupnje hrvatskih poljoprivrednih proizvoda, kako kroz zaštitu potrošača, tako i kroz koncept tržnice 2.0", kaže Slapar. Navodi da će s jedne strane tome pomoći činjenica što će se kvalitetna i provjerena hrvatska hrana moći kupiti online preko eKupi, a s druge strane to što će kupci i proizvođači na fizičkim GoGreen tržnicama dobiti nove mogućnosti. Kaže da će se tamo, za razliku od običnih tržnica, kupci moći na više štandova pokupiti proizvode i zatim ih platiti odjenom i to s karticom. "OPG-ovima pak nudimo mogućnost da prodaju svoje proizvode na tržnici u Zagrebu, a da preko interneta u svakom trenutku vide kako izgleda štand s njihovim proizvodima, znaju realno stanje i mogu mijenjati cijene", zaključuje Slapar.

Komentari (5)
Pogledajte sve

Koliko sam vidio po reklamama to je još prije godinu dana pokrenuop trading hr ali nema ga više na Internetu

POzdravljamo Te- samo plaćaj dobavljačima – budi korektan – ništa drugo.

To je vise marketing ali realnost je da se hrana zanemarivo kupuje preko interneta u RH. Pa onaj Konzumov objekt za internet prodaju u bivsem Getrou je vječno prazan…vidi se s ceste Ljubljanske Avenije u ZG

Odlično

New Report

Close