STEM revolucija u samom srcu Zagorja

Autor: Lucija Špiljak , 17. prosinac 2019. u 21:59
Foto: Pd

Ivan Paradi, ravnatelj Osnovne škole Bedekovčina, otkriva kako je krenula implementacija STEM-a i na koji je način utjecala ne samo na izgled škole već i portfelj usluga i interes mladih.

Na prošlogodišnjem donacijskom natječaju Generacija Next, koji organiziraju Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladi (IRIM), u osnovnoškolskoj kategoriji pobijedio je tim iz Osnovne škole Bedekovčina koji su činili učenici 8.a – Dora Dominko, Marta Pišković, Patrik Kos, Sara Prpić i Vito Prpić pod mentorstvom profesora informatike Željka Vučkovića. Nagradu su osvojili za projekt pod nazivom Bežična učionica – Analiza utjecaja računalne opreme na kvalitetu zraka u IT učionici. Više o projektu te koliko je STEM utjecao na školu i učenike razgovarali smo s Ivanom Paradijem, ravnateljem OŠ Bedekovčina.

Kada ste u OŠ Bedekovčina krenuli s implementacijom STEM-a i kakva je povratna reakcija učenika?

Prije svega, da bismo uopće mogli ozbiljnije razmišljati o razvoju STEM-a – u ovom slučaju informatike – morali smo steći osnovne preduvjete, a tu prije svega mislim na informatičku učionicu. Kako su izrađeni planovi za prenamjenu i uređenje jednog drugog prostora škole, tako je i počela prava STEM revolucija u našoj školi.

Kako su STEM projekt i nagrada programa Generacija Next utjecali na vašu zajednicu, ali i paletu mogućnosti za učenike?

Utjecaj je velik i nemjerljiv, prije svega u činjenici da su sami učenici članovi STEM grupe osvijestili značaj upornog, predanog i dosljednog rada, kao i da rad na takav način uvijek donosi rezultate. Bez obzira na nagradu, njihov, naglašavam, projekt je donio izravne učinke na kvalitetu nastave informatike i njenu učinkovitost, ne samo za njih, već i na sve buduće generacije učenika OŠ Bedekovčina.

Koje su ključne promjene vezane uz STEM obilježile školu?

Došlo je do osvješćivanja činjenice da osuvremenjivanjem metoda, oblika i strategija poučavanja, s naglaskom na iskustvenom učenju i problemskom pristupu. Još prije četiri godine smo se unutar Škole odlučili na usmjerenost prema takvom načinu rada, te smo osmislili niz aktivnosti koje kroz godine razvijamo i unapređujemo. Naglasak je na tome da se svaki učenik može u nečemu pronaći, odnosno ispuniti svoje interese i potencijale, kako na redovnoj nastavi, tako kroz INA-e, programe, projekte i ostale aktivnosti. Uistinu su obuhvaćena sva područja – od STEM-a, preko sportskih aktivnosti, jezično-umjetničkog područja, pa do gotovo svih odjela razredne nastave.

Koje sve projekte i radionice danas (pro)vodite?

Upravo pripremamo kurikulume za projekt Težimo izvrsnosti 4, koji bi trebao otpočeti tijekom zimskog odmora učenika. U planu su tri radionice i jedan projekt integriranih sadržaja više predmeta, s naglaskom na problemskom pristupu, za učenike od 2. do 8. razreda. Također, STEM grupa radi na novom projektu u sklopu donacijskog natječaja Generacija NOW IRIM i HT-a, a pod pokroviteljstvom MZO-a. 

Komentirajte prvi

New Report

Close