Startup Factory obogaćen programom koji omogućuje izlazak na strana tržišta

Autor: Josipa Ban , 27. listopad 2023. u 22:00
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL

Za fond od 30 tisuća eura borit će se 14 timova, a njih šest podijelit će 120 tisuća eura.

Ideja je samo djelić onoga što podrazumijeva ulazak u poduzetničke vode. Za “plivati” u tom kompetitivnom svijetu potrebno je mnogo znanja i vještina. Uprava to ambiciozni ljudi željni poduzetničkog uspjeha dobivaju kroz prvi i najveći akceleracijski program u Hrvatskoj – Startup Factory kojeg vodi Zagrebački inovacijski centar Zicer. Koliko je program koristan svjedoče brojni primjeri. BiteMe je jedan od njih. Luka Mujkić, suosnivač food startupa koji je u četiri godina poslovanja na 10 tržišta plasirao svojih 10 energetskih i organskih kolačića, kaže da su i sami bili dio Startup Factoryja.

Intenzivan program

Kroz program nisu dobili novac ali su, ističe Mujkić, dobili znanje i kontakte. Dovoljno za uspjeh na tržištu, ali i poruka da ne moraš biti pobjednik Startup Factoryja da bi uspio. “Važno je biti uporan”, poručuje suosnivač BiteMe-a novoizabranoj osmoj generaciji timova Startup Factoryja, koji su jučer javno predstavljeni.

Timovi, njih 14, koji nude širok spektar ideja i rješenja sada kreću u intenzivan dvomjesečni program koji uključuje radionice, predavanja i mentoriranja. Po završetku programa, 19. prosinca, izabrana će biti tri najbolja koja će podijeliti novčanu nagradu od 30 tisuća eura. Ostatak od 120 tisuća eura fonda koji osigurava Grad Zagreb ove će godine, kao novina programa, podijeliti timovi prve generacije Global Growth programa.

Frane Šesnić, direktor Zicera, kaže da su program pokrenuli “osluškujući potrebe tržišta”. “Usmjeren je na zrelije tvrtke do pet godina starosti, a cilj nam je pomoći im u internacionalizaciji poslovanja”, kaže Šesnić.

A u program, u sklopu kojega će svaka od šest kompanija dobiti 20 tisuća eura, izabrane su tržištu dobro poznate kompanije. BiteMe je jedna od njih, a tu su i RoMB Technologies, Sportreact, Protosfera, Bitreport te Flaster. Mujkić iz BiteMea kaže da će novac iskoristiti za daljnje širenje na DACH tržište, odnosno u Njemačku, Nizozemsku i Austriju.

Usto, uložit će i na odlazak na sajmove, a koji su odlični za sklapanje novih poznanstava, potencijalnih klijenata ali i “snimanje” konkurencije. Koliko takvi sajmovi mogu biti korisni najbolje svjedoči, kaže Mujkić, njihovo prošlogodišnje sudjelovanje na međunarodnom sajmu prehrambene industrije Sial u Parizu, gdje su sklopili vrlo unosan posao.

“Tamo smo upoznali predstavnike Rewe grupe te smo uspjeli dogovoriti listanje u sve Bille u Austriji, odnosno u više od 1200 poslovnica”, ističe Mujkić.

Osvajanje novih klijenata

I zagrebački RoMB Technologies, koji razvija inovativnu tehnologiju autonomnih vozila namijenjenu proizvodnim i logističkim tvrtkama, novac iz Global Growth programa planira investirati u odlazak na sajmove. “Sajmovi su dio naše strategije izlaska na strana tržišta, a njih ćemo popratiti marketinškom kampanjom na društvenim mrežama”, kažu Damjan Miklić, osnivač i direktor RoMB Technologiesa te Ena Miloš, voditeljica poslovanja tvrtke. Ističu da ciljanju, također, na DACH tržište, a trenutno se njihovi pametni viličari koriste u pogonima tvrtki na četiri tržišta – hrvatskom, kineskom, talijanskom i litvanskom.

I dok će tvrtke Global Growth programa učiti i ulagati u osvajanje novih klijenata i tržišta, oni u Startup Factory programu učit će kako što uspješnije voditi kompaniju. A među ovogodišnjim idejama ne manjka onih koji bi mogli slijediti primjer iskusnijih kolega.

Danijela Dolenec, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika, naglasila je da je Zagreb ponosan na Zicer zbog čega se trude svake godine povećati sredstva namijenjena njegovom akceleracijskom programu. “Fond je napokon na razini na kojoj je bio prije pandemije, a nadamo se da ćemo ga i dalje moći jačati”, istaknula je.

Komentirajte prvi

New Report

Close