Uprave dviju najvećih europskih kompanija za upravljanje autocestama talijanski Autostrade i španjolski Abertis odlučile su spojiti dvije kompanije i stvoriti najvećega svjetskog privatnog operatera cestovnom mrežom. Kako je jučer objavljeno, dužnosnici su se našli u Rimu gdje su dogovorili daljnje zajedničke akcije širenja nove tvrtke koja će vrijediti više od 25 milijardi eura, a godišnje prihodovati više od šest milijardi eura.
Sjedište u Barceloni
Točnije, kako je na tiskovnoj konferenciji u talijanskoj prijestolnici izjavio predstavnik španjolskog operatera autocestama Abertis Infrastructures, potvrdivši kupnju talijanskog rivala Autostrade, između dviju tvrtki će doći do zamjene dionica vrijednih oko 14,8 milijardi američkih dolara, po principu jedna za jednu. Time će nastati najveća svjetska cestovna mreža u privatnom vlasništvu. Osim toga, na konferenciji za novinare je potvrđeno da je dogovoreno kako će nova kompanija imati sjedište u Barceloni gdje je sjedište Abertisa te da će postati jedan od vodećih industrijskih lidera u Europskoj uniji. “Kompanija će predstaviti uravnoteženu financijsku strukturu koja će omogućiti znatan kapacitet za suočavanje s novim ulagačkim mogućnostima”, stoji u službenom priopćenju iz Abertisa. Talijanski se političari bune zbog spajanja, prije svega čelnik jedne od stranaka lijeve koalicije Francesco Rutelli, jer se boje formiranja monopolista na tržištu Unije koje vlade dviju država neće moći kontrolirati. Prije svega zato što će spojena kompanija upravljati autocestama u Sjedinjenim Državama i Europi ukupne duljine od 6713 kilometara. Osim toga, kompanija će upravljati i sa 13 zračnih luka u nekoliko država diljem svijeta. Nadalje, ako taj potez odobre nacionalne vlasti, dioničari Autostrade dobit će za svaku dionicu talijanske kompanije po jednu dionicu Abertisa. Inače, američka i europske vlade posljednjih godina pojačano privatiziraju transportnu infrastrukturu poput autocesta i zračnih luka. Lijevu vladu u dolasku s novim premijerom Romanom Prodijem također muči što će sjedište tvrtke biti u Španjolskoj jer bi se to moglo loše odraziti na imidž tek izabranih političara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu