Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Spojeni Autostrada i Abertis daju najvećeg operatera cestama

Autor: Daniel Patrik Brčić
25. travanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Nova će tvrtka vrijediti više od 25 milijardi eura, a godišnje će zaraditi više od šest milijardi. Upravljat će sa 6713 kilometara autocesta te 13 zračnih luka u nekoliko država

Uprave dviju najvećih europskih kompanija za upravljanje autocestama talijanski Autostrade i španjolski Abertis odlučile su spojiti dvije kompanije i stvoriti najvećega svjetskog privatnog operatera cestovnom mrežom. Kako je jučer objavljeno, dužnosnici su se našli u Rimu gdje su dogovorili daljnje zajedničke akcije širenja nove tvrtke koja će vrijediti više od 25 milijardi eura, a godišnje prihodovati više od šest milijardi eura.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Sjedište u Barceloni
Točnije, kako je na tiskovnoj konferenciji u talijanskoj prijestolnici izjavio predstavnik španjolskog operatera autocestama Abertis Infrastructures, potvrdivši kupnju talijanskog rivala Autostrade, između dviju tvrtki će doći do zamjene dionica vrijednih oko 14,8 milijardi američkih dolara, po principu jedna za jednu. Time će nastati najveća svjetska cestovna mreža u privatnom vlasništvu. Osim toga, na konferenciji za novinare je potvrđeno da je dogovoreno kako će nova kompanija imati sjedište u Barceloni gdje je sjedište Abertisa te da će postati jedan od vodećih industrijskih lidera u Europskoj uniji. “Kompanija će predstaviti uravnoteženu financijsku strukturu koja će omogućiti znatan kapacitet za suočavanje s novim ulagačkim mogućnostima”, stoji u službenom priopćenju iz Abertisa. Talijanski se političari bune zbog spajanja, prije svega čelnik jedne od stranaka lijeve koalicije Francesco Rutelli, jer se boje formiranja monopolista na tržištu Unije koje vlade dviju država neće moći kontrolirati. Prije svega zato što će spojena kompanija upravljati autocestama u Sjedinjenim Državama i Europi ukupne duljine od 6713 kilometara. Osim toga, kompanija će upravljati i sa 13 zračnih luka u nekoliko država diljem svijeta. Nadalje, ako taj potez odobre nacionalne vlasti, dioničari Autostrade dobit će za svaku dionicu talijanske kompanije po jednu dionicu Abertisa. Inače, američka i europske vlade posljednjih godina pojačano privatiziraju transportnu infrastrukturu poput autocesta i zračnih luka. Lijevu vladu u dolasku s novim premijerom Romanom Prodijem također muči što će sjedište tvrtke biti u Španjolskoj jer bi se to moglo loše odraziti na imidž tek izabranih političara.

Uprave dviju najvećih europskih kompanija za upravljanje autocestama talijanski Autostrade i španjolski Abertis odlučile su spojiti dvije kompanije i stvoriti najvećega svjetskog privatnog operatera cestovnom mrežom. Kako je jučer objavljeno, dužnosnici su se našli u Rimu gdje su dogovorili daljnje zajedničke akcije širenja nove tvrtke koja će vrijediti više od 25 milijardi eura, a godišnje prihodovati više od šest milijardi eura.

Sjedište u Barceloni
Točnije, kako je na tiskovnoj konferenciji u talijanskoj prijestolnici izjavio predstavnik španjolskog operatera autocestama Abertis Infrastructures, potvrdivši kupnju talijanskog rivala Autostrade, između dviju tvrtki će doći do zamjene dionica vrijednih oko 14,8 milijardi američkih dolara, po principu jedna za jednu. Time će nastati najveća svjetska cestovna mreža u privatnom vlasništvu. Osim toga, na konferenciji za novinare je potvrđeno da je dogovoreno kako će nova kompanija imati sjedište u Barceloni gdje je sjedište Abertisa te da će postati jedan od vodećih industrijskih lidera u Europskoj uniji. “Kompanija će predstaviti uravnoteženu financijsku strukturu koja će omogućiti znatan kapacitet za suočavanje s novim ulagačkim mogućnostima”, stoji u službenom priopćenju iz Abertisa. Talijanski se političari bune zbog spajanja, prije svega čelnik jedne od stranaka lijeve koalicije Francesco Rutelli, jer se boje formiranja monopolista na tržištu Unije koje vlade dviju država neće moći kontrolirati. Prije svega zato što će spojena kompanija upravljati autocestama u Sjedinjenim Državama i Europi ukupne duljine od 6713 kilometara. Osim toga, kompanija će upravljati i sa 13 zračnih luka u nekoliko država diljem svijeta. Nadalje, ako taj potez odobre nacionalne vlasti, dioničari Autostrade dobit će za svaku dionicu talijanske kompanije po jednu dionicu Abertisa. Inače, američka i europske vlade posljednjih godina pojačano privatiziraju transportnu infrastrukturu poput autocesta i zračnih luka. Lijevu vladu u dolasku s novim premijerom Romanom Prodijem također muči što će sjedište tvrtke biti u Španjolskoj jer bi se to moglo loše odraziti na imidž tek izabranih političara.

Obitelj Benetton
U medijima su se javili i najveći pojedinačni dioničari Autostrade Luciano i Gilberto Benetton koje je iznenadila negativna reakcija talijanskih političara. Sa španjolske se strane nije čuo nijedan prigovor, ali je potrebno napomenuti da je tvrtka u većinskom vlasništu banke La Caixa i ACS koje imaju 11,7, odnosno 12,5 posto udjela u Abertisu. Što se tiče dionica Autostrade SpA, one su jučer skočile gotovo devet posto ili na 24.70 eura na burzi u Milanu. Istovremeno su dionice Abertisa porasle za 3,2 posto ili na 21,60 eura po dionici. Promet na milanskoj burzi dionicama obiju kompanija jučer je skočio unatoč nacionalnom prazniku. Čelnici dviju kompanija također su najavili povećanje vrijednosti novoutemeljene grupe za pet posto u prvoj godini te da će isplatiti posebnu dividendu od 3,75 eura po dionici Autostrade. Talijanski je operater privatiziran 1999. godine i od tada bilježi rekordne profite zbog toga što nema konkurencije, a cestarine su visoke. Osim toga, ovo će biti važan korak za Autostradu SpA koja je prošle godine bezuspješno pokušala preuzeti francuskog operatera autocestama APRR.

Autor: Daniel Patrik Brčić
25. travanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close