Split za strane brodare, domaći čekaju Podstranu

Autor: Marija Crnjak , 12. travanj 2016. u 22:00
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL

Najoptimističniji su oni koji se bave i čarterom jer zbog pada turskog tržišta, a dijelom i grčkog nautičkog sektora, očekuju rast prometa.

Osamnaesto izdanje splitskog Boat Showa na Zapadnu obalu privuklo je uglavnom strane brodare, oko 42 izlagača koji će u idućih pet dana splitskoj publici predstaviti 70-ak plovila. Kako doznajemo, domaći proizvođači Splitom će se eventualno prošetati da vide što radi strana konkurencija, dok se pripremaju za osmo izdanje Dana hrvatske male brodogradnje, koji će se održati za samo dva tjedna u marini Hotela Lav u Podstrani.  

 

42izlagača

očekuju se na splitskom Croatia Boat Showu

Mali brodograditelji ove godine imaju nešto više optimizma nego lani. Kažu da brojke još nisu značajne i ni izdaleka ne dostižu potencijal, no ipak rastu, a osnovni razlozi su otvaranje tržišta Europske unije i nešto veća kupovna moć na domaćem tržištu. Najviše optimizma za ovu sezonu pak imaju oni koji se uz brodogradnju bave i čarterom, jer zbog pada turskog tržišta, a dijelom i grčkog nautičkog sektora, očekuju znatan rast prometa.

"Ove je godine na hrvatskom tržištu oko deset posto više proizvođača nego lani, znači oko 55 tvrtki aktivno se bavi malom brodogradnjom, što je rezultiralo i povećanjem broja modela, kao i izvoza. S ukidanjem trošarina situacija se poboljšala, ali još je to daleko od rasta koji smo imali do porasta poreza na plovila 2008. godine", kaže Boris Vukušić, predsjednik Udruženja male brodogradnje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) i vlasnik tvrtke Bimex prom.

 

Vukušić

Mala brodogradnja od države nema nikakvu pomoć u vidu sufinanciranja nekih projekata, nabave opreme, energetske učinkovitosti.

Mali brodograditelji okupljeni u Komori i HUP-u zbog toga su nakon zagrebačkog Sajma nautike zatražili sastanak s premijerom Tihomirom Oreškovićem kako bi mu pojasnili situaciju i iznijeli vlastite prijedloge za oporavak industrije. Jedan od prijedloga je revitalizacija klastera malih brodograditelja, potom uvođenje mjera za poticanje razvoja male brodogradnje, a u idealnim uvjetima i smanjenje PDV-a na konkurentnih 18-19 posto.

"Mala brodogradnja od države nema nikakvu pomoć i podršku u vidu sufinanciranja nekih projekata, nabavke opreme, energetske učinkovitosti. Sektor ne može ni sudjelovati u projektima koji se kandidiraju za fondove EU jer je u pretpristupnim pregovorima mala brodogradnja ušla u isti koš s najvećim brodogradilištima", objašnjava Vukušić. Dok čekaju da ih država doživi, mali se brodograditelji sve više okreću izvoznom tržištu EU.

U tvrtki Grginić jahte otkrivaju nam kako u posljednjih godinu dana posebno bilježe rast slovenskog tržišta. Situacija je nešto bolja nego lani, kad je vlasnik tvrtke Klaudio Grginić u medijima priznao da održavaju hladni pogon dok čekaju bolja vremena. "Nije bajka, ali nešto je bolja situacija nego godinu ranije. Izvozimo u Švicarsku, Sloveniju, Austriju, a nešto se pomaknulo i na domaćem tržištu. Značajan rast očekujemo u čarteru, zbog pada Turske, koja je jaka u nautičkom sektoru", kažu nam u Grginić jahtama.

Komentirajte prvi

New Report

Close